הפחד הכה באסיה: הבורסה בהונג קונג צנחה 4.3%; טוקיו נפלה 3.7%

יום לאחר שהמדדים בניו יורק רשמו את התשואה הגרועה ביותר מאז חודש דצמבר 2008, החשש ממיתון בכלכלת ארה"ב פגע בבורסות באסיה
ג'וש דוקרקר | (1)

יום המסחר באסיה ננעל היום בירידות שערים חדות בצל חששות כבדים שהגיעו מבורסות ארה"ב. "מכירת החיסול" בניירות הערך האמריקניים והנפילות החדות במדדים השפיעו גם על שאר הבורסות בעולם.

החשש ממיתון בכלכלת ארה"ב הבריח אתמול את המשקיעים לעבר אפיקים בטוחים יותר כגון אגרות החוב הממשלתיות ומימושים נרחבים במחזור גבוה נרשמו בוול סטריט.לסקירת יום המסחר בוול סטריט אתמול

אמיל וולטר, ראש מחלקת אסיה בסניף RBS בסינגפור הסביר, "יש לך את הצירוף הזה של בעיות מאירופה ואת המציאות שהצמיחה בכלכלות המתקדמות נוטה להאט. שתי הנחות הבסיס האלו מובילות את השווקים לדמם היום".

בהשקפה אחרת מעניינת על קובעי המדיניות אמר, "הבנק המכרזי היפני די פועל לבד במשבר, גם הבנק השוויצרי מגיב לבד לנעשה. בטורקיה חתכו את רמות הריבית בהפתעה. כל הפעולות האלו לא מייצרות הרבה ביטחון למשקיעים".

הובילו את הירידות היום במזרח מניות הפיננסים. מניית מטסוי נכסים נפלה 6.35%, בנק נומורה איבד 5.4%, קבוצת מקוורי האוסטרלית צנחה 7.2%. מניות סקטור הכרייה והאנרגיה מאבדות גם הן משוויון על רקע החשש מדרישה נמוכה יותר למוצריהן.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ירושלמי 05/08/2011 09:59
    הגב לתגובה זו
    אזהרה-אם שלמה מעוז מבטיח לכם שלא תהיינה ירידות, תברחו מהשוק כמה שיותר מהר !!
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?