התמ"ג בארה"ב זינק לקצב גידול של 4.3% ברבעון השלישי

הדעה הרווחת בוול סטריט הייתה לקצב צמיחה של 4.1%. לפני כחודש פרסם משרד המסחר האמריקני הערכה לקצב גידול של 3.8% ברבעון השלישי של שנת 2005. הסיבות העיקריות לגידול היו העלייה בהוצאות הצרכן והשקעות המגזר העיסקי
יניב לפן |

התמ"ג האמריקני המשיך לצמוח בקצב שנתי של 4.3%. לפני כחודש דיווח משרד המסחר האמריקני על צפי לקצב גידול חזק של 3.8% ברבעון השלישי של שנת 2005. הדעה הרווחת בוול סטריט הייתה לקצב גידול של 4.1% ובטווח של 3.7%-4.3%.

ברבעון השני של שנת 2005 צמח המשק האמריקני בקצב שנתי של 3.3%. הרבעון השני היה העשירי ברציפות בו קצה הגידול עבר את רמת ה-3%. בארבעת הרבעונים האחרונים צמחה הכלכלה האמריקנית בקצב ממוצע של 3.7%.

במונחי כסף קצב צמיחת התמ"ג האמריקני עמד על 12.6 טריליון דולר, עלייה של 7.4% ביחס לרבעון השני של שנת 2005. העלייה החדה בקצב הצמיחה הגיע הרבעון על רקע הגידול בהוצאות הצרכן האמריקני על מוצרים משרדיים והשקעות נדל"ן. את הדחיפה העיקרית קיבל המשק האמריקני מהוצאות הצרכן והוצאות המגזר העיסקי. את קצב הגידול עיקב סחר החוץ והמלאים במשק.

מדד עיקרי לאינפלציה שפורסם יחד עם התמ"ג המודד את רמת הצריכה הפרטית עלה לקצב צמיחה של 1.2%. ההערכות בשווקים היו לקצב צמיחה של 1.3%. מחירי הצרכן עלו בכל המגזרים בקצב של 3.6%, נמוך מהצפי לקצב גידול של 3.7%.

רווחי התאגידים ירדו ב-3.4% או 45.5 מיליארד דולר הרבעון לאור הנזקים הכבדים שספגה התעשייה בעונת ההוריקנים האחרונה. לדברי משרד המסחר האמריקני רווחי התאגידים היו עולים ב-7.8% או 105.5 מיליארד דולר לולא פגיעת ההוריקנים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.