
לינק & קו 08 - פלאג אין עם טווח חשמלי של 200 ק"מ
קבוצת 'מאיר' מתחילה בשיווק ה Lynk&Co08 פלאג אין הייבריד גדול במחיר של החל מ 230.0 אש"ח, ובמקביל חוזרת לשווק את ה Lynk&Co01 למחיר של החל מ 180.0 אש"ח, ללב התחרות על ליבו של הלקוח בסגמנט C-Suv
קבוצת 'מאיר' יבואנית דגמי לינק & קו לישראל השיקה הבוקר את 08Lynk&Co קרוסאובר גדול עם הנעת פלאג אין הייבריד, וכן את הגירסאות העדכניות של ה Lynk&Co01.
ה Lynk&Co08 הוא כאמור קרוסאובר גדול עם אורך כולל של 4.82 מטר, רוחב של 1.915 מטר וגובה של 1.685 מטר. בסיס הגלגלים של ה Lynk&Co 08 עומד על 2.848 מטר, דבר המעיד על תא נוסעים מרווח במיוחד.
ה Lynk&Co08 הוא כאמור בתצורת פלאג אין הייבריד, אבל עם סוללה גדולה במיוחד בקיבולת של 39.6Kwh המאפשרת טווח חשמלי מלא של כ – 200 ק"מ בתקן WLTP. סוללת ה Lynk&Co ניתנת לטעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 85Kw.
ה 08Lynk&Co כרכב פלאג אין הייבריד, מצויידת הן במנוע בנזין והן במנוע חשמלי והספק משולב של 350 כ"ס ומומנט של 59.1 קג"מ. בהתאם, התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש מבוצעת ב 6.8 שניות.
ה Lynk&Co08 מאובזרת כמקובל ברכבי Lynk&Co החל מרמת איבזור הכניסה Pro עם מולטימדיה בגודל ''15.4 וקישוריות מלאה ואלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, טעינה אלחוטית, קילס מלא ועוד. רמת הגימור הבכירה Halo מוסיפה תאורת מטריקס לד, חימום ועיסוי למושבים הקדמיים, מערכת שמע יוקרתית של Harman Kardon עם 23 רמקולים.
בתחום הבטיחות מקבלת ה Lynk&Co 08 סט מערכות בטיחות מקיף ומלא, גם בתחום האקטיבי וגם עוד ברמת הבניה עם תכנון ושימוש בפלדות חזקות במיוחד.
האחריות עומדת על חמש שנים מלאות או 150,000 ק"מ, ולסוללה שמונה שנים או 200,000 ק"מ המוקדם מבינהן.
המחיר עומד על 230.0 אש"ח לדגם ה Pro ו – 250.0 אש"ח לדגם ה Halo.
במקביל להשקת ה Lynk&Co 08 הודיעו ב'מאיר' על שיווק מחדש של דגם ה Lynk&Co 01, גם הוא בתצורת פלאג אין הייבריד עם סוללה בקיבולת 17.7Kwh המספקת טווח חשמלי של כ – 75 ק"מ, ובעיקר עדכונן מחיר משמעותי שמציב את הרכב במרכז התחרות על ליבו של הלקוח בסגמנט C-Suv. הרכב ישווק בשתי רמות גימור, החל ב Pro במחיר של 180.0 אש"ח שמתחרה עתה בג'אקו 7, טיגו 7 ויתר המתחרות בתצורת פלאג אין, ויש פוטנציאל משמעותי גם בעולמות ציי רכב. דגם ה Halo ישווק במחיר של 199.0 אש"ח.
ה Lynk&Co 01 יהנה מאותה אחריות כמו אחיו הגדול ה Lynk&Co 08

ירידה של 35% ביבוא כלי רכב פרטיים
על פי דוח של הלמ"ס ביולי 2025 נרשמה ירידה חדה ביבוא רכבים פרטיים לעומת יולי אשתקד, אך עלייה ביבוא כלי רכב מסחריים ומספר מגזרים נוספים; מאחורי המספרים מסתתר משבר מלאי חריף, אלפי מכוניות, בעיקר סיניות, ממתינות למכירה בשמש, והיבואנים נאלצים להציע הנחות אגרסיביות לליסינג כדי להימנע מהפסדים כבדים
נתוני הלמ"ס לחודש יולי 2025 מצביעים על ירידה משמעותית ביבוא כלי רכב. במהלך יולי נרשם יבוא של 19,691 כלי רכב פרטיים בלבד, ירידה חדה של כ-35% לעומת 30,300 ביולי 2024. הירידה מוסברת ביבוא גבוה במיוחד ביולי אשתקד. מנגד, יבוא כלי רכב מסחריים דווקא עלה ב-17.4% והסתכם ב-1,141 יחידות לעומת 972 בשנה שעברה.
בבחינה רחבה יותר, במהלך 2025, מינואר ועד יולי יובאו לישראל 118,716