מלמעלה עם כיוון השעון - אקספנג G9, אווטר 11, זיקר 001. צילום יואב פולסמלמעלה עם כיוון השעון - אקספנג G9, אווטר 11, זיקר 001. צילום יואב פולס

משלוש יוצא אחד - פרימיום חשמלי סיני

הרבה דגמים חשמליים מתוצרת סין מתהדרים בגלימת 'פרימיום'. לקחנו שלושה דגמים שמקיימים את ההבטחה להיות הכי קרובים ל'פרימיום' להשוואה 'יבשה'. 

אווטר 11, זיקר 001 ואקספנג G9. 

יואב פולס |

כמו הרבה דברים שמתחילים מוויכוח על כוס בירה ומחייבים לעשות שיעורי בית. הדיון האחרון היה מה היית מעדיף, אווטר 11, זיקר 001 או אקספנג G9?

לכאורה מכוניות שונות בתכלית, האווטר 11 היא קרוסאובר קופה, הזיקר 001 היא שוטינג-ברייק והאקספנג היא קרוסאובר גדול, עם זאת שלושתן מייצגות נאמנה את היכולות המרשימות של תעשיית הרכב הסינית. שלושתן מיוצרות בסין, זיקר על ידי ענקית הרכב ג'ילי, אווטר הוא מותג היוקרה של צ'נגן הממשלתית ואקספנג היא חברה צעירה אבל עם השקעה עצומה של פולקסווגן בבחינת If you can’t beat them, join them.

לשלוש המתחרות גירסאות כניסה בעלות הנעה אחורית ומחיר שמשאיר עודף מ 300.0 אש"ח, וגירסאות ביצועים עם הספקים דימיוניים שמחירם מתקרב ל 350.0 אש"ח בזיקר ובאווטר, ומתקרב ל 400.0 אש"ח באקספנג.

בואו נצלול לנתונים, ותחילה המימדים:


זיקר 001    אווטר 11    אקספנג G9    
אורך (מטר)                    4.955           4.88        4.891        
רוחב (מטר)                    1.999        1.97        1.937        
גובה (מטר)                1.56            1.601        1.68        
בסיס גלגלים (מטר)            2.999            2.975        2.998            


 

למרות המבנה השונה של כל אחד מהדגמים, ניתן לראות שהמימדים דומים מאוד עם הפרשים זניחים במימדים. שלוש המכוניות מציגות בסיס גלגלים עצום ובהתאם המרווח הפנימי בשלושתן יהיה מצוין.


אווטר 11 גירסת הנעה אחורית. מבנה ספורט קופה ייחודי. צילום יואב פולס


בנתוני המנועים והסוללות כבר מתחילים להיות הבדלים, גם בין הגירסאות השונות של אותו רכב, וגם בין כלי הרכב עצמם:

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


זיקר 001    אווטר 11    אקספנג G9    

Long Range    Krypton    Ultra RWD    Performance    Standard    Performance    
הספק (כ"ס)        272544311575313551
מומנט (קג"מ)        3570366443.873
סוללה ( Kwh)        10090.4116.878.298
הנעה        אחוריתכפולה אחוריתכפולהאחוריתכפולה
טווח (ק"מ)        620580475540460520
0 - 100 (שניות)        7.23.86.64.56.43.9


אם ניקח את גירסאות ההנעה האחורית של שלוש המכוניות נראה שהזיקר היא הפחות חזקה עם 272 כ"ס ושתי האחרות, האווטר והאקספנג עם הספק דומה מעל ל 310 כ"ס. גם נתוני המומנט די דומים כשלאקספנג מומנט משמעותי יותר גבוה מלאווטר ולזיקר. נתון שיתבטא גם בזינוק המהיר ביותר מעמידה ל – 100 קמ"ש. 

גרסאות הביצועים של שלושת המכוניות מצוידות בשני מנועים חשמליים, וההספקים בהתאם, די דומים עם 544 כ"ס לזיקר, עוד שישה כ"ס לאקספנג והאווטר החזקה ביותר עם 575 כ"ס.

