כך תראה הרכבת הקלה בתל אביב: קבלו הצצה
בעוד כמה חודשים יתחיל לפעול הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב, שנמצאת בשנים האחרונות בכאוס תחברותי. הקו האדום מוגדר כ"עמוד השדרה" של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב, יעבור באזורים העמוסים ביותר במטרופולין וישרת את מספר הנוסעים הרב ביותר ביחס לקווים העתידיים שיוקמו.
בקו האדום תנוע הרכבת הקלה מהתחנה המרכזית בפתח-תקווה, לאורך בני ברק ורמת גן, תמשיך בתל אביב-יפו ותסיים בבת ים. בעיר תל אביב היא תעבור ב-12 תחנות, כשחמש מהן תת-קרקעיות והשאר במפלס הקרקע. התחנות בתל אביב הן ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית, קרליבך, אלנבי, אליפלט, סלמה, אצטדיון בלומפילד, ארליך, איסקוב, הבעש"ט ומחרוזת.
היום שחררה עיריית תל אביב סרטון הדמיה לפעילות הרכבת הקלה, כולל איך התחנות יראו עם השקתן, ואיך למשל נראית ככר רבין שנמצאת בימים אלו בעבודות.
ראש העירייה רון חולדאי, מסר כי "הסרטון הבא הוא לא מדע בדיוני, אלא סרטון שמציג את אחד פרויקטי התחבורה השאפתניים ביותר, העומד לשנות את ההתניידות בעיר מקצה לקצה- פרויקט הרכבת הקלה. אני שמח לתת לכם הצצה קטנה לעתיד הלא כל כך רחוק של תל אביב-יפו. עוד קצת סבלנות עד שניפגש בתחנה".
יש לזכור כי נוסף לרכבת הקלה, מתוכנן פרויקט תשתיתי ענק בתל אביב ובאזור המרכז - המטרו, שצפוי לעלות כ-150 מיליארד שקלים ברף הנמוך של הערכות.
.
- 4.א 19/09/2022 10:13הגב לתגובה זובסרט התדמית הכל יפה נקי ולא צפוף המציאות עגומה
- 3.צריך לנצל את ההזדמנות שלפני הבחירות ולהחליט על זמי 29/08/2022 18:57הגב לתגובה זוצריך לנצל את ההזדמנות שלפני הבחירות ולהחליט על זמינות הרכבת בשבת. יש תקדים רב שנים של תחבורה בשבת , בחיפה, ואין סיבה שלא לקדם דיה זו גם בתל אבי
- 2.עד שאני לא יושב ברכבת ונוסע אני לא מאמין. 30/07/2022 19:36הגב לתגובה זועד שאני לא יושב ברכבת ונוסע אני לא מאמין.
- 1.תיסגרו את העיר תל אביב לרכיבים פרטיים (ל"ת)יוסי 21/07/2022 13:24הגב לתגובה זו

התקלה החמורה ברכב שקשה לגלות; והאם היא גם ברכב שלכם?
ריקולים ענקיים בעולם, אבל לא תמיד הבעיה נפתרת, והבעיה הגדולה יותר - שיעור היענות לא מלא לריקולים - על הבעיות של כריות האוויר
התקלה שלא רואים בעין אבל עלולה להכריע בשנייה. מיליוני רכבים בעולם נוסעים עם כריות אוויר שלא נפתחות בזמן תאונה, או גרוע מזה, עם כריות שעלולות להתפוצץ ולשגר רסיסים. חלק מהתקלות כבר הובילו לריקולים רחבים, חלק עדיין בבדיקה רגולטורית, אבל בשטח התמונה מטרידה: גם אחרי שנשלחות הודעות, בערך רבע עד שליש מהרכבים לא עוברים תיקון. במילים אחרות, יש לא מעט מכוניות על הכביש עם מערכת בטיחות שלא בטוח שתעבוד.
מה בדיוק התקלה, ולמה היא מסוכנת כל כך
ברוב המקרים מדובר בתקלה מסוג "אי פתיחה ופריסה" - כריות האוויר פשוט לא נפתחות בתאונה חזיתית קשה. התקלה לא תמיד נובעת מהכרית עצמה, אלא מהמערכת שמחליטה אם ומתי לפרוס אותה: חיישני תאונה, מודול בקרה, חיווט חשמלי ותוכנה. אם אחד המרכיבים האלה נפגע או מקבל נתון שגוי, המערכת עלולה לא לשלוח פקודת פתיחה. לפעמים היא גם לא מתעדת "אירוע אי פריסה", למרות שמדובר בדרישה רגולטורית בתאונות חמורות. בפועל, הנהג והנוסעים נשארים בלי שכבת ההגנה המרכזית שלהם, בזמן שגוף הרכב נזרק קדימה.
הסכנה כאן כפולה. ראשית, בתאונות במהירות בינונית עד גבוהה, כרית האוויר אמורה למנוע פגיעה ישירה בהגה, בלוח המחוונים או בשמשה. בלי הפריסה, הסיכוי לפגיעות ראש וחזה קשות עולה משמעותית. שנית, גם אם חגורת הבטיחות פועלת, היא לא תמיד מספיקה לבדה בתרחישי התנגשות חזיתית חזקה. לכן כריות אוויר נחשבות לאחד מחידושי הבטיחות שמנעו עשרות אלפי מקרי מוות בעשורים האחרונים.
אילו יצרניות ודגמים נמצאים במוקד
בין השנים 2015 עד 2024 נרשמו עשרות ריקולים בארצות הברית בלבד בגלל תקלות אי פריסה, בהיקף מוערך של 12-14 מיליון כלי רכב, כשבעולם מדובר על סדרי גודל של פי 3-4. המותגים כוללים טויוטה, ניסאן, ג'נרל מוטורס, פורד, פולקסווגן, קיה, מרצדס-בנץ, אאודי וסובארו, לצד דגמים נוספים. מדובר לא רק במותגים עממיים אלא גם בפרימיום, מה שמחדד שהבעיה קשורה לספקי מערכות ולמורכבות הטכנולוגית, לא רק לאיכות ייצור של יצרן מסוים.
- נפצע בטרמפולינה בטיול בית ספר - וזה הסכום שיקבל
- המשחק הסתיים באשפוז: "המועצה ומשרד החינוך התרשלו"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טויוטה נדרשה להחזיר כמעט 2.9 מיליון רכבים - כולל קורולה, קאמרי, ראב4 ויאריס, בגלל מערכת שאינה מזהה נכון את עוצמת התאונה. בקיה, דגמי סול, פורטה וריו סבלו מתקלות חשמליות שגרמו לאי פריסת כריות. פורד ביצעה ריקול ליותר מ-700 אלף רכבים, ביניהם פוקוס, פיוז'ן ואקספלורר, בעקבות תקלות דומות.
