חנות באג בנתב"ג נפתחה לקהל הרחב - חקירת המכס נמשכת
חנות 'באג' בנתב"ג נפתחה היום (ג') מחדש, זאת לאחר שאתמול רשות המכס עצרה לחקירה את הבעלי הרשת, עודד מודן ובתו נירית מודן המשמשת כמנכ"לית החנות וסגרה את החנות. בנוסף למעצרם של השניים, נחקרו עובדי החנות וביניהם קופאיות החנות ומנהלי המשמרת. רשות המכס סגרה את מחסני החנות וערכה בדיקות מלאי.
החנות נסגרה בעקבות חשד של רשויות המכס בנתב"ג כי בחנות נמכרים מוצרים הפטורים ממס, ללקוחות שאינם טסים לחו"ל, בין היתר עובדי הדיוטי פרי, אשר אינם זכאים לקבלת פטור ממס.
מסתבר כי רשות המיסים עורכת מעקב על חנות באג בנתב"ג במשך כמה חודשים, זאת בעקבות מידע מודיעיני המצביע כי בחנות מוצרי האלקטרוניקה בדיוטי פרי, המופעלת על ידי חברת באג, נמכרים כאמור מוצרים גם למי שאינם זכאים לפטור ממס.
כאמור בנוסף לחקירת בעלי הרשת, נחקרו אתמול עובדי החנות, בעיקר קופאיות החנות ומנהלי המשמרות. ל-Bizportal נודע, כי במהלך החקירה נשאלו העובדים לגבי נהלי החברה והראו להם קלטות מעקב שנעשו בחנות ואף נשאלו אם הם מוכנים לעבור בדיקת פוליגרף. על פי נהלי המכס חלה חובה על בעלי ומנהלי החנות לבקש מכל נוסע להציג בקופות כרטיס עלייה למטוס ודרכון לפני המכירה.
עוד נודע ל-Bizportal כי הרשת מקפידה על נהלי כרטיסי הטיסה אך אין לעובדים נוהל ברור לגבי דרישת דרכונים לזיהוי. לדברי אחד העובדים, "לעובדים שעבדו בחנות 'סקאל' שהייתה בעלת הזיכיון לפני באג, זכור כי הרשת בכלל לא הקפידה על הנהלים ואף היו עובדים רבים שבאופן קבוע לא היו דורשים כרטיסי עלייה למטוס ודווקא בבאג יחסית מקפידים".
הוא מצביע על תופעה קיימת בדיוטי פרי, ואומר "לא ברור למה בודקים דווקא את באג, ידוע שבחנויות אחרות בדיוטי פרי בכלל לא מבקשים כרטיסי עלייה למטוס".
נציין כי אתמול בשעות הערב, הורה אילן דפדי, שופט בית משפט השלום בת"א, על שחרורם של בעלי הרשת זאת, תוך הפקדת ערבויות ובטוחות כגון מזומן בסך 100 אלף שקל לכל אחד, לשם הבטחת התייצבותם לחקירה. כמו כן, אסר השופט על עודד מודן להגיע לחנות באג בנתב"ג במשך 7 ימים, וכמו כן נאסרה יציאתם מהארץ למשך 90 יום. חקירת רשות המיסים נמשכת.
מחברת באג נמסר היום, כי "חנות באג דיוטי פרי בנתב"ג חידשה את פעילותה ותמשיך לעבוד כסדרה. מיום פתיחת החנות עבדה החברה בשיתוף פעולה מלא מול רשויות המכס וכך תמשיך הלאה".

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.