ניתוח טכני: המעו"ף - ממשיך לגמגם
שבוע המסחר האחרון לא הביא עימו רוחות של שינוי. על פניו, נותר מדד המעו"ף בתחום המושב אותו הגדרתי בסקירה האחרונה, כלומר בין 1,141 הנקודות כרמת התנגדות לבין 1,078 הנקודות כרמת תמיכה. בטווח הקצר, אלו הן הרמות המאפשרות להגדיר ביתר דיוק את מיקומם של הקונים מחד והמוכרים מאידך. אלא שחוסר מעש זה הוא רק למראית עין, משום שמתחת לפני השטח עולה הסבירות ולפיה הפריצה הולכת וקרבה. לא רק בגלל העובדה שבטווח הקצר תקופות דשדוש אינן נוטות להימשך ללא סוף, אלא בעיקר בשל העובדה שהתנודתיות בשוק הולכת ודועכת.
הנחת העבודה
בטווח הבינוני והארוך נותרת הנחת העבודה חיובית וזאת לאור המגמה הראשית והמשנית שמצביעות מעלה. בטווח הקצר המגמה היא דשדוש כאשר רק פריצה של אחד מהגבולות תוביל למהלך כלשהוא.
הפרמטרים המרכזיים
1. מבט על גרף העמודות היומי של מדד המעו"ף מגלה מיד שמחזורי המסחר ממאנים להתרחב ולא בכדי. למעשה, מאז ה-24 למאי השנה, מחזורי המסחר הפכו לבינוניים ומטה ומייצגים נאמנה את התהליך בו שרוי מדד המעו"ף. מטבע הדברים מדובר בשילוב מוצלח בין התנהגות השוק למחזורי המסחר. תהליך דשדוש המלווה במחזורים נמוכים מעיד על אתנחתא ואין בו דבר חריג.
2. מבחינת המומנטום הרי שבתחתית הגרף המצורף אפשר לראות את מדד העוצמה היחסית שנמצא בירידה מתמדת ולראשונה מאז תחילת גל העליות המינורי האחרון, כשל נסוג מתחת לרמת 50 אחוז. אם נביט על מספר מדדי עוצמה נוספים נוכל לראות שכולם מתכנסים לנקודות האמצע שלהם ולמעשה מבטאים גם הם דשדוש והמתנה.
3. הבשורה המעניינת של השבוע מגיעה מכיוונו של כלי שנקרא "רצועות בולינגר". אחד מתפקידיו של כלי זה היא לאמוד את התנודתיות בשוק. כפי שאפשר לראות על גרף העמודות היומי המצורף, המרחק בין שתי הרצועות הולך וקטן והן הופכות אופקיות ככשל שהזמן חולף. כיווץ המרחק בין הרצועות מעיד על ירידה בתנודתיות ובמרבית המקרים, תקדים זה מופיע טרם מהלך חד.
4. לכן, בטווח הזמן הקצר, תחום מדד המעו"ף בין רמת 1,141 הנקודות כרמת התנגדות. בשלב הנוכחי המשוואה מאוזנת ואין נטייה לאחד מהכיוונים. במצבים מסוג זה, הישיבה על הגדר היא ההחלטה הנכונה והזאת עד לפריצת אחד מהגבולות או לפחות עד למתן סימן שיטה את המשוואה לכיוון זה או אחר.
סיכום
תקופת ההמתנה בה שרוי מדד המעו"ף לא תארך עוד זמן רק. הירידה בתנודתיות מעלה את הסבירות ולפיה פריצת אחד מהגבולות הולכת ומתקרבת.
מאת: אייל גורביץ'
הכותב מלמד ניתוח טכני במסגרת "המרכז להשכלה פיננסית" מקבוצת מטריקס
* אין בסקירה זו משום המלצה לקנות את הנייר או למוכרו והעושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- דרך החתחתים להכרה בנכות מהמוסד לביטוח לאומי
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.