Lynk&Co 08 צילום יואב פולס
Lynk&Co 08 צילום יואב פולס

לינק & קו 08 - פלאג אין עם טווח חשמלי של 200 ק"מ

קבוצת 'מאיר' מתחילה בשיווק ה Lynk&Co08 פלאג אין הייבריד גדול במחיר של החל מ 230.0 אש"ח, ובמקביל חוזרת לשווק את ה Lynk&Co01 במחיר של החל מ - 180.0 אש"ח, ישר ללב התחרות על ליבו של הלקוח בסגמנט C-Suv

יואב פולס | (1)
נושאים בכתבה Lynk&Co 01 Lynk&Co 08

קבוצת 'מאיר' יבואנית דגמי לינק & קו לישראל השיקה הבוקר את 08Lynk&Co  קרוסאובר גדול עם הנעת פלאג אין הייבריד, וכן את הגירסאות העדכניות של ה Lynk&Co01.

ה Lynk&Co08 הוא כאמור קרוסאובר גדול עם אורך כולל של 4.82 מטר, רוחב של 1.915 מטר וגובה של 1.685 מטר. בסיס הגלגלים של ה Lynk&Co 08 עומד על 2.848 מטר, דבר המעיד על תא נוסעים מרווח במיוחד.

ה Lynk&Co08 הוא כאמור בתצורת פלאג אין הייבריד, אבל עם סוללה גדולה במיוחד בקיבולת של 39.6Kwh המאפשרת טווח חשמלי מלא של כ – 200 ק"מ בתקן WLTP. סוללת ה Lynk&Co ניתנת לטעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw  וטעינה מהירה DC בהספק של עד 85Kw.


Lynk&Co08 צילום יואב פולס


ה 08Lynk&Co כרכב פלאג אין הייבריד, מצויידת הן במנוע בנזין והן במנוע חשמלי והספק משולב של 350 כ"ס ומומנט של 59.1 קג"מ. בהתאם, התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש מבוצעת ב 6.8 שניות.

ה Lynk&Co08 מאובזרת כמקובל ברכבי Lynk&Co החל מרמת איבזור הכניסה Pro עם מולטימדיה בגודל ''15.4 וקישוריות מלאה ואלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, טעינה אלחוטית, קילס מלא ועוד. רמת הגימור הבכירה Halo מוסיפה תאורת מטריקס לד, חימום ועיסוי למושבים הקדמיים, מערכת שמע יוקרתית של Harman Kardon עם 23 רמקולים.


Lynk&Co08 סביבת נהג. צילום יואב פולס

בתחום הבטיחות מקבלת ה Lynk&Co08 סט מערכות בטיחות מקיף ומלא, גם בתחום האקטיבי וגם עוד ברמת הבניה עם תכנון ושימוש בפלדות חזקות במיוחד.

האחריות עומדת על חמש שנים מלאות או 150,000 ק"מ, ולסוללה שמונה שנים או 200,000 ק"מ המוקדם מבינהן.

המחיר עומד על 230.0 אש"ח לדגם ה Pro ו – 250.0 אש"ח לדגם ה Halo.

במקביל להשקת ה Lynk&Co08 הודיעו ב'מאיר' על שיווק מחדש של דגם ה Lynk&Co 01, גם הוא בתצורת פלאג אין הייבריד עם סוללה בקיבולת 17.7Kwh המספקת טווח חשמלי של כ – 75 ק"מ, ובעיקר עדכונן מחיר משמעותי שמציב את הרכב במרכז התחרות על ליבו של הלקוח בסגמנט C-Suv. הרכב ישווק בשתי רמות גימור, החל ב Pro במחיר של 180.0 אש"ח שמתחרה עתה בג'אקו 7, טיגו 7 ויתר המתחרות בתצורת פלאג אין, ויש פוטנציאל משמעותי גם בעולמות ציי רכב. דגם ה Halo ישווק במחיר של 199.0 אש"ח.

