הדור השביעי של פולקסווגן גולף יוצא לדרך בישראל

פולקסווגן גולף החדשה נחתה בארץ עם שיפורים רבים ומחיר דומה לדגם היוצא
אלי שאולי |

פולקסווגן גולף 2013

צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, משיקה את הגולף החדשה, הדור השביעי לשושלת המצליחה שנחשף בתערוכת פריז לפני כחצי שנה. מדובר כמובן באחד הדגמים החשובים ביותר עבור היבואנית המקומית. כמו בעבר, ימשיך ההיצע להתבסס על גרסאות ה-1.2 וה-1.4 ליטר עם 105 ו-122 כ"ס. עם זאת, למרות ההספקים הדומים, בפולקסווגן טוענים שמדובר במנועים חדשים שהינם קלים יותר לטובת החיסכון. לטובת החיסכון תצויד הגולף החדשה גם במערכת העצור והתנע בכל הגרסאות. שני המנועים ישודכו לתיבת ה-DSG שלה 7 הילוכים. בזכות הירידה במשקל שופרו ביצועי שתי הגרסאות כאשר גרסת ה-1.2 ליטר תגיע ל- 192 קמ"ש מירביים ותזנק ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות ואילו אחותה החזקה תרשום 203 קמ"ש ו-9.3 שניות. טכנולוגיית ה-BlueMotion החסכונית מציבה את המכוניות בקבוצה 3 של הדירוג הירוק.
 

גרסת ה-1.2 תגיע עם מתלה אחורי פשוט מבעבר - קורת מתח, בניגוד למתלה רב-חיבורי בגרסת ה-1.4 ליטר.
כמו כן תוצע המכונית בשתי רמות גימור, כאשר גרסת הבסיס תוצע ברמת טרנד-ליין ללא חישוקים קלים, אך עם בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע מקורית עם צג מגע (אך ללא שליטה מההגה) ובלם יד חשמלי. בגרסה החזקה יותר תוצע גם מערכת מולטימדיה משודרגת שתכלול בלוטות', מסך גדול יותר ושליטה מההגה, כמו גם בקרת שיוט. בכל רמות האבזור תהיינה 7 כריות אוויר.
 
 

גרסת ה-1.2 תשמור על המחיר הרשמי של הדגם היוצא, כלומר 130,000 שקלים. גרסת ה-1.4 ליטר החזקה יותר התייקרה מעט ותעלה 146,000 שקלים (עלייה של כ-5,000 שקלים).
לפי הערכות היבואנית עומד צפי המכירות על כ-7,500 מכוניות השנה.

פולקסווגן גולף החלה את דרכה בשנת 1974 ועשתה מאז דרך ארוכהשביססה אותה כאחת המכוניות הקומפקטיות הפופולריות והחשובות בתעשייה. עושה רושם שהדור השביעי, עליו נהגנו בהשקה לפני מספר חודשים, מצליח לעשות קפיצת מדרגה נוספת על אף המראה הדומה. מבחן דרכים מלא בקרוב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקימתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקי

סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"

שר האוצר אומר שיוריד מיסים ויפתח את שוק האשראי לתחרות שתוריד את המחירים, אבל מאחורי ההצהרות מסתתר פער בין פוליטיקה לכלכלה

תמיר חכמוף |

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נפגש היום עם נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי וצוות האוצר, כחלק מההיערכות לגיבוש תקציב המדינה לשנת 2026. במפגש השתתפו ראשי האיגודים המרכזיים במשק, מהתאחדות התעשיינים, איגוד הבנקים וחברות הביטוח ועד התאחדות הקבלנים ולשכת המסחר.

במהלך הדיון, סמוטריץ' בחר להתמקד בסוגיות המאקרו החשובות, כמו הריבית הגבוהה, עתיד התקציב והצורך ביצירת תחרות במערכת הבנקאית, אך במקום להתמקד בתחום הפיסקלי שבאחריותו, הוא בחר למתוח ביקורת חריפה על המדיניות המוניטרית ועל נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ואמר כי "הנגיד היה צריך להוריד את הריבית מזמן. אם הוא לא יעשה כן, אני אוריד את המיסים". מיד לאחר מכן סייג כי "עצמאותו של הנגיד קריטית ואסור לפגוע בסמכויותיו, אך הנגיד אחראי על המדיניות המוניטרית ואני על הפיסקלית".

בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2026, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הטיל ספק ביכולת הממשלה להעבירו לנוכח המצב הפוליטי המורכב. סמוטריץ' מנגד התחייב: ״יהיה תקציב. מבינים את הצורך בשמירת אמון השחקנים כולם בכלכלה הישראלית. תקציב 2026 ממלחמה לצמיחה״.. עוד ציין כי בכוונתו להיאבק בהון השחור באמצעות "חניקה כלכלית של ארגוני הפשיעה".

על מערכת הבנקאות אמר סמוטריץ': "אני נחוש לגוון את מקורות ההון. גם לכם המגזר העסקי זו דרמה. אתם מכירים את הרפורמה שאנחנו עושים בפיקדונות. נגישות לכסף זול לשחקנים שיצרו תחרות על הבנקים, בעיני זו רפורמה שסוגרת את המעגל. אני מקווה שנצליח להרגיל גם את האזרחים להשתחרר מהדביקות לבנק ולחפש את האלטרנטיבות, אבל גם לכם לעסקים ולמשקי הבית תהיה נגישות הרבה יותר משמעותית. כמות האשראי תגדל, מחיר האשראי ירד, והתוצאה תביא לירידת מחירים".

בנק ישראל ציין כי ״הנגיד ובנק ישראל מקבלים החלטות אך ורק על בסיס אמות מידה מקצועיות. אינפלציה גבוהה פוגעת בראש ובראשונה בשכבות החלשות וריסונה הוא תנאי הכרחי לפעילות כלכלית תקינה. אחריות תקציבית, במיוחד בעת הזו, היא צורך השעה״.