רוצים לשדרג את איכות חייכם? אלו המומחים המובילים לניתוחי לייזר להסרת משקפיים

 ניתוחי הלייזר להסרת משקפיים הם כיום מדויקים, בטוחים ומוצלחים מאי פעם, והעלויות המופחתות הפכו את ההליך לזמין עבור קהל רחב יותר. הכירו כמה מהמומחים של אסותא אופטיק שיעניקו לכם טיפול מקצועי מהמדרגה הראשונה בדרך לחופש מהמשקפיים ועדשות המגע

זיו וולף |
נושאים בכתבה משקפיים

הודות לפריצות דרך טכנולוגיות בתחום האופטומטריה והרפואה, ניתוחי הלייזר להסרת משקפיים הפכו היום למדויקים, בטוחים ומוצלחים יותר מאי פעם. העלויות המופחתות הפכו את ההליך לזמין עבור קהל רחב יותר, והוא מציע לא רק חופש מהתלות במשקפיים ועדשות מגע, אלא גם חיסכון כלכלי משמעותי לטווח הארוך.

היתרונות לא עוצרים כאן: ההחלמה הקצרה מאפשרת חזרה מהירה לשגרה, מה שהופך את הניתוח לאחד מההליכים הרפואיים הפופולריים ביותר בעולם. אך כדי להבטיח תוצאות מיטביות, חשוב לבחור במומחים בעלי ניסיון ומוניטין, כמו אלה שתמצאו באסותא אופטיק — המרכז הרפואי המוביל בתחום, המעמיד לרשותכם את הרופאים המובילים ביותר בישראל.

אם אתם שוקלים ניתוח לייזר להסרת משקפיים, זכרו שמדובר בהשקעה לטווח ארוך בשיפור איכות חייכם. בחירת המרכז הנכון והמנתח הנכון היא המפתח להצלחה ולשקט הנפשי שלכם.

הכירו את חוד החנית של הרפואה – 5 מתוך 9 המומחים המובילים שמרכיבים את נבחרת החלומות שלנו. צוות מקצועי מהמדרגה הראשונה, שמציב את הסטנדרט הגבוה ביותר בתחום ומעניק למטופלים את הטיפול המתקדם והמדויק שיש.

 

ד"ר עופר דפנא 

ד"ר עופר דפנא, משמש כחלק מצוות מנתחי הקטרקט והקרנית של בית החולים "אסותא". הוא עבר תת התמחות בקרנית בבי"ח בילינסון, שם ביצע השתלות קרנית וניתוחי מקטע קדמי מורכבים. את ההתמחות סיים במרכז הרפואי קפלן במחלקת עיניים, שם שימש כרופא בכיר, כמו כן, עבר קורסים והשתלמויות אצל טובי המומחים בתחום ניתוחי הלייזר להסרת משקפיים. ד"ר עופר דפנא הינו יזם ובעל מספר פטנטים בתחום העיניים וכן הקים ומכהן כחבר דירקטוריון בחברת Eye – Yon Medical חברת START UP בתחום העיניים, אשר נועדה לפתח טיפול ייחודיי לבצקת קרנית. ד"ר עופר דפנא משתתף ומרצה באופן תדיר בכנסים בין לאומיים בהם נחשפים הרופאים לטכנולוגיות החדישות ביותר. הוא משתתף בהחלפת רעיונות, טכניקות רפואיות ושיטות ניתוחיות עם המרכזים המובילים בעולם בתחום זה וכן זכה בהוקרה ופרס  מהאיגוד האירופאי והאמריקאי  לקטרקט ורפרקציה על מחקרו בתחום שתל קרנית מלאכותי.


פרופ' ניר סורקין

פרופ' ניר סורקין הוא מומחה בניתוחי קרנית, קטרקט וניתוחי לייזר להסרת משקפיים. רופא בכיר במערך העיניים של בית החולים איכילוב ומנהל המחקר בתחום הקרנית והמקטע הקדמי. את התמחותו ברפואת עיניים סיים בהצטיינות בבית החולים איכילוב ולאחר מכן, סיים בהצטיינות 3.5 שנות התמחות-על בניתוחי קרנית, עין חיצונית, קטרקט וניתוחי לייזר להסרת משקפיים בבית החולים של אוניברסיטת טורונטו, קנדה.

