שלמור אבנון עמיחי: מהקקטוס למשרד המוביל של אפריל
"יפעת בקרת פרסום", מקבוצת "יפעת", תאגיד המידע הגדול בישראל, מפרסמת את דירוג ענף הפרסום במחירים ריאליים לחודש אפריל 2007 וגם כאן זוכה משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי לעמוד בראש דרוג משרדי הפרסום לחודש זה עם תקציבי פרסום חודשיים בסך של כ-6.2 מיליון דולר. זאת, לאחר שגרף בחמישי האחרון (17/5) את הפרס הראשון כמשרד המצטיין בתחרות "קקטוס הזהב" השנתית של ענף הפרסום.
שלמור אבנון עמיחי מפרסם באפריל את שטראוס-עלית, פריזמה, פרטנר, אמריקן אקספרס, ניופאן ועוד. באומן בר ריבנאי מתמקם החודש במקום השני עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ- 5.6 מיליון דולר ופרסום בולט ל-HOT, מכבי, סופרפארם, קרליין ועוד.
אופנה בראש
תת ענף ביגוד/אופנה מתמקם במקום הראשון בקטגוריה. נתוני ההוצאה לפרסום של אפריל מחזקים את תחושות הבטן שהחודש היה רווי פרסום בענף האופנה. פרסומות האופנה שכבשו את שילוט החוצות ברחבי המדינה ואת מקבצי הפרסומות, הגיעו להוצאה ריאלית לפרסום של כ-4.5 מיליון דולר במחירים ריאלים. מספר מותגי האופנה שפרסמו באפריל הגיע לסכום גבוה ביותר של כ-120.
אופנת FOX עם קמפיין "המיטות הנפרדות" חלשה על כ-25% מתקציב הפרסום של הקטגוריה, כ-1.1 מיליון דולר, מה שממצב את פוקס כמותג המוביל בפרסום באפריל, ואת משרד הפרסום זרמון גולדמן במקום החמישי והמכובד בטבלת המשרדים. כמו גם את הקמפיין עצמו במקום ה-2 בדרוג הקמפיינים לחודש אפריל.
במקום השני בקטגוריה ממוקמת קרייזי ליין עם הוצאה לפרסום של כ-420 אלף דולר, תחת הסלוגן: "יותר אישה מאי פעם" באמצעות מקאן אריקסון (הממוקם שלישי בדרוג משרדי הפרסום) ואילו רשת "קסטרו", במקום השלישי בקטגוריה, בקמפיין עם רמיזה לאהבת נשים תחת המסר: "TAKE IT WHILE YOU HAVE THE CHANCE", באמצעות ראובני פרידן, משקיעה החודש יותר בפרסום.
נתון מעניין נוסף שעולה מבקרת המדיה של "יפעת" מראה, כי בניגוד לפרסום המאסיבי של תחום האופנה במבחר מדיות, דווקא בתחום האינטרנט, הנחשב לתחום "החם" של הפרסום בימים אלו, למרות יכולות הווידיאו של האינטרנט, לא פרסמה אף אחת משלוש החברות הללו, באתרים המובילים, והקטגוריה כולה לא בלטה באפריל בפרסום במדיום זה.
ארגונים ועמותות במקום ה-9
רשתות השיווק הנמיכו את להבת הפרסום באפריל, לאחר חודש מרץ מושקע במיוחד טרום הפסח, "והסתפקו" בהוצאה לפרסום של כ-3.5 מיליון דולר. המשביר החדש לצרכן הוא המותג המוביל בפרסום בקטגוריה באמצעות פוגל OGILVY, תחת הסלוגן: "המע"מ יצא מהאופנה". קטגוריית הסלולר מגיעה למקום ה-3 ומפחיתה כ-50% מההוצאה לפרסום שלה בהשוואה לחודש מרץ עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-2.3 מיליון דולר. פרטנר היא המפרסמת המובילה בקטגוריה (וגם הגיעה למקום ה-3 בדרוג המותגים ובדרוג הקמפיינים לחודש אפריל) עם בולטות לקמפיין: "OBOX - חמישים ערוצי טלוויזיה לבחירתך" באמצעות שלמור אבנון עמיחי.
כמו כן, תת ענף ארגונים/עמותות בולט במיוחד באפריל ותופס את המקום התשיעי עם הוצאה לפרסום של כ-1.4 מליון דולר, בעיקר בשל פרסומיה של תנועת צדק חברתי מבית ארקדי גאידמק, באמצעות גלר נסיס, עם המסר: "מסיבת הפתעה למדינה ביום העצמאות בפארק הירקון".
המפרסמים
שטראוס-עלית חוזרת לראש טבלת המפרסמים, עולה מן המקום השמיני במרץ אל המקום הראשון באפריל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-2.1 מיליון דולר. החברה מפרסמת באופן בולט את קמפיין :"שבעת ימי בריאה" של פסק זמן ומשקה "דנונה אקטימל" באמצעות שלמור אבנון עמיחי.
במקום השני נמצאת פרוקטר אנד גמבל עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.3 מיליון דולר ופרסום לסכין הגילוח החדשני "פיוז'ן". בפער קטן אחרי נמצאת קבוצת בנק הפועלים עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-1.2 מיליון דולר.
קמפיין החודש - בזק
קמפיין "בזק - תזרקי אותו" לרשת הביתית האלחוטית מוביל את טבלת הקמפיינים של חודש אפריל.