בדיחה - ועדת הכספים אישרה אגרת גודש רק ב-2025- למה לא במידי?
ועדת הכספים אישרה כי אגרות הגודש ייכנסו לתוקף ב-2025. הוועדה קבעה כי שרי האוצר והתחבורה יוכלו לדחות את יישום הרפורמה בשנה אחת. עוד אושר - תושבי גוש דן יזכו להקלות ומוניות ישלמו 50%. מנגד, המחיר למשאיות יהיה כפול.
ועדת הכספים אישרה בקריאה שנייה ושלישית את רפורמת אגרות הגודש כחלק מחוק ההסדרים. בין השינויים שהוכנסו בשעות האחרונות של הדיונים - הפחתת האגרה למוניות וכן ההחלטה לפטור אגרה בעת חצייה הלוך-חזור של גבול הטבעת הגיאוגרפית בגוש דן.
אבל העניין הדרמטי ביותר היה דחיית כניסתה לתוקף של אגרת הגודש. רק ב-2025, כדי לאפשר ליאיר לפיד לא להתעסק עם העניין. כן, כך זה הוצג בדיון. הסיבה לדחייה היא כדי שהממשלה החדשה לא תתעסק בעניין אגרת הגודש. כלומר, דוחים את העניין לממשלה שאחרי מסיבות פוליטיות ולא אמיתיות. אגרת גודש היא חובה וכמה שיותר מהר כף עדיף. מי יודע מה יקרה ב-2025-2026. עד אז אלוהים גדול.
לפי התוכנית, יחולק גוש דן לשלוש טבעות - פנימית, תיכונה וחיצונית שישמשו כאזורי תשלום שונים. התשלום יקבע על פי המיקום כשכל חצייה של כל טבעת תחויב בתשלום. בנסיעה לטבעות ייגבה סכום של בין 5 שקלים ל-10 שקלים, תלוי בטבעת ותלוי בשעות הנסיעה. כמו כן, ייקבע תשלום מקסימלי ליום - 5.37 שקלים לרכב.
- 20.אמנון 26/10/2021 14:02הגב לתגובה זוכמו במדינות מפותחות!
- 19.אני 25/10/2021 10:48הגב לתגובה זותחבורה ציבורית. סתם לקחת אגרת גודש בלי לתת תמורה כל שהיא?
- 18.הם זורקים את התמרמרות הציבור על הממשלה הבאה (ל"ת)יצחק 24/10/2021 14:16הגב לתגובה זו
- 17.אבי 24/10/2021 07:48הגב לתגובה זומאז שעלו מחפשים איך להכביד את המיסים
- 16.אבי 24/10/2021 07:46הגב לתגובה זויגרום לעליית מחירים ויוקר מחיה ולא יפתור את בעיית הפקקים,מעבר לכך למה משאית שהיא רכב שירות צריכה לשלם כפול
- 15.שאול 22/10/2021 19:38הגב לתגובה זוסיגרו את מרכזי הערים לרכב פרטי ומשאיות מ -8.00 עד 17.00 הציבור יסע בתחבורה ציבורית . לכו על מטרו כמו בפריס ולונדון . הרכבת הקלה עד שתסתיים לא תספק את הצרכים כראוי .
- ג'ק 23/10/2021 22:36הגב לתגובה זווהעניין סגור ל200 שנה .
- 14.חיים 22/10/2021 18:06הגב לתגובה זוכאילו הממשלה פועלת, אבל בפועל הממשלה הבאה יכולה לשנות/לבטל כראות עיניה
- 13.ליברמן ועושה דברו קושניר הם בדיחה עצובה ויקרה (ל"ת)שלמה 22/10/2021 15:47הגב לתגובה זו
- דרור 22/10/2021 19:40הגב לתגובה זו1000 חכמים לא יצליחו לתקן . ממש עצוב .
- 12.אריאל 22/10/2021 15:44הגב לתגובה זוגם כאן מכניסים את יאיר לפיד ????! מה קורה לכם ???
- 11.אין תחבורה ציבורית 22/10/2021 15:34הגב לתגובה זואגרת הגודש מיותרת והיא עוד מס על הציבור. לא תועלת. לא יתרון. הכבדה וחליבת כסף. המינימום לעשות זה לחכות שתהיה תחבורה ציבורית ראויה כחלופה. כרגע אין. אולי בממשלה חושבים שעד 2025 תהיה כזו. אשרי המאמין.
- 10.הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם! (ל"ת)אזרח 22/10/2021 15:23הגב לתגובה זו
- 9.שמוליק 22/10/2021 14:27הגב לתגובה זוכשאין אלטרנטיבה - אגרה זה פשוט מס, לא מקטין שימוש. יהיה מטרו ותחבורה נורמלית - אז אפשא לוותר על הרכב
- 8.פנסי 22/10/2021 14:25הגב לתגובה זומאוד מתחשבים בי, תודה !!!! אם אחייה עד שנת 2025 אהייה בגיל שלא נוהגים ומשתמשים רק בתחבורה ציבורית.
- 7.לזרוק את ליברמן 22/10/2021 14:11הגב לתגובה זורוצים שרק עשירים יחזיקו רכב ממשלת המיסים המחורבנט של אמן
- 6.ירושלמית 22/10/2021 13:55הגב לתגובה זוהוועדה (בראשות נציג שר האוצר) רוצה כנראה עוד מכוניות ועוד גודש. הרי התשלום נקבע בין היתר על-פי מצב הגודש.
- 5.ג'ק 22/10/2021 13:39הגב לתגובה זוהרכבת הקלה בגוש דן . תעלה עשרות מיליארדים ,הורסים והופכים את הערים ועד שתסתיים תהיה לא תהיה רלבנטית לכמות הנוסעים . נכון היה להשקיע את כל ההשקעה בה והרבה יותר ברכבת תחתית רצינית כמו בערים כמו לונדון ופריס שתסיע את כל כמויות הנוסעים גם בעוד עשרות שנים מתחת לפני הקרקע ללא הפרעות וללא פקקים .
- 100% (ל"ת)bmn010 24/10/2021 00:09הגב לתגובה זו
- 4.ניחוש ? כי הם לא יהיו כאן ב 2025 - אמן קודם לכן (ל"ת)אבי 22/10/2021 13:26הגב לתגובה זו
- 3.א 22/10/2021 13:19הגב לתגובה זולא רוצים להתעסק בשום נושא
- 2.הם שמעו שהליכוד יעלה ויבטל את כל חוקי הממשלה הזאת...חח (ל"ת)ביאליק 22/10/2021 13:16הגב לתגובה זו
- 1.טוב שלא ב 2050 כמו שאר היעדים הירוקים (ל"ת)פשוט עצוב 22/10/2021 12:50הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