התנהגות כביש וביצועים

מתוך שש המכוניות הרשומות, נהגנו בארבה מהן, באקספנג G9 פרפורמנס, בשתי הגירסאות של האווטר 11 ובזיקר 001 LR.

ראשית, הבחירה היא בראש ובראשונה בידי הלקוח. אחד רוצה את המראה הקרוסאוברי של האקספנג, אחר אוהב את המראה הקרוסאובר קופה המתוחכם של האווטר, ושלישי רוצה את האוונגארד של מרכב השוטינג ברייק של הזיקר. כל אחד מהם צודק בדרכו.


זיקר 001. מרכב שוטינג ברייק יפהפה. צילום יואב פולס


שנית, אין כאן בחירה בין מכוניות טובות לבינוניות. שלושת הדגמים מייצגים נאמנה את היכולות הטכנולוגיות המתקדמות של תעשיית הרכב הסינית, ושלושת ( או ששת) המכוניות הן כלי רכב מצויינים וראויים. רוצה לומר, הבחירה היא בין שלוש מכוניות מצוינות, ואי אפשר 'ליפול' עם רכב בינוני.

ובכל זאת אנחנו בפרק של "התנהגות כביש וביצועים", האקספנג זכורה לי כמכונית ששמחתי להחזיר עם רישיון נהיגה בתוקף. היכולת של הרכב הגדול להאיץ מכל מהירות לכל מהירות היתה על גבול המפחידה, בעיקר בגלל המרכב הגבוה יחסית. עם זאת, זה לא הרכב שהייתי לוקח לכביש מפותל.

הזיקר 001 זכורה לי בזכות איכות ייצור מרשימה, והיכולת של המכונית לעבור מאות ק"מ ללא מאמץ. היא מרגישה יותר 'נכון' מהאקספנג גם בכבישים מפותלים, ונהנית מעבודת מתלים משובחת.

לאווטר 11 אחיזת הכביש גבוהה מאוד אם כי בכבישים שאתה לא אמור לנהוג בהם מהר, ולמרות שאת אתה כן נוהג בהם מהר, היתה תחושה של ניתוק קל, כלומר הרכב משדר שזה לא סגנון הנהיגה אליו הרכב מיועד.

כזכור ממבחנים שאנחנו מפרסמים, בסופו של כל מבחן הרכב מקבל ציון על בסיס מספר פרמטרים. עם זאת, הן הזיקר 001 והן האקספנג G9  נבחנו טרם הכנסת טבלת הציונים, ולתת ציון בדיעבד נראה לי שגוי. האווטר 11 עם ההנעה האחורית קיבלה ציון גבוה יחסית של 4.5 נקודות מתוך 5.

מחירים


זיקר 001אווטר 11אקספנג G9

Long RangeKryptonUltra RWDPerformanceStandardPerformance
מחיר (אלפי ש"ח)284.0345.0290.0338.0285.0390.0


 

עם הספקים של מעט מתחת ומעט מעל ל- 300 כ"ס גירסאות ההנעה האחורית של שלושת הדגמים נראות לי מספקות בהחלט לכל דבר ועניין.


אקספנג G9 פרפורמנס. ביצועים מרשימים מאוד. צילום יואב פולס


מכיוון שמערכת ביזפורטל עומדת עם אקדח מים ודורשת קבלת החלטה, אזי ההעדפה האישית שלי תהיה הזיקר 001 בגירסת ההנעה האחורית, והאווטר 11 בדגם ה Performance. הסיבה שאני לא בוחר באקספנג היא לא בגלל שהרכב לא טוב, להיפך, הוא מצוין. אבל לטעם האישי שלי הוא מרגיש לי גדול מדי וגבוה מדי יחסית לרכב שיכול לנוע כל-כך מהר. אני רוצה את התחושה של להיות יותר קרוב למרכז כדור הארץ.

כך או כך, אם אתם כלקוחות תבחרו בכל אחד מששת הדגמים, מובטחת לכם מכונית מצוינת בחניה הביתית.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובפרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונוב

שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי

יואב פולס |

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ. 

אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.

בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.

נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר". 

מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.