מלמעלה עם כיוון השעון - אקספנג G9, אווטר 11, זיקר 001. צילום יואב פולסמשלוש יוצא אחד - פרימיום חשמלי סיני
הרבה דגמים חשמליים מתוצרת סין מתהדרים בגלימת 'פרימיום'. לקחנו שלושה דגמים שמקיימים את ההבטחה להיות הכי קרובים ל'פרימיום' להשוואה 'יבשה'.
אווטר 11, זיקר 001 ואקספנג G9.
כמו הרבה דברים שמתחילים מוויכוח על כוס בירה ומחייבים לעשות שיעורי בית. הדיון האחרון היה מה היית מעדיף, אווטר 11, זיקר 001 או אקספנג G9?
לכאורה מכוניות שונות בתכלית, האווטר 11 היא קרוסאובר קופה, הזיקר 001 היא שוטינג-ברייק והאקספנג היא קרוסאובר גדול, עם זאת שלושתן מייצגות נאמנה את היכולות המרשימות של תעשיית הרכב הסינית. שלושתן מיוצרות בסין, זיקר על ידי ענקית הרכב ג'ילי, אווטר הוא מותג היוקרה של צ'נגן הממשלתית ואקספנג היא חברה צעירה אבל עם השקעה עצומה של פולקסווגן בבחינת If you can’t beat them, join them.
לשלוש המתחרות גירסאות כניסה בעלות הנעה אחורית ומחיר שמשאיר עודף מ 300.0 אש"ח, וגירסאות ביצועים עם הספקים דימיוניים שמחירם מתקרב ל 350.0 אש"ח בזיקר ובאווטר, ומתקרב ל 400.0 אש"ח באקספנג.
בואו נצלול לנתונים, ותחילה המימדים:
| זיקר 001 | אווטר 11 | אקספנג G9 | |
| אורך (מטר) | 4.955 | 4.88 | 4.891 |
| רוחב (מטר) | 1.999 | 1.97 | 1.937 |
| גובה (מטר) | 1.56 | 1.601 | 1.68 |
| בסיס גלגלים (מטר) | 2.999 | 2.975 | 2.998 |
- אווטר 11 - קרוסאובר קופה חשמלי עם עיצוב מיוחד
- אלבר נכנסת לייבוא רכב עם האוואטר 11, מ - 289.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות המבנה השונה של כל אחד מהדגמים, ניתן לראות שהמימדים דומים מאוד עם הפרשים זניחים במימדים. שלוש המכוניות מציגות בסיס גלגלים עצום ובהתאם המרווח הפנימי בשלושתן יהיה מצוין.
בנתוני המנועים והסוללות כבר מתחילים להיות הבדלים, גם בין הגירסאות השונות של אותו רכב, וגם בין כלי הרכב עצמם:
- אומודה 9 בדרך לארץ - קרוסאובר פלאג אין מתקדם
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
| זיקר 001 | אווטר 11 | אקספנג G9 | ||||
| Long Range | Krypton | Ultra RWD | Performance | Standard | Performance | |
| הספק (כ"ס) | 272 | 544 | 311 | 575 | 313 | 551 |
| מומנט (קג"מ) | 35 | 70 | 36 | 64 | 43.8 | 73 |
| סוללה ( Kwh) | 100 | 90.4 | 116.8 | 78.2 | 98 | |
| הנעה | אחורית | כפולה | אחורית | כפולה | אחורית | כפולה |
| טווח (ק"מ) | 620 | 580 | 475 | 540 | 460 | 520 |
| 0 - 100 (שניות) | 7.2 | 3.8 | 6.6 | 4.5 | 6.4 | 3.9 |
אם ניקח את גירסאות ההנעה האחורית של שלוש המכוניות נראה שהזיקר היא הפחות חזקה עם 272 כ"ס ושתי האחרות, האווטר והאקספנג עם הספק דומה מעל ל 310 כ"ס. גם נתוני המומנט די דומים כשלאקספנג מומנט משמעותי יותר גבוה מלאווטר ולזיקר. נתון שיתבטא גם בזינוק המהיר ביותר מעמידה ל – 100 קמ"ש.
גרסאות הביצועים של שלושת המכוניות מצוידות בשני מנועים חשמליים, וההספקים בהתאם, די דומים עם 544 כ"ס לזיקר, עוד שישה כ"ס לאקספנג והאווטר החזקה ביותר עם 575 כ"ס.
התנהגות כביש וביצועים
מתוך שש המכוניות הרשומות, נהגנו בארבה מהן, באקספנג G9 פרפורמנס, בשתי הגירסאות של האווטר 11 ובזיקר 001 LR.
ראשית, הבחירה היא בראש ובראשונה בידי הלקוח. אחד רוצה את המראה הקרוסאוברי של האקספנג, אחר אוהב את המראה הקרוסאובר קופה המתוחכם של האווטר, ושלישי רוצה את האוונגארד של מרכב השוטינג ברייק של הזיקר. כל אחד מהם צודק בדרכו.
שנית, אין כאן בחירה בין מכוניות טובות לבינוניות. שלושת הדגמים מייצגים נאמנה את היכולות הטכנולוגיות המתקדמות של תעשיית הרכב הסינית, ושלושת ( או ששת) המכוניות הן כלי רכב מצויינים וראויים. רוצה לומר, הבחירה היא בין שלוש מכוניות מצוינות, ואי אפשר 'ליפול' עם רכב בינוני.
ובכל זאת אנחנו בפרק של "התנהגות כביש וביצועים", האקספנג זכורה לי כמכונית ששמחתי להחזיר עם רישיון נהיגה בתוקף. היכולת של הרכב הגדול להאיץ מכל מהירות לכל מהירות היתה על גבול המפחידה, בעיקר בגלל המרכב הגבוה יחסית. עם זאת, זה לא הרכב שהייתי לוקח לכביש מפותל.
הזיקר 001 זכורה לי בזכות איכות ייצור מרשימה, והיכולת של המכונית לעבור מאות ק"מ ללא מאמץ. היא מרגישה יותר 'נכון' מהאקספנג גם בכבישים מפותלים, ונהנית מעבודת מתלים משובחת.
לאווטר 11 אחיזת הכביש גבוהה מאוד אם כי בכבישים שאתה לא אמור לנהוג בהם מהר, ולמרות שאת אתה כן נוהג בהם מהר, היתה תחושה של ניתוק קל, כלומר הרכב משדר שזה לא סגנון הנהיגה אליו הרכב מיועד.
כזכור ממבחנים שאנחנו מפרסמים, בסופו של כל מבחן הרכב מקבל ציון על בסיס מספר פרמטרים. עם זאת, הן הזיקר 001 והן האקספנג G9 נבחנו טרם הכנסת טבלת הציונים, ולתת ציון בדיעבד נראה לי שגוי. האווטר 11 עם ההנעה האחורית קיבלה ציון גבוה יחסית של 4.5 נקודות מתוך 5.
מחירים
| זיקר 001 | אווטר 11 | אקספנג G9 | ||||
| Long Range | Krypton | Ultra RWD | Performance | Standard | Performance | |
| מחיר (אלפי ש"ח) | 284.0 | 345.0 | 290.0 | 338.0 | 285.0 | 390.0 |
עם הספקים של מעט מתחת ומעט מעל ל- 300 כ"ס גירסאות ההנעה האחורית של שלושת הדגמים נראות לי מספקות בהחלט לכל דבר ועניין.