סקר TIM חצי שנתי: בהובלה אין חדש תחת השמש, הפער בין נענע 10 ל-MAKO מתרחב
סקר TIM חצי שנתי - מעודכן למאי 2009 של חברת TNS טלסקר. הסקר מקיף את נתוני החשיפה השבועית לאתרי אינטרנט נבחרים בישראל כפי שעלו בסקר TIM החצי שנתי.
בסקר שמפורסם היום (ג') עולה כ בחודש מאי אין חדש תחת השמש, 9 האתרים המדורגים ראשונים ממשיכים להוביל ואף הדירוג בינהם נשמר. שלושת האתרים גוגל, וואלה ו-ynet ממשיכים להוביל כאשר גוגל עם עלייה ביחס לחודש האחרון ל-91.2% חשיפה, לעומתו אתר וואלה שהתחזק בחודש אפריל האחרון ירד בכ-1% ועומד על 67.6%. אתר ynet בעלייה חדה של 5.9% ועומד על 61.7% אחוזי חשיפה.
בקרב החשיפה השבועית לאתרים ממקומות עבודה חל שינוי משמעותי, כאשר גוגל בעלייה חדה של 8.8% ועומד על 82.9% חשיפה לעומת 74.1% חשיפה בחודש אפריל. גם אתר ynet התחזק החודש ב-6.6% חשיפה ועומד על 61% חשיפה . וואלה לעומתן ללא גידול משמעותי ועומדת על 48.1% חשיפה.
מהסקר החודש עולה כי גולשים הנוהגים לקנות באינטנרט, מדווחים על ירידה בשיעור הקניה באינטרנט בעקבות המיתון. כ- 51% מהגולשים קנו דרך האינטרנט במהלך השנה האחרונה, ממצא המשקף ירידה של כ- 7% בהשוואה לבדיקה דומה שנערכה לפני כחמישה חודשים. כ- 19% מהגולשים שקנו באינטנרט מוצר או שרות בשנה שעברה, מדווחים כי בעקבות המיתון הם קונים פחות דרך האינטנרט. לעומתם, 4% מדווחים כי הם קונים יותר.
רשימת האתרים המובילים בחשיפה שבועית
נענע 10 מצליח להישאר מעל Mako
You Tube רושם שיא חדש ועומד על 47.7% שיעורי חשיפה ואילו Facebook בירידה קלה (1.8%), אך עם זאת שיעורי החשיפה במגמה יציבהבשלושת החודשים האחרונים ועומדים על 41.7%.
אתרי הזכייניות בירידה, למעט אתר הזכיינית 10 אשר ממשיך להוביל בקרב הזכייניות ומדורג במקום ה-6 בטבלה עם 32.7% חשיפה. בנוסף לכך, בחודש מאי חלה עלייה של 1.3% חשיפה ביחס לחודש אפריל ככל הנראה בזכות תוכנית הריאלטי הישרדות ותוכנית הגמר. יש לציין כי החשיפה באינטרנט הינה ביחס הפוך לרייטינג בטלוויזיה אשר ערוץ 10 בד"כ מדורג עם אחוזי שיעורי צפייה יחסית למתחרותיה נמוך.
עם סיום תוכנית הריאלטי 'האח הגדול' אשר הסתיימה בחודש אפריל, חלה ירידה נוספת של אתר MAKO של הזכיינית 'קשת', ומדורגת במקום ה-13 עם 18.9% צפייה כאשר באפריל היא דורגה במקום ה-10 עם 22.2% חשיפה. אתר MAKO ממשיך לרדת באופן מגמתי כאשר בנובמר 2008 עמד על 28.3% חשיפה). אתר הזכיינית 'רשת' ממשיך להיות הרבה מאחור ומדורג במקום ה-18 עם 12.9% חשיפה לעומת 13.2% חשיפה באפריל.
בקרב האתרים הכלכליים, דה מרקר מדורגת במקום ה-15 עם 14.9% חשיפה וביחס לחודש אפריל חלה ירידה קלה של 0.3%. אתר גלובס מדורג במקום ה-2 עם 12.1% ירידה של כמעט אחוז ואתר הארץ דווקא בעלייה של 0.8% עם זאת מדורג אחרון, במקום ה-22.
**הסקר הנוכחי (מאי 2009) הינו המדידה ה- 40 של סקר TIM והוא נערך בקרב מדגם של כ-800 משתמשי אינטרנט (פרטים, גילאי 13+), בפיזור ארצי ומייצג באוכלוסייה היהודית בישראל.