כיצד בוחרים קואוצ'ר?

כל אחד מאיתנו זקוק להדרכה, בין אם אישית ובין אם במסגרת קבוצתית. זאת גם הסיבה שתחום הקואוצ'ינג הפך לפופולארי בשנתיים האחרונות. לפני שאתם בוחרים קואוצ'ר, צבי לבנה מונה כמה כללי אצבע
צבי לבנה |

כשם שענף הפסיכולוגיה מוצף במומחים בתחום, כך רובנו טובעים בפרסומות ושמועות על קואוצ'רים (מאמנים עסקיים ואישיים). כיום קיימות גישות וסוגים שונים של אימונים אישיים וקבוצתיים, ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלהם.

איני חושב שקיימת דרך אולטימטיבית בבחירת מאמן, אך בהחלט כדאי לזכור את כללי האצבע הבאים לפני שאם מחליטים:

אימון קואוצ'ינג הוא אפשרות, הוא אינו חובה. אתה לא יכול להכריח מישהו להשתתף באימון. הקוד האתי של הקואוצ'ינג אינו מאפשר למאמן לאמן מישהו שאינו מעוניין, לא כל שכן האימון צפוי להסתבר ככשלון. בסופו של דבר, לא ניתן לשנות מישהו שאינו מעוניין בלשנות את עצמו.

אימון כרוך במערכת יחסים ארוכת טווח. ברגע שבחרת מאמן, אתה צפוי להישאר איתו באופן כזה או אחר לטווח ארוך, תהליך האימון הראשוני של בירור הצרכים המטרות וחסמי ההצלחה הוא האינטנסיבי ביותר. לאחר שבסיס זה נבנה ומוסכמת בין המאמן למתאמן תכנית הפעולה, התערבות המאמן הופכת להיות ממוקדת יותר. להבדיל אלפי הבדלות, הדבר דומה לרופא מצויין שעוזר בפתרון בעיה מציקה. ברגע שהבעיה נפתרה, כביכול אין בו צורך, אך תמיד ניתן לחזור ולהתייעץ בשעת צורך. למעשה, מדובר במערכת יחסים מועילה ומיטיבה, ומערכות כאלו ממש לא הגיוני לפרק גם אם נראה כי הגיעו לסיומן.

מאמנים עובדים עבור המתאמן. האימון הוא אישי ונעשה מנקודת מבטו של המתאמן. עובדה זו כביכול מניחה קשיים, אך אין זה בהכרח כה מורכב. אם למשל, מתאמן מביע במהלך האימון עניין רב לפתוח עסק עצמאי משלו תוך חמש שנים ומכוון לכך את כל צעדיו. כמאמן שלו, אני מחוייב לכבד את מטרותיו ולעזור לו להתקדם למטרה זו. אך עדיין לא קיים ניגוד אינטרסים מלא היות וכרגע, התנהגותו של המתאמן מביאה לרווח עבור החברה בה הוא מועסק, דבר המקדם את הקריירה שלו ואולי את האפשרות כי יישאר בחברה.

האימון מתמקד במיומנויות "רכות". תחומים כמו ארגון, אסטרטגיה, קביעת יעדים ותהליכים הינם דברים ניתנים ללמידה. ההצלחה האמיתית טמונה בעבודה קשה הכוללת הרחבת מיומנויות אחרות כמו אחריות אישית, מחוייבות למטרות, היכולת לגייס את האנשים הנכונים למשימה, לפתח מערכות יחסים חזקות, לתקשר באופן אפקטיבי ולהנהיג ולהאציל סמכויות.

מאמנים מחוייבים לתוצאות. אני מאמין גדול בכך שבמידה והמאמן מאמץ גישה ממוקדת תוצאות עיסקיות זהו המפתח לשינוי ושיפור ביצועים ניהוליים. המיקוד בתוצאות מובנה כחלק מהתהליך האימוני, שכן אימון כולל את ה-"מה?" כלומר, מה ישפר את ביצועי המנהל וגם את ה-"איך?" כלומר, באיזו דרך ותכנית פעולה יבחר המנהל. הקשר ההדוק בין השניים יוצר הזדמנות לביצוע שינוי.

מאמנים אינם נחמדים. כאשר מישהו משקיע מכספו באימון אישי הוא למעשה נותן את הסכמתו להשתנות. אך לרוב, אנשים אוהבים את רעיון השינוי יותר מאשר הביצוע הממשי שלו. זו הסיבה שמאמנים רבים מאמצים גישה אוהבת אך קשוחה מאד. אחד מלקוחותיי אמר לי פעם בנשימה אחת עד כמה קשה וכמה מועיל היה האימון עבורו. מפגשים אימוניים טובים הם מעודדים מאד ובמקביל מתישים מאד. מרבית המתאמנים מחכים לתחילת האימון ולסיומו, אך לא לעבודה הקשה המצפה להם במהלכו.

לסיכום, כמו בכל מקצוע, ישנם מאמנים ניהוליים טובים ופחות טובים. אם אתם מחליטים להשקיע בעצמכם ולעבוד עם מאמן, בחרו אותו כפי שהייתם בוחרים כל ספק שירות מקצועי אחר. אם תעשו כך, יש לכם סיכוי טוב לבניית מערכת יחסים טובה ולמימוש יעדיכם בהצלחה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.