מאמינים ב-Better Place: "ישראל המתקדמת בעולם ביישום תוכנית המכונית החשמלית"

מכון המחקר "גרטנר" מאמין במודל הישראלי אותו מוביל היזם שי אגסי. "ישראל יכולה לייצא את הידע למדינות אחרות"
לירוי פרי | (6)

"ישראל היא המתקדמת בעולם ביישום תוכנית המכונית החשמלית", כך מעריך מכון המחקר הבינלאומי "גרטנר" שמאמין במודל הישראלי של בטר פלייס (Better Place), אותו מוביל היזם שי אגסי והמנכ"ל משה קפלינסקי.

"ישראל יכולה לייצא את הידע למדינות אחרות. הפרויקט כבר מביא בחשבון את זמן החלפת המצבר, מייצר חסכון בעלויות על ידי מערכת ניהול טעינה חכמה (Smart Grid) ומערך IT תומך, ומציע שימוש נוח באמצעות מודל מכירה מבוסס Miles as a Service, הדומה למודל הענן", כך אמר ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר המזה"ת.

מנגד מבקרים בגרטנר את יצרניות הרכב, ספקיות התשתית וממשלות העולם שמתמקדות בעיקר במחקר ופיתוח של כלי רכב חשמליים, אך לא מעניקים תשומת לב מספקת לדרישותו הצרכנים.

גרטנר (נאסד"ק: IT) מחזיקה בתחזית לפיה נתח הרכבים החשמליים מתוך כלל מכירות הרכבים הכוללים טכנולוגיה כלשהי להפחתת זיהום אוויר בשוקי הרכב התעשייתיים בעולם, יסתכם בטווח של 5%-8% עד 2020 ויצמח לטווח של 15%-20% עד 2030.

לפי מחקר גרטנר, 21% מהנהגים בארה"ב מעוניינים לשקול רכישת רכב חשמלי כרכב הבא, אולם כשליש אינם מוכנים לשלם מחיר של מכונית יוקרה כדי לרכוש מכונית חשמלית.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    גרטנר בדיחה 31/03/2011 22:09
    הגב לתגובה זו
    זה סתם אחד שבטח פגש את שי אגסי במעלית ושי אגסי סובב אותו... נשמע מצחיק כל הניתוח המעמיק.......
  • 3.
    דוד 31/03/2011 17:55
    הגב לתגובה זו
    במקום להפוך מכוניות להנעה בגז - פתרון פשוט וזול גם למכוניות ישנות, ולהסתפק בהמרת אנרגיה פעם אחת, הולכים לשרוף את הגז בתחנות כוח, להפוך אותו לקיטור להמירו לאנרגיה מכנית, להמירה לאנרגיה חשמלית,לטעון במצברים ולהמיר שוב לאנרגיה מכנית, המרות אנרגיה רבות ונצילות נמוכה משמעותית מהזנה ישירה בגז, שלא לדבר על ההשקעות האדירות בתשתיות ובצי רכב חדש.
  • בטר פלייס קמה לפני שמצאו פה תגליות גז גדולות (ל"ת)
    עופר פלג 07/04/2011 16:08
    הגב לתגובה זו
  • ר 31/03/2011 18:34
    הגב לתגובה זו
    מכוניות מונעות בגז מונעות בעצם בגפ" מ ולא בגז טבעי מגז טבעי אבל, אפשר לייצר חשמל והחשמל יכול להטעין מכוניות. בגלל הטמפ' והלחץ שבו מתנזל גז טבעי זה לא פרקטי להשתמש בו כמות שהוא למכוניות.
  • 2.
    בטר פלייס מטופשת (ל"ת)
    טיפשות לשמה 31/03/2011 16:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שוקי 31/03/2011 16:26
    הגב לתגובה זו
    בעיקר לכיסיו התפוחים מדינת ישראל עצמה ,יכלה להסתפק בעלויות מופחתות של תחבורה ע" י שימוש בגז גפ" מ
ירושה (דאלי)ירושה (דאלי)
מדריך

העברת ירושה ישירות לנכדים - המגמה החדשה בישראל

היתרונות והחסרונות בהעברת כספים ונכסים ישירות לנכדים

עמית בר |
נושאים בכתבה ירושה צוואה


בעשור האחרון חל שינוי משמעותי, אפילו מהפך באופן שבו משפחות ישראליות מתכננות את העברת הרכוש לדורות הבאים. אם בעבר הנורמה הייתה העברה אוטומטית מהורים לילדים, כיום עולה מגמה של "דילוג דורי" - העברת נכסים ישירות מסבים וסבתות לנכדים. התופעה, שגדלה בקצב מואץ, משקפת שינויים כלכליים וחברתיים עמוקים בחברה הישראלית ומעוררת שאלות משפטיות, כלכליות ומשפחתיות מורכבות.

המסגרת החוקית: מה מותר ואיך עושים זאת נכון

חוק הירושה הישראלי מעניק חופש רחב בעריכת צוואות. בהיעדר צוואה, החוק קובע חלוקה אוטומטית בין היורשים החוקיים - בן הזוג והילדים. אולם כל אדם רשאי לערוך צוואה ולקבוע חלוקה שונה לחלוטין, כולל העברת כל הרכוש לנכדים תוך דילוג על הילדים.

כתבה קשורה: המס שלא מדברים עליו - האם מס ירושה יחזור?


ישנן ארבע דרכים חוקיות לעריכת צוואה בישראל: צוואה בפני עדים (הנפוצה ביותר), צוואה בכתב יד, צוואה בעל פה במצבי סכנה, וצוואה בפני רשות. כל אחת מהדרכים דורשת עמידה בתנאים פורמליים מחמירים. צוואה שלא נערכה כדין עלולה להיפסל, מה שיוביל לחלוקה לפי החוק ולא לפי רצון המוריש.

כאשר מעבירים נכסים לנכדים קטינים, נוצרות סוגיות מיוחדות. ההורים משמשים אפוטרופוסים טבעיים ומנהלים את הנכסים עד הגיע הקטין לבגרות. ניתן לקבוע בצוואה הוראות מיוחדות כמו מינוי נאמן חיצוני, הגבלות על שימוש בכספים, או תנאים לקבלת הירושה (כגון סיום לימודים או הגעה לגיל מסוים).

קרפור
צילום: צילום קרפור

רשתות השיווק מציגות: בדרך לרווחים מטעים את הצרכנים

הרשות להגנת הצרכן מטילה עיצום כספי של 1.9 מיליון שקל על קרפור בגין הטעיית צרכנים, כשבועיים לאחר שעשתה דבר דומה עם רשת יוחננוף; בנובמבר 2024, הטילה עיצום דומה על רמי לוי; האם זו פרקטיקה מקובלת ומשתלמת? האם העיצומים בכלל מרתיעים את רשתות השיווק? 

רן קידר |
נושאים בכתבה קרפור

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת קרפור על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך כ-1.9 מיליון שקל, לאחר שמצאה כי קיים יסוד סביר להניח שהפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן, לאחר שנמצאו ליקויים חמורים, כגון אי הצגת מחירים על גבי מאות מהמוצרים, אי הצגת מחיר ליחידת מידה,  אי הצגת  שלט עם מחיר בפיקוח ממשלתי לגבי מוצרים בפיקוח ואפילו הטעיות של ממש, כגון מצבים שהם המחיר בקופה היה גבוה יותר מהמחיר שהוצג על גבי המוצר/השלט.  לחברה כמובן יש את זכות טיעון והיא זכאית להעלות טענות משפטיות ועובדתיות לטובתה, אבל אנחנו רוצים לשאול שאלה מעבר לתחום המשפטי גרידא. 

עבירה על החוק כאסטרטגיה רווחית? 

לפני ימים ספורים דיווחה הבעלים של רשת קרפור, אלקטרה צריכה אלקטרה צריכה 0.18%  , והציגה נתונים לגבי הרבעון השני של 2025. במסגרת הדוח, עלה כי קרפור הציגה רבעון רביעי ברציפות של רווח נקי. אצל קרפור, נפח המכירות גדל בכ-3.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והדבר הוביל לזינוק הרווח התפעולי של קרפורזינק בכ-73%. ונשאלת השאלה המתבקשת, האם הגדלת נפח מכירות בקצת מעל 3% היא פועל יוצא של הטעיית צרכנים? האם מכירה של מוצרים בכמה שקלים מעל המחיר שרשום על המדף לא תעניק לרשת את האחוזים הנוספים שיעבירו אותה לרווח? או במלים אחרות ופשוטות יותר, האם הרווח של קרפור מבוסס על הטעיית ציבור הלקוחות שלה?

ועוד שאלה שחשוב לשאול בהקשר הזה, היות ומדובר בתופעה רחבת היקף ורק לפני כשבועיים פרסמה הרשות להגנת הצרכן קנס בהיקף מעט נמוך יותר על הפרות דומות אצל יוחננוף יוחננוף -0.83%  , האם הקנס אכן מרתיע? האם הצעדים שנוקטת בהם הרשות להגנת הצרכן אכן מונעים מרשתות השיווק לפעול בשיטת "מצליח"? 

יוחננוף הטעה צרכנים ויקנס כמעט במיליון שקל - זה בכלל מרתיע?

חשוב לציין שגם רשת "נקייה", לכאורה, כמו רמי לוי, הואשמה בפרקטיקה דומה בנובמבר 2024, וגם עליה הוטל עיצום כספי של כ-850 אלף שקל. 

"שיטת מצליח" של רשתות השיווק ואיך אתם יכולים להרוויח מזה אלפי שקלים