ה Lynk&Co01  יהנה מאותה אחריות כמו אחיו הגדול ה Lynk&Co08


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הרץ 12/08/2025 16:29
    הגב לתגובה זו
    מה זה שווה בעוד שנה שווה 150
תאונה
צילום: דאלי אי

התקלה החמורה ברכב שקשה לגלות; והאם היא גם ברכב שלכם?

ריקולים ענקיים בעולם, אבל לא תמיד הבעיה נפתרת, והבעיה הגדולה יותר - שיעור היענות לא מלא לריקולים - על הבעיות של כריות האוויר

רן קידר |
נושאים בכתבה תאונה ריקול

התקלה שלא רואים בעין אבל עלולה להכריע בשנייה. מיליוני רכבים בעולם נוסעים עם כריות אוויר שלא נפתחות בזמן תאונה, או גרוע מזה, עם כריות שעלולות להתפוצץ ולשגר רסיסים. חלק מהתקלות כבר הובילו לריקולים רחבים, חלק עדיין בבדיקה רגולטורית, אבל בשטח התמונה מטרידה: גם אחרי שנשלחות הודעות, בערך רבע עד שליש מהרכבים לא עוברים תיקון. במילים אחרות, יש לא מעט מכוניות על הכביש עם מערכת בטיחות שלא בטוח שתעבוד.

מה בדיוק התקלה, ולמה היא מסוכנת כל כך

ברוב המקרים מדובר בתקלה מסוג "אי פתיחה ופריסה" - כריות האוויר פשוט לא נפתחות בתאונה חזיתית קשה. התקלה לא תמיד נובעת מהכרית עצמה, אלא מהמערכת שמחליטה אם ומתי לפרוס אותה: חיישני תאונה, מודול בקרה, חיווט חשמלי ותוכנה. אם אחד המרכיבים האלה נפגע או מקבל נתון שגוי, המערכת עלולה לא לשלוח פקודת פתיחה. לפעמים היא גם לא מתעדת "אירוע אי פריסה", למרות שמדובר בדרישה רגולטורית בתאונות חמורות. בפועל, הנהג והנוסעים נשארים בלי שכבת ההגנה המרכזית שלהם, בזמן שגוף הרכב נזרק קדימה.

הסכנה כאן כפולה. ראשית, בתאונות במהירות בינונית עד גבוהה, כרית האוויר אמורה למנוע פגיעה ישירה בהגה, בלוח המחוונים או בשמשה. בלי הפריסה, הסיכוי לפגיעות ראש וחזה קשות עולה משמעותית. שנית, גם אם חגורת הבטיחות פועלת, היא לא תמיד מספיקה לבדה בתרחישי התנגשות חזיתית חזקה. לכן כריות אוויר נחשבות לאחד מחידושי הבטיחות שמנעו עשרות אלפי מקרי מוות בעשורים האחרונים.

אילו יצרניות ודגמים נמצאים במוקד

בין השנים 2015 עד 2024 נרשמו עשרות ריקולים בארצות הברית בלבד בגלל תקלות אי פריסה, בהיקף מוערך של 12-14 מיליון כלי רכב, כשבעולם מדובר על סדרי גודל של פי 3-4. המותגים כוללים טויוטה, ניסאן, ג'נרל מוטורס, פורד, פולקסווגן, קיה, מרצדס-בנץ, אאודי וסובארו, לצד דגמים נוספים. מדובר לא רק במותגים עממיים אלא גם בפרימיום, מה שמחדד שהבעיה קשורה לספקי מערכות ולמורכבות הטכנולוגית, לא רק לאיכות ייצור של יצרן מסוים.

טויוטה נדרשה להחזיר כמעט 2.9 מיליון רכבים - כולל קורולה, קאמרי, ראב4 ויאריס, בגלל מערכת שאינה מזהה נכון את עוצמת התאונה. בקיה, דגמי סול, פורטה וריו סבלו מתקלות חשמליות שגרמו לאי פריסת כריות. פורד ביצעה ריקול ליותר מ-700 אלף רכבים, ביניהם פוקוס, פיוז'ן ואקספלורר, בעקבות תקלות דומות.