סיגל פרוז'נסקי: סטודיו C הפכה לרווחית ב-2005

ראיון מצולם. מנכ"ל סטודיו C החלה דרכה ברשת לעיצוב הגוף כמנהלת שיווק ומכירות ופעלה במרץ לייצבה ולהגדיל את כמות הלקוחות; הדרך - הרחבת מגוון הקורסים ופנייה לקהלי יעד שונים; אסטרטגיה פרסומית - מעבר מעיתונות לשילוט חוצות
אפרת אדיר |

רשת "סטודיו C" לעיצוב וחיטוב הגוף הוקמה ב-1991 על-ידי היזמית הפרטית דליה לוי. שיטת האימון פותחה מהשיטה הנפוצה באותם ימים - "קלנטיקס", העובדת על קבוצות שרירים, גמישות והארכת התנועה. עד לשנת 2004 הרשת לא היתה רווחית ובאותה שנה היא נקנתה על-ידי בעלים חדשים: שמשון הראל ודני מריאן מבעלי חברת הנדל"ן "אמריקה -ישראל" ואיש העסקים יעקב שחר.

באותה שנה עבדה סיגל פרוז'נסקי (כיום מנכ"ל הרשת) כמנהלת שיווק ומכירות בחברה שהתנהלה ללא מנכ"ל. סיגל לקחה את המושכות בידיים והחליטה לייצב את הרשת ולהגדיל את כמות הלקוחות. על מנת לעמוד ביעדים אלה שהוצבו, שינתה פרוז'נסקי את האסטרטגיה השיווקית של הרשת. בראיון ל-Bizportal היא מספרת איך הכל התחיל.

"ראשית החלטתי להרחיב את קהל היעד אליו פונה הרשת, מנשים בגילאי 25-35, לפנות גם לנשים בהריון, נשים בגיל השלישי וילדות ונערות החל מגיל 9. במקביל, הייתי צריכה לגוון גם את סוגי הקורסים המוצעים על מנת למשוך קהלים אלה והכנסתי קורסים לנשים בהריון, התעמלות לנערות, קורס הגנ עצמית לנשים וצעירות, יוגה וריקודי בטן".

בשל התחרות בענף הספורט מול רשתות מכוני הכושר, חשוב היה לפרוז'נסקי להצליח ו"לרכב על הגל" של טרנדים חדשים שנכנסו לענף המתפתח, כמו חוגי יוגה וריקודי בטן.

השינוי באסטרטגיה השיווקית אכן החל להשפיע ולמשוך עוד לקוחות ופרוז'נסקי מונתה בינואר 2006 למנכ"ל הרשת, לאחר שהרשת גדלה מ-14 אלף לקוחות ל-22 אלף לקוחות מרוצות.

מעבר מעיתונות לשילוט חוצות

מחירי הקורסים ב"סטודיו C" אינם זולים. צעד נוסף שעשת פרוז'נסקי בתוקף תפקידה הוא ביטול מנוי לחצי שנה, והשקת מנוי ל-8 חודשים, לצד מנוי שנתי ודו-שנתי. "הסיבה לביטל המנוי החצי שנתי היא הרצון להשאיר את הלקוחות משך זמן ארוך יותר אצלנו. אני מודעת לכך שאנחנו לא זולים בהשוואה לשוק, אבל אנחנו מעסיקים מדריכות בעלות תואר ראשון ושני ולא בוגרי קורס 10 חודשים בווינגייט. יש לנו צוות עצום של 250 מדריכות ו-80 דיאטניות קליניות, הנותנים שירות מקצועי ואמין".

מחיר למנוי ל-8 חודשים עולה 286 שקל לחודש; מנוי לשנה יעלה 269 שקל לחודש; ומנוי לשנתיים עומד על 255 שקל לחודש. לשם השוואה, מנוי לשנה במכון כושר עולה בממוצע 240 שקל לחודש.

לעומת זאת, מחירי קורסים לריקודי בטן, יוגה וקורס לנערות עולה 189 שקל לחודש (כ"א).

לצד שינויים באסטרטגיה השיווקית החליטה פרוז'נסקי לשנות גם את האסטרטגיה הפרסומית ולצאת ממודעות בעיתונים ומגזינים לפרסום ע"ג שלטי חוצות. "הייתי חייבת ליצור מודעות למותג ומכאן באה ההחלטה לצאת ממקום חבוי בעיתון ולשל חוצות. בנוסף, השתמשנו בפרסומים בנשים שהן לקוחות שלנו, שעשו את זה והצליחו, במקום בדוגמניות חטובות". לדברי פרוז'נסקי, הפרסום הצליח והרשת גדלה ב-35% בכמות הנרשמות בשנה.

כמו כן, הפרסום אחיד לכל רחבי הארץ והרשת אינה עושה פרסום ממוקד למגזר החרדי, זאת למרות כמות הלקוחות הדתיות והחרדיות המתעמלות בה.

10 סניפים חדשים מדי שנה

כיום, מונה הרשת 33 סניפים בפריסה ארצית, כולם בבעלות הרשת ובחלקם גם הנדל"ן שייך לחברה. הרשת בחרה שלא לעבוד בשיטת הזכיינות על מנת לשמור על תמהיל אחיד וקבוע בכל הסניפים.

ב-2007, מתכננת פרוז'נסקי לפתוח עוד 5-6 סניפים ולגדול בממוצע ב-10 סניפים חדשים מדי שנה, "כדי להגיע לכיסוי מלא במרכז הארץ ובפריפריות", מסבירה פרוז'נסקי.

"בקרוב נצא לשוק עם 2 מוצרים חדשים. האחד - קייטנה לילדות בקיץ. "רוב הקורסים שלנו מתקיימים בשעות אחר הצהריים והערב. מאחר והנדל"ן של חלק מהסניפים שייך לחברה, החלטנו לנצל את הנכס גם בשעות היום ולפתוח קייטנה לנערות בקיץ", אומרת פרוז'נסקי ומוסיפה "המוצר השני שנשיק הוא התעמלות לנשים בגילאי 65+ שלא התאמנו מעולם. הרעיון הוא להקנות להן שיטות בסיסיות לאימון".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה