הנחות קבוצתיות גם בתוך וייז: ישראלים יקבלו דילים על פי מיקומם הגיאוגרפי
אתר תבוא (tavo.co.il), המרכז דילים במתכונת הנחות קבוצתיות מעשרות אתרים ישראליים, חתם על שיתוף פעולה עם אפליקציית המיקום והניווט הפופולרית Waze. בעוד כחודש, שיתוף הפעולה יכנס לתוקף ו-Waze תתחיל להציג לכל המשתמשים הישראליים דילים באזורם הגיאוגרפי. תבוא גם נמצא במגעים מתקדמים עם פורסקוור ומקווה להשיק בעוד כחודשיים מיזם דומה עם הרשת החברתית הפופולרית.
זאת תהיה אחת הפעמים הראשונות שפורסקוור תשלב הנחות קבוצתיות. לפני כשבוע הרשת החברתית השיקה גרסה חדשה לאפליקציית הסלולר שלה עם דגש מיוחד על דילים ומבצעים.
בנוסף לשיתופי הפעולה עם Waze ופורסקוור, תבוא ישיק בעוד כחודש אפליקציות אנדרואיד ו-iOS מבוססות מיקום וכן קמפיין פרסומי מקיף עם קוקה קולה, וואלה שופס וקניון עזריאלי. בנוסף, תבוא ישיק בחודשים הקרובים שוק מקוון עבור קופונים יד שניה, דרכו משתמשים יוכלו למכור ולקנות קופונים לא מנוצלים.
הדברים נאמרו במהלך ראיון עם מנכ"ל ומייסד האתר, גדי גרוס. גרוס (33), השיק את תבוא בנובמבר האחרון יחד עם שי ארליכמן ושותף נוסף. בתחום ההנחות הקבוצתיות הצעיר במיוחד, תבוא נחשב לאגרגטור הגדול והוותיק בארץ - למרות שהוקם לפני כ-4 חודשים בלבד. הוא מתחרה, בין השאר, ב-GetItAll ובאגרגטורים החדשים של קבוצת זאפ והדקה ה-90.

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
