בלעדי

הנחות קבוצתיות גם בתוך וייז: ישראלים יקבלו דילים על פי מיקומם הגיאוגרפי

אתר 140 חושף כי השת"פ של אתר 'תבוא' עם אפליקציית המיקום הפופולארית תכנס לתוקפה בעוד כחודש. 'תבוא' גם נמצא במגעים עם פורסקוור
הראל עילם - אתר 140 |

אתר תבוא (tavo.co.il), המרכז דילים במתכונת הנחות קבוצתיות מעשרות אתרים ישראליים, חתם על שיתוף פעולה עם אפליקציית המיקום והניווט הפופולרית Waze. בעוד כחודש, שיתוף הפעולה יכנס לתוקף ו-Waze תתחיל להציג לכל המשתמשים הישראליים דילים באזורם הגיאוגרפי. תבוא גם נמצא במגעים מתקדמים עם פורסקוור ומקווה להשיק בעוד כחודשיים מיזם דומה עם הרשת החברתית הפופולרית.

זאת תהיה אחת הפעמים הראשונות שפורסקוור תשלב הנחות קבוצתיות. לפני כשבוע הרשת החברתית השיקה גרסה חדשה לאפליקציית הסלולר שלה עם דגש מיוחד על דילים ומבצעים.

בנוסף לשיתופי הפעולה עם Waze ופורסקוור, תבוא ישיק בעוד כחודש אפליקציות אנדרואיד ו-iOS מבוססות מיקום וכן קמפיין פרסומי מקיף עם קוקה קולה, וואלה שופס וקניון עזריאלי. בנוסף, תבוא ישיק בחודשים הקרובים שוק מקוון עבור קופונים יד שניה, דרכו משתמשים יוכלו למכור ולקנות קופונים לא מנוצלים.

הדברים נאמרו במהלך ראיון עם מנכ"ל ומייסד האתר, גדי גרוס. גרוס (33), השיק את תבוא בנובמבר האחרון יחד עם שי ארליכמן ושותף נוסף. בתחום ההנחות הקבוצתיות הצעיר במיוחד, תבוא נחשב לאגרגטור הגדול והוותיק בארץ - למרות שהוקם לפני כ-4 חודשים בלבד. הוא מתחרה, בין השאר, ב-GetItAll ובאגרגטורים החדשים של קבוצת זאפ והדקה ה-90.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.