קיראו עוד ב"בארץ"

עשרות ממחקריו פורסמו בעיתונים מקצועיים בינלאומיים מובילים בתחום רפואת העיניים. פרופ' סורקין מוזמן באופן תדיר כמרצה וחבר פאנל בכנסי רפואת עיניים ישראליים ובינלאומיים. כתב את הפרק על ניתוחי הסרת משקפיים מסוג PRK בספר המקצועי Cornea – הספר המקצועי המוביל בעולם לרפואת קרנית, וכן פרק על שימוש בלייזר בניתוחי השתלת קרנית, לסוגיהן. חבר באיגוד רופאי העיניים הישראלי, איגוד רופאי העיניים האמריקאי ואיגוד מנתחי הקטרקט והלייזר האמריקאי. פרופ' סורקין הינו חבר סגל הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב בדרגת פרופסור חבר קליני.


ד"ר יוסף בלומנקרנץ

ד"ר יוסף בלומנקרנץ, מבכירי הרופאים בארץ בתחום ניתוחי לייזר בעיניים וכיום משמש כרופא עיניים ומנתח בכיר באסותא אופטיק. למעשה, הוא מהרופאים הראשונים בארץ המבצעים ניתוחי לייזר, וחבר איגוד רופאי עיניים בישראל חבר באיגוד האירופאי לניתוחי קטרקט ורפרקציה. ד"ר בלומנקרנץ השלים לימודי רפואה אוניברסיטת גנואה בעיר גנואה באיטליה ואת סטאג' ביצע בבית החולים איכילוב. בהמשך התמחה ברפואת עיניים במחלקת עיניים ביה"ח הממשלתי "ברזילי" אשקלון. כמו כן, בין היתר, הוא עבר השתלמות ביחידה לחקר הראיה ואלקטרופיזיולוגיה של העין במכון לחקר הראיה בביה"ח הדסה ירושלים וכן סיים השתלמות בת חצי שנה בנירואופטלמולוגיה בביה"ח תל השומר.


פרופ' יואב נחום

פרופ' יואב נחום הוא סגן מנהלת מערך עיניים ומנהל שירות פני שטח העין בביה"ח בילינסון. המשמש כמנתח בכיר באסותא אופטיק. הוא מתמחה בניתוחי השתלת קרנית, ניתוחי קטרקט,בטיפול בעין יבשה ובמחלות אחרות של פני שטח העין. פרופ' נחום סיים בשנת 2006 לימודי רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים, והתמחות ברפואת עיניים בבית החולים בילינסון בשנת 2013.לאחר ההתמחות ביצע תת-התמחות בתחום מחלות הקרנית והעין החיצונית בביה"ח Villa Igea באיטליה. 

פרופ' נחום חבר סגל הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב בדרגת פרופ׳ חבר קליני. הוא עוסק במחקר קליני ומעבדתי, משתתף בכנסים בין-לאומיים בתחומו,ופרסם עשרות מאמרים בעיתונות המקצועית.

פרופ' נחום משמש גם כמרצה בביה"ס האירופי ללימודים מתקדמים ברפואת עיניים ESASO, חבר באיגוד רופאי העיניים בישראל, באגודה הישראלית לחקר העין והראיה, וכן באגודה האירופאית לקטרקט וניתוחי הסרת משקפיים ESCRS.



ד"ר ראמז ברבארה

ד"ר ראמז ברבארה סיים את לימודי הרפואה בבריטניה בשנת 2004, ואת ההתמחות בעיניים בבית חולים בני-ציון בשנת 2012. לאחר ההתמחות, ד"ר ברבארה ביצע השלמות לקבלת תואר מומחה בבריטניה, שמוענק על ידי איגוד רופאי העיניים המלכותי בלונדון. בנוסף, שם עבר 3 תתי-התמחויות בתחום הקרנית אצל מיטב המומחים בממלכה. לאחר מכן, נסע להתמחות-על ייחודית בקרנית ילדים בבית החולים הידוע סיקקידס (SickKids) שבקנדה.

במהלך תקופה זו, צבר ד"ר ברבארה ניסיון בתחומים רבים, כגון השתלות קרנית במבוגרים וילדים, טיפולים במחלת הקרטוקונוס, ניתוחי קטרקט, וטיפול בעין יבשה ובעיות על משטח העין.

ד"ר ברבארה מנתח ומומחה קרנית במחלקות העיניים בבתי החולים הלל יפה ולניאדו, שם הוא מבצע ניתוחי קטרקט והשתלות קרנית. הוא משתתף בכנסים בינלאומיים, עוסק במחקר בתחום הקרנית וקרנית ילדים, ומפרסם מאמרים בעיתונים בינלאומיים. הוא חבר מערכת בעיתון רופאי העיניים האירופי – European Journal of Ophthalmologists. בנוסף, הוא חבר איגוד רופאי העיניים בישראל והאיגוד המלכותי האנגלי לרופאי העיניים.


לסיכום, את מעמדה המוביל בתחום הרפואה בישראל רכשה אסותא אופטיק על בסיס התחייבותה להעמיד לרשות מטופליה רק את הרופאים הטובים ביותר. בכירי המנתחים והרופאים המומחים בארץ מעדיפים לפעול במסגרת אסותא, אשר לרשותם צוות רפואי מיומן וציוד מתקדם ומשוכלל. הצוות הרפואי באסותא אופטיק מורכב ממיטב אנשי המקצוע העוסקים בתחום תיקון הראייה והסרת משקפיים, ובראשו רופאי עיניים בעלי ותק רב ביותר בניתוחים לתיקון ראייה בשיטות ובטכניקות שונות, ואלפי מטופלים מרוצים.



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי בייליס (רשתות)שי בייליס (רשתות)

תלוש פיקטיבי - המנכ"ל שהוציא תלוש לאשתו ומה העונש?

פורמולה וונצ'רס רשמה שכר של קרוב ל-1 מיליון שקל לאשתו של שי בייליס, בעל השליטה, למרות מעולם לא עבדה בחברה; ובכך העבירה החברה כסף לקרובו של בעל השליטה וגם הפחיתה את חבות המס בחברה

צלי אהרון |

הדרכים להפחתת המס מרובות. חלק מהן במסגרת תכנון מס לגיטימי, חלק אחר אפור, אבל אפשרי וחלק אחר כבר חוצה את הקו האדום. בהתחלה מנסים לתכנן בהתאם לחוק, ואז במקרים לא מעטים גולשים ועוברים את הגבול. לפעמים זו מעידה קלה ורשות המס מוותרת על הליך פלילי, אבל קובעת כופר. הנה מקרה של הגדלת הוצאות באופן פיקטיבי שמבטא גם העברת כספים גדולה של 1 מיליון שקל לבעל השליטה מבלי שהוא צריך לשלם על זה מס. 


המקרה של פורמולה וונצ'רס ויו"ר ומנכ"ל החברה שי בייליס - על פי פרסום רשמי של רשות המסים, בין השנים 2017 ל-2022 רשמה החברה בספריה תשלומי שכר בסך כולל של קרוב ל-1 מיליון שקל לאשתו של בעל השליטה - מינה בייליס. על אף שמעולם לא עבדה בפועל בחברה. כלומר, הכסף שולם ללא כל תרומה עסקית מצידה. המהלך הזה סיפק לחברה 'תועלת כפולה' - אך לא חוקית: העברת כסף למקורב, במקרה זה, לאשתו של בעל השליטה, מבלי שנדרשה לבצע עבודה בפועל. ובכך היא ביצעה הפחתה של חבות המס, הרי ששכר עבודה נחשב כהוצאה מוכרת לצורכי מס. כשהחברה רושמת הוצאה כזו, היא מקטינה את ההכנסה החייבת שלה, וכך משלמת פחות מס לקופת המדינה. אלא שהמשמעות בפועל היא פגיעה כפולה: מצד אחד, המדינה, כלומר הציבור - מקבל פחות הכנסות ממסים. אבל מצד שני, והחמור יותר - משקיעי החברה רואים חלק מהכסף שלהם מנותב למטרות שאין להן ערך עסקי אמיתי. ולא נועדו כדי להצמיח את החברה אלא כדי להונות את המשקיעים באופן של תרמית מתוחכמת כביכול, והפעם במקרה שלנו - היא יצאה מזה עם קנס של פחות מ-300 אלף שקל.

במקום לנהל הליך פלילי שיכול להיגרר שנים, לרשות המסים יש אפשרות להציע לנישום הסדר כופר - תשלום קנס מוסכם שמחליף את ההליך הפלילי. זה לא 'פיצוי' בלבד, אלא סוג של עסקת טיעון אזרחית-מנהלית: הנישום לא מודה באשמה בבית משפט, אבל משלם סכום שנקבע, ומנקה את התיק הפלילי הספציפי הזה. במקרה של פורמולה וונצ'רס, ההסדר הזה הסתיים בתשלום כופר של 275 אלף שקל לרשות המסים. מבחינת המדינה, זה חוסך זמן, משאבים ודיונים משפטיים; מבחינת החברה, זה סוגר את הפרשה בלי להגיע לכתב אישום - אך כמובן לא מונע את הצורך לשלם את חבות המס האמיתית, שכוללת גם ריבית וקנסות. רשות המסים לא מסתפקת בקריאת דוחות שנתיים. היא משווה נתוני שכר מול ביטוח לאומי, בודקת היתכנות מקצועית (האם ה''עובד' מדווח במקביל על משרה אחרת, האם יש לו כתובת דואר אלקטרוני פעילה בחברה, האם הוא נוכח בפגישות), ולעיתים מקבלת מידע פנימי מעובדים או שותפים לשעבר.

פערים חריגים בין שכר לבין תרומה ממשית לחברה הם בדרך כלל הדגל האדום שמפעיל חקירה. העסקת עובדים פיקטיביים או רישום הוצאות שכר כוזבות אינה תופעה חדשה. בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 זה היה כלי נפוץ בחברות קטנות ובינוניות, ולעיתים אף בחברות ציבוריות, להעברת כספים לבעלי עניין. החקיקה והאכיפה התקדמו מאז, אך המקרים ממשיכים לצוץ, לעיתים בסכומים גבוהים מאוד. ההשלכות הן לא רק פליליות. ברגע שחברה נחשדת או נתפסת בעבירות כאלה, היא מסתכנת בנזק תדמיתי קשה, בפגיעה ביחסים עם משקיעים ובבעיות מול גופים מממנים. החוק מטיל אחריות ישירה גם על מנהלים ודירקטורים, ולא רק על החברה. בעצם מדובר על 'הרמת מסך' שבה חברה אשר כביכול היא 'חברה בע"מ' ובעלי המניות בה חסינים. עד למקרה כזה של תרמית ופגיעה ישירה במשקיעים וברשות המסים.  המשמעות היא שגם אם העבירה בוצעה ב'דרג נמוך', מנהלים בכירים שלא פיקחו או שלא מנעו את ההפרה יכולים להיחשב אחראים לה. המקרה של שי בייליס ופורמולה וונצ'רס ממחיש עד כמה רישום משכורות פיקטיביות הוא לא 'טריק חשבונאי' אלא עבירה שיכולה להגיע גם למאסר בפועל. מדובר במעשה שפוגע בציבור, בחברה עצמה ובשוק ההון כולו.


מסלול של 'הסדר כופר'

על פי פקודת מס הכנסה, רישום כוזב של הוצאות - ובכלל זה שכר לעובד פיקטיבי, מוגדר כ'עבירה פלילית חמורה', כאשר סעיפים מוגדרים בפקודה קובעים כי במקרים של כוונה להתחמק ממס מדובר בעבירה שעונשה עד שבע שנות מאסר, לצד קנסות כבדים. במקרים מסוימים בתי המשפט אף שלחו נאשמים למאסר בפועל, במיוחד כשנמצא דפוס פעולה שיטתי והיקפים כספיים גבוהים. במקביל, רשות המסים יכולה לבחור במסלול של 'הסדר כופר' - תשלום מוסכם שמחליף את ההליך הפלילי. פתרון שחוסך זמן ומשאבים לשני הצדדים, אך מונע הכרעת דין פומבית ואינו מרתיע כמו הרשעה.

מירי רגב
צילום: יחצ

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"

שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו,  "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"

עוזי גרסטמן |

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.


בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.


בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".

בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".