"ב-2013 טויוטה ישראל תגדל"

מנכ"ל טויוטה ישראל מאמין ששוק הרכב ישמור אל גודלו אך טויוטה תגדל. כיצד? עם לא מעט חידושים: פריוס פלוס, קאמרי רגילה והיברידית, סיינה, היילנדר ואולי גם אוריס סטיישן. הקורלה רק לקראת סוף השנה
אלי שאולי |

טויוטה פריוס פלוס

רן דנאי מנכ"ל טויוטה ישראל מצפה שעד שנת 2015 יצמח שוק הרכב הישראלי לאזור ה-225,000 מכירות לשנה. "אנחנו רואים בכל עשור קפיצה של 30% במכירות. כעת אנחנו בעשור של איזור ה-210,000 מכירות" הוא מסביר ומצפה שהשנה תיסגר סביב אזור ה-205,000 מכירות.

כלי הרכב הנמכרים ביותר ב-2012 (חלק א')
כלי הרכב הנמכרים ביותר ב-2012 (חלק ב')

אבל להערכת דנאי, יחד עם היציבות שתשמר בשוק הישראלי השנה, מכירות טויוטה ישראל יגדלו. "ב-2011 הגענו לשפל של 8.7% בנתח שוק אבל ב-2012, כשהשוק ירד בכ-9%, צמחנו הן בכמויות, עם קצת יותר מ-20,000 מכוניות, והן בנתח השוק ל- 9.3%".
איפה הושג הגידול? "המטרה שלנו הייתה להתחזק בפלחים מתחזקים. בתחילת השנה ראינו שקטנות מתחזקות ואנחנו היינו בלי שחקן בפלח. ב-2011 מכרנו כ-200 מכוניות מדגם יאריס ואמרנו שלא נוכל להישאר במצב כזה בפלח שמוכר 65,000 כלים. ב-2012 הגדלנו את המכירות בו ל-4,300 מכוניות יאריס ואייגו כאשר השנה שמנו יעד להגיע ל-5,000 (הגדילה תגיע ביאריס א.ש.)".
 
ספייס ורסו
 
"פעילות נוספת שנרצה לחזק היא בתחום הכלאיים שהינו היום הלב של טויוטה. היעד הוא לעבור את ה-3,800 מכירות בשנה (לעומת 2,300 השנה) שיהוו קרוב ל-20% ממכירות טויוטה בישראל". מהיכן יגיע הגידול, בטויוטה מצפים שגרסאות הכלאיים החדשות של היאריס והאוריס יעלו השנה לקצב של 1,000 מכוניות כל אחת. בנוסף הם מתכננים לבואה של הקאמרי היבריד החדשה ומציינים כי לאחר התלבטות ארוכה ולא קלה הם החליטו לחזק את ההיצע ההיברידי גם בפריוס פלוס – גרסת המיניוואן שבעה מקומות לרכב המוכר. להערכתם הפריוס פלוס והקאמרי ההיברידית ימכרו בקצב של 250 כל אחת. הפריוס תשמור על כמות של 1,350 מכוניות לשנה כשגרסת הפלאג-אין שתצא לדרך ממש בשבועות הקרובים, צפויה להוסיף כמה עשרות בודדות למניין. בטויוטה ישראל מדברים על השקה שקטה וכמויות צנועות ביותר בתחילת הדרך (כ-25 מכוניות בשנה). "צריך ללמוד את השוק ואת כל נושא התשתית וללמד את הלקוח איך להתייחס לכך". מסביר דרור גורלניק מנהל השיווק של טויוטה ישראל "המחיר גבוה והשוק צריך להכיר ולהתכונן".

מעניין לציין שמכירות האוריס החדשה אמורות לעלות משמעותית מ-1,500 ל-2,200 ב-2013. עיקר הגידול אמור להגיע מתחום הכלאיים, אבל הסך הכל יעלה אותה מהמקום השישי למקום השלישי בטבלת המכירות של הקומפקטיות בארץ (אחרי יונדאי i30 ופורד פוקוס).

אז מה צפוי מטויוטה ישראל בשנת 2013
בשבועות הקרובים יחל שיווקה של הפריוס פלאג-אין. במרץ כבר ינחת בארץ הראב4 החדש – דור רביעי לכלי הפנאי הרך של טויוטה והפריוס פלוס – גרסת המיניוואן שבעה מקומות לרכב המוכר. בנוסף, באותה התקופה אמור להתחדש גם שיווק הספייס ורסו הקטן שיבואו הופסק בגלל בעיית מחיר (שנבעה משער היין הגבוה).
חודש אחרי כן, ביוני, צפויה השקת הקאמרי שתחנוך את הערוץ האמריקני של טויוטה עם גרסה רגילה והיברידית. ייתכן שעד סוף השנה יצטרפו אליה גם ההיילנדר (פנאי שבעה מקומות) או הסיינה  (מיניוואן גדול). גם האוריס סטיישן ההברידית עשויה להצטרף אלינו בסוף השנה אבל עדיין אין החלטה סופית.
 
 
וגם קורולה חדשה
אבל החדשה החשובה ביותר מבחינת מכירות תתייצב אצלנו ברבעון האחרון של השנה ומדובר כמובן בקורולה החדשה. המכונית הנמכרת ביותר בהיצע של היבואנית טרם נחשפה, אבל כבר כעת ברור שהיא תגיע אלינו מטורקיה עם חטיבת כוח דומה לזו שבאוריס. כלומר: מנוע 1.6 ליטר שמפיק 132 כ"ס (לעומת 124 כ"ס בדגם היוצא) ותיבה אוטומטית רציפה (לעומת ארבעה הילוכים בעבר).
טויוטה קורולה פיוריה (Furia) קונספט
 
באופן מעניין הקורולה תוצע בעולם בכמה גרסאות עם שינויים מהותיים במראה עבור שווקים שונים. הפעם דגם הליבה של טויוטה לא ייוצר ביפן אלא ב-13 מפעלים שונים ברחבי העולם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקימתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקי

סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"

שר האוצר אומר שיוריד מיסים ויפתח את שוק האשראי לתחרות שתוריד את המחירים, אבל מאחורי ההצהרות מסתתר פער בין פוליטיקה לכלכלה

תמיר חכמוף |

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נפגש היום עם נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי וצוות האוצר, כחלק מההיערכות לגיבוש תקציב המדינה לשנת 2026. במפגש השתתפו ראשי האיגודים המרכזיים במשק, מהתאחדות התעשיינים, איגוד הבנקים וחברות הביטוח ועד התאחדות הקבלנים ולשכת המסחר.

במהלך הדיון, סמוטריץ' בחר להתמקד בסוגיות המאקרו החשובות, כמו הריבית הגבוהה, עתיד התקציב והצורך ביצירת תחרות במערכת הבנקאית, אך במקום להתמקד בתחום הפיסקלי שבאחריותו, הוא בחר למתוח ביקורת חריפה על המדיניות המוניטרית ועל נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ואמר כי "הנגיד היה צריך להוריד את הריבית מזמן. אם הוא לא יעשה כן, אני אוריד את המיסים". מיד לאחר מכן סייג כי "עצמאותו של הנגיד קריטית ואסור לפגוע בסמכויותיו, אך הנגיד אחראי על המדיניות המוניטרית ואני על הפיסקלית".

בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2026, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הטיל ספק ביכולת הממשלה להעבירו לנוכח המצב הפוליטי המורכב. סמוטריץ' מנגד התחייב: ״יהיה תקציב. מבינים את הצורך בשמירת אמון השחקנים כולם בכלכלה הישראלית. תקציב 2026 ממלחמה לצמיחה״.. עוד ציין כי בכוונתו להיאבק בהון השחור באמצעות "חניקה כלכלית של ארגוני הפשיעה".

על מערכת הבנקאות אמר סמוטריץ': "אני נחוש לגוון את מקורות ההון. גם לכם המגזר העסקי זו דרמה. אתם מכירים את הרפורמה שאנחנו עושים בפיקדונות. נגישות לכסף זול לשחקנים שיצרו תחרות על הבנקים, בעיני זו רפורמה שסוגרת את המעגל. אני מקווה שנצליח להרגיל גם את האזרחים להשתחרר מהדביקות לבנק ולחפש את האלטרנטיבות, אבל גם לכם לעסקים ולמשקי הבית תהיה נגישות הרבה יותר משמעותית. כמות האשראי תגדל, מחיר האשראי ירד, והתוצאה תביא לירידת מחירים".

בנק ישראל ציין כי ״הנגיד ובנק ישראל מקבלים החלטות אך ורק על בסיס אמות מידה מקצועיות. אינפלציה גבוהה פוגעת בראש ובראשונה בשכבות החלשות וריסונה הוא תנאי הכרחי לפעילות כלכלית תקינה. אחריות תקציבית, במיוחד בעת הזו, היא צורך השעה״.