פולקסווגן גולף החדשה: מבחן דרכים השקה מקומית
פולקסווגן גולף החדשהארבעה עשורים כמעט (39 שנים אם לדייק) אחרי שהוצגה הגולף המקורית וחילצה את פולקסווגן מעידן החיפושית, נחת השבוע בארץ הדור השביעי למכונית שהפכה לאייקון. כ-29.5 מיליון מכוניות אחרי, לאף אחד אין ספק בחשיבות המכונית הזו בעולם וכך גם המצב בשוק המקומי. באירופה, כל פולקסווגן רביעית שנמכרת היא גולף ובארץ מתוכננת לה אף חשיבות גדולה יותר.
עיצוב
מבפנים
גם תא הנוסעים הולך עם הנוסחה המוכרת. אמנם הפרטים השתנו אבל האבולוציה היא כזו שלקוחות העבר ירגישו בה בבית. יש כאן את הפלסטיקה האופיינית והמוקפדת של היצרנית, שנראית מאוד איכותית ויוקרתית כמעט. וגם אם גווני הפנים השחורים-אפורים מדי מצליחים ליצור משהו ענייני.
לתחושה מסייעים בלם היד האלקטרוני וצג המגע המקורי והנאה, אך מאכזב לגלות שלגרסה הבסיסית אין פיקוד על מערך השמע מההגה או בלוטות'. לגרסת ה-1.4 ליטר שפע גדול (מדי) של מתגים נאים על ההגה וגם צג מגע גדול ומתקדם יותר עם שליטה על המערכות השונות.
בתנועה
גרסת ה-1.4 חזקה יותר משמעותית, ונדרשת לפחות מאמץ אך במצבים מסוימים היא מעט רועשת יותר ופחות מעודנת. הביצועים טובים (9.3 שניות ל-100 קמ"ש) והתיבה מראה כאן ניסיון להגיב נכון יותר לנהג עם שמירה על הילוכים נמוכים במצבים מסוימים (בייחוד בירידות). כמובן שהיא פחות חסכונית, ועדיין מציגה תוצאות נאות: בין 14.7 ק"מ לליטר בשיוט ל-11 במסלול מאומץ יותר.
התנהגות ונוחות
על גמישות פלטפורמת הגולף תלמד העובדה שלגרסת ה-1.2 מתלה אחורי פשוט, זול וקל מסוג קורת מתח, לעומת הרב-חיבורי שב-1.4 ליטר. התחושה הראשונית היא שגם הוא עושה את העבודה ומצליח לייצר נוחות סבירה, כאשר הוא מסמן שיבושים קטנים אך מתמודד לא רע עם גדולים ומעניק תחושה יציבה ובטוחה בפניות.
סיכום
בסופו של דבר הטעימה הראשונה מראה שהגולף, כהרגלה, מדברת היטב עם קהל הלקוחות שלה. היא מוקפדת, נעימה ומייצרת תחושה איכותית וכמעט יוקרתית. העובדה שלמרות ההתייקרויות בשוק גרסת הבסיס שמרה על מחירה, 130,000 שקלים, ראויה לציון והופכת אותה לנגישה יותר. מצד שני דווקא במכונית כזו בולטים החסרונות המסוימים באבזור (חישוקים, בלוטות' ועוד). גרסת ה-1.4 מתגברת על כך חלקית, אך עם תג של 146,000 שקלים היא נראית מעט יקרה מדי.
עוד הרבה על פולקסווגן גולף החדשה בגיליון הבא (מרץ) של מגזין 'אוטו'.

סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"
שר האוצר אומר שיוריד מיסים ויפתח את שוק האשראי לתחרות שתוריד את המחירים, אבל מאחורי ההצהרות מסתתר פער בין פוליטיקה לכלכלה
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נפגש היום עם נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי וצוות האוצר, כחלק מההיערכות לגיבוש תקציב המדינה לשנת 2026. במפגש השתתפו ראשי האיגודים המרכזיים במשק, מהתאחדות התעשיינים, איגוד הבנקים וחברות הביטוח ועד התאחדות הקבלנים ולשכת
המסחר.
במהלך הדיון, סמוטריץ' בחר להתמקד בסוגיות המאקרו החשובות, כמו הריבית הגבוהה, עתיד התקציב והצורך ביצירת תחרות במערכת הבנקאית, אך במקום להתמקד בתחום הפיסקלי שבאחריותו, הוא בחר למתוח ביקורת חריפה על המדיניות המוניטרית ועל נגיד בנק ישראל, פרופ'
אמיר ירון, ואמר כי "הנגיד היה צריך להוריד את הריבית מזמן. אם הוא לא יעשה כן, אני אוריד את המיסים". מיד לאחר מכן סייג כי "עצמאותו של הנגיד קריטית ואסור לפגוע בסמכויותיו, אך הנגיד אחראי
על המדיניות המוניטרית ואני על הפיסקלית".
בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2026, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הטיל ספק ביכולת הממשלה להעבירו לנוכח המצב הפוליטי המורכב. סמוטריץ' מנגד התחייב: ״יהיה תקציב. מבינים את הצורך בשמירת אמון השחקנים כולם בכלכלה הישראלית. תקציב 2026 ממלחמה לצמיחה״.. עוד ציין כי בכוונתו להיאבק בהון השחור באמצעות "חניקה כלכלית של ארגוני הפשיעה".
על מערכת הבנקאות אמר
סמוטריץ': "אני נחוש לגוון את מקורות ההון. גם לכם המגזר העסקי זו דרמה. אתם מכירים את הרפורמה שאנחנו עושים בפיקדונות. נגישות לכסף זול לשחקנים שיצרו תחרות על הבנקים, בעיני זו רפורמה
שסוגרת את המעגל. אני מקווה שנצליח להרגיל גם את האזרחים להשתחרר מהדביקות לבנק ולחפש את האלטרנטיבות, אבל גם לכם לעסקים ולמשקי הבית תהיה נגישות הרבה יותר משמעותית. כמות האשראי תגדל, מחיר האשראי ירד, והתוצאה תביא לירידת מחירים".
- סמוטריץ' חשף את מפת הריבונות - באמירויות הזהירו מקריסת 'הסכמי אברהם'
- הממשלה אישרה את הצעת התקציב הנוסף לשנת 2025 למימון הוצאות המלחמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנק ישראל ציין כי ״הנגיד ובנק ישראל מקבלים החלטות אך ורק על בסיס אמות מידה מקצועיות. אינפלציה גבוהה פוגעת בראש ובראשונה בשכבות החלשות וריסונה הוא תנאי הכרחי לפעילות כלכלית תקינה. אחריות תקציבית, במיוחד בעת הזו, היא צורך השעה״.