שטראוס: המכירות צמחו ב-9.6% ל-1.38 מיליארד ש'

ברבעון עמדו המכירות על 1.38 מיליארד דולר. בסיכום הרבעון הראשון של 2007 רשמה החברה גם צמיחה של 15.7% ברווח הנקי שהסתכם ב-72 מיליון שקל
שי פאוזנר |

שטראוס גרופ מציגה היום דוח רבעוני עם מכירות שצמחו בכ-9.6% והסתכמו ב-1.378 מיליארד שקל בהשוואה ל-1.257.4 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות ברבעון הראשון השנה הינו פועל יוצא מפעילות הקפה הבינלאומית, במיוחד בברזיל וסרביה, בישראל בתחום החטיפים והמשקאות ובפעילות מקס ברנר וסברה מחוץ לישראל. הרווח נקי של החברה צמח ברבעון בכ-15.7% לכ- 72.2 מיליון שקל, לעומת כ-62.4 מיליון שקל אשתקד.

פעילות החברה בישראל, הכוללת בתוכה את שטראוס ישראל, פעילות מקס ברנר ישראל ו-H2Q. רשמה הכנסות של כ-820.9 מיליון שקל, לעומת כ-791.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של 3.7%. הצמיחה במכירות בישראל נבעה בחלקה מהצמיחה במגזר החטיפים והמשקאות, מגידול בפעילות מקס ברנר ומעיתוי מכירות חג הפסח. בנטרול פעילות מקס ברנר בישראל, צמחה פעילות שטראוס ישראל ברבעון הראשון של שנת 2007 בכ – %3.1 ומכירותיה הסתכמו בכ-806.9 מיליון שקל. הרווח התפעולי בשטראוס ישראל בנטרול מכירות מקס ברנר בישראל והוצאות בגין H2Q גדל בכ-6.0% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

פעילות החברה הבינלאומית כוללת את פעילות הקפה הבינלאומית, פעילות סלטי סברה בארה"ב ופעילות מקס ברנר מחוץ לישראל.

בתחום פעילות הקפה הבינלאומית רשמה הקבוצה צמיחה רבעונית של 11.9% והמכירות הסתכמו בכ-480.8 מיליון שקל. בנטרול השפעת הפרשי שער בגין מטבעות פעילות שונים בחו"ל, צמחו מכירות הקפה הבינלאומי בכ- 14.1%. עיקר הצמיחה ניכרה בפעילות החברה בברזיל, מדינות יוגוסלביה לשעבר ובפעילות הצריכה מחוץ לבית AFH במרבית המדינות בהן פועלת החברה. הרווח התפעולי של פעילות הקפה הבינלאומית צמח בכ-34.6% והסתכם ברבעון הראשון בכ-33.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-24.7 מיליוני ש"ח אשתקד. סברה ממשיכה לצמוח בשיעורים גבוהים וברבעון הראשון מסתכמות מכירותיה בכ-67.8 מיליון שקל אשתקד, צמיחה של 88.9%, בנטרול השפעת שחיקת הדולר הסתכמה הצמיחה בכ-98.5%. במהלך הרבעון הראשון כמו גם בכל שנת 2006 המותג סברה ממשיך לרשום את הצמיחה הגבוהה ביותר בקטגוריה בארה"ב, עובדה אשר הביאה לזינוק חד בנתחי השוק של המותג סברה בארה"ב לכ- 24.2% בסוף הרבעון הראשון לעומת כ-20.8% בסוף שנת 2006. הצמיחה בפעילות החברה בארה"ב נתמכת במגמות הצרכניות המתפתחות בשוק האמריקאי, תוך כדי התרחבות והעמקת פעילות החברה ברשתות קמעוניות מובילות כגון: Shows, Giant Eagle, Acme, Price Choper, Sams Club, ועוד.

בד בבד עם צמיחת המכירות, משתפרת הרווחיות הגולמית והתפעולית של הפעילות באופן משמעותי בשל התייעלות ביצור, בפעילות המכירה והצמיחה הניכרת.

פעילות מקס ברנר (מהווה חלק מהפעילות הבינלאומית והישראלית) ברבעון הראשון רושמת פעילות מקס ברנר צמיחה משמעותית במכירות של כ-150.6% המסתכמות בכ-23.1 מיליון שקל. הצמיחה בפעילות מקס ברנר נובעת מפתיחת סניפי השוקולד בר בניו יורק (במחצית השניה של שנת 2006), וכן מגידול במספר הסניפים בישראל. ברבעון הראשון רושמת פעילות מקס ברנר קיטון משמעותי בהפסד התפעולי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וזאת בשל שיפור ברווח הגולמי, גידול בהיקף הפעילות וצמצום עלויות תקורה שונות וניצול יעיל יותר של התשתיות הנבנות בד בבד עם גידול במספר הסניפים שפועלים.

הרווח הגולמי של הקבוצה כולה עמד ברבעון על 524.8 מיליון שקל (כ-38.1% ממכירות), לעומת כ-473 מיליון שקל (כ-37.6% ממכירות) בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של כ-11%. הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקר מהצמיחה החדה במכירות החברה בפעילויותיה השונות בארץ ובחו"ל. השיפור בשיעור הרווח הגולמי נבע בעיקר משיפור ברווחיות הגולמית בחלק מתחומי הפעילות בישראל, וזינוק בשיעורי הרווח הגולמי בפעילות סברה ומקס ברנר.

הרווח התפעולי של החברה ברבעון הסתכם בסך של כ- 135.3 מיליון שקל (כ-9.8% ממכירות), לעומת כ-110.7 מיליון שקל (כ-8.8% ממכירות) בשנת 2006, עליה של כ-24.6 מיליון שקל, המהווים גידול של כ-22.2%.

הרווח התפעולי של הפעילות בישראל (כולל תוצאות מקס ברנר בישראל) ברבעון גדל בכ- 9.6%, והסתכם בכ-95.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי בישראל הושפע בעיקר מהשיפור ברווח הגולמי וצמצום ההפסד התפעולי במקס ברנר.

הרווח התפעולי בפעילות הבינלאומית ברבעון הסתכם בכ-39.6 מיליון ש"ח לעומת כ- 23.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, שיפור של כ-16.2 מיליון שקל, המהווים גידול של כ-69.2%. הגידול ברווח התפעולי בפעילות הבינלאומית נבע מהצמיחה המשמעותית בפעילות זו, זינוק ברווחיות סברה, כמו גם שיפור הרווחיות במרבית המדינות והפעילויות בהן פועלת החברה מחוץ לישראל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה