מונית
צילום: ביזפורטל

הפגנה של נהגי המוניות - פקקים צפויים בדרך לירושלים

בראשון בבוקר ייצאו נהגי המוניות להפגנה בירושלים על רקע הכוונה לשנות את שיטת המונה החל מינואר 2020 - הדרך לירושלים עלולה להיות ארוכה יותר 
מערכת Bizportal | (4)

התנועה לירושלים מחר בבוקר צפויה להיות פקוקה. נהגי המוניות נערכים להפגנה מול משרד התחבורה בירושלים, כששיירות של מוניות ייצאו החל מ-7:45 מתל אביב, חולון, נתב"ג ולטרון אל קרית הממשלה בירושלים.

נהגי המוניות מוחים על החובה לעבוד בשיטה החדשה החל מינואר 2020. מדובר בחובה להצטייד במונה חדש, שמבוסס על חישוב מחירים שונה שעל פי ההערכות של משרד התחבורה והאוצר יוזילו את הנסיעה הבין עירונית ב-6.7%, אך מנגד ייקרו את הנסיעה בתוך העיר ב-13% - ואם כך אז מה בדיוק הבעיה? רוב ההכנסות של נהגי המוניות הם בנסיעות עירוניות. 

הסיבה להפגנה היא כי נהגי המוניות טוענים שהמספרים של האוצר מוטים, וכי ההפסדים בנסיעות בינעירוניות יהיו משמעותית גבוהים יותר - המחירים יוזלו בשיעור של עד 30%.  כמו כן טוענים בועד הנהגים כי הפגיעה עשויה להיות גם בתוך הערים מכיוון שמחיר מוזל יהיה בנסיעות במהירות העולה על 50 קמ"ש, ובערים יש היום כבישים מהירים (נתיבי איילון ועוד) שהמהירות בהם היא מעל 50 קמ"ש.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מושון 15/12/2019 08:09
    הגב לתגובה זו
    גנבים
  • 1.
    עופר 14/12/2019 22:40
    הגב לתגובה זו
    רוב נהגי המוניות החרוצים חיים מצוין. מכה קלה בכנף.
  • חרוץ 21/12/2019 22:08
    הגב לתגובה זו
    חחחח
  • חיים 15/12/2019 11:02
    הגב לתגובה זו
    אם אנחנו חרוצים לפי דבריך אז מותר לפגוע בנו ?, אם זה כך בוא גם אתה ותקצץ בשכר שלך ונראה איך תרגיש.
בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)בנק אש. ניר צוק, שמוליק האוזר יו"ר ויובל אלוני מנכ"ל (קרדיט: גדי סיארה)
פרשנות

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות

רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות 

מנדי הניג |

בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.  

 הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים

הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.

המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק. 


ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד.  הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין  והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.