222,222 כלי רכב נמסרו מתחילת השנה - וזו שנה חלשה
222,222 כלי רכב חדשים נרשמו במשרד הרישוי, מתחילת 2024 ועד היום. בזמן שתקראו את הנתון הזה המספר כבר יהיה גבוה יותר, שכן כל יום נרשמים מאות / אלפי כלי רכב חדשים.
מתוך המספר היפה הרשום, 53,631 כלי רכב הם חשמליים לחלוטין, 24.1% מכלל השוק, ונתון זה עוד יעלה עד סוף השנה ומיד אסביר.
קודם הנתונים,
טויוטה הוא המותג ממנו נרשמו הכי הרבה כלי רכב עם נתון הנושק ל 30,000 כלי רכב. טויוטה לבד מחזיקה 13% מסך כל המסירות מתחילת השנה, וזה בזמן שהטויוטה קורולה המשפחתית סובלת ממחסור קשה של מלאים, ונמצאת ממש בסוף העשירייה הראשונה. ניתן רק לחשוב מה היה קורה אלמלא עצירת משלוחי הטויוטה מטורקיה, הן למסירות הקורולה, והן למסירות המותג.
במקום השני נמצאת יונדאי עם למעלה מ 23,000 כלי רכב, כ 10% מהשוק. גם יונדאי סובלת מהחרם הטורקי ולא מצליחה להביא את הסופר מיני הפופולרית שלה ה i20. גם כאן ניתן רק לנחש מה היה קורה אלמלא עצירת המשלוחים.
במקום השלישי נמצאת קיה עם 21,000 כלי רכב, במקום הרביעי סקודה עם כמעט 15,500 כלי רכב ובמקום החמישי BYD שממשיכה לככב בטבלאות. מאזדה במקום השישי עם 12,000 מסירות, צ'רי ממשיכה להפגין חוזק, ומכל המותגים של פריסבי (לשעבר קרסו) היא המצטיינת עם 9425 כלי רכב. מיצובישי עם 8900 כלי רכב במקום השמיני, סיאט עם 8355 כלי רכב וסוזוקי סוגרת את העשירייה הראשונה של המותגים עם 7234 כלי רכב מתחילת השנה.
- סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם נלך לרשימת הדגמים המצטיינים מתחילת השנה אז BYD Atto3 ממשיכה להוביל עם נתון מרשים של כמעט 9500 כלי רכב. האלנטרה ההיברידית עם מעל 7100 מסירות, ואחריה במקום השלישי הסקודה אוקטביה עם 6400 יחידות. במקום הרביעי, החמישי והשישי נמצאת טויוטה, הראב 4 היקר שמכל 5600 יחידות במקום הרביעי, היאריס קרוס במקום החמישי עם 5500 מסירות, והקורולה קרוס עם 4500 יחידות. במקומות מהשביעי עד העשירי נמצאים ארבעה דגמים שכולם מסרו בין 3900 ל 4000 יחידות, אאוטלנדר עם 3998 יחידות, קיה פיקנטו עם 3955 יחידות (ובימים אלה החל שיווק הדגם העדכני של הפיקנטו), הטויוטה קורולה המשפחתית עם 3937 יחידות וקיה ספורטאז' עם 3934 יחידות.
לגבי נתון החשמליות, ברור כי המיסוי על כלי רכב חשמליים יעלה ב1.1.2025, רק לא ברור עד כמה. אם לא תתקבל החלטה אחרת, המס יעלה ל 83% דבר שיחסל כמעט לחלוטין את שוק החשמליות בישראל, דבר שאף אחד לא רוצה בו. כיום מתקיימים דיונים על מתווה העלאת מיסים מדורג לשנים הקרובות, עם זאת, כל מתווה שלא ייבחר יביא לכך שהמס יעלה, ואיתו התייקרות של כלי הרכב החשמליים. היבואנים ימהרו להביא מלאים של חשמליות וישחררו אותו במיסוי הישן. חלקן ישווק מיד, וחלקן לתוך 2025. איך שלא נהפוך את זה המיקוד לקראת סוף השנה יהיה בחשמליות, ולכן אחוזי החשמליות עוד צפויים לעלות.
- ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
- 30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
הנתונים באדיבות צבי תמרי
נתוני מותגים:
| יצרן | מסירות |
| טויוטה | 29652 |
| יונדאי | 23225 |
| קיה | 20997 |
| סקודה | 15459 |
| BYD | 13667 |
| מזדה | 12075 |
| צ'רי | 9425 |
| מיצובישי | 8900 |
| סיאט | 8355 |
| סוזוקי | 7234 |
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח.
בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת.
הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.
קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.
ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.
עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.
עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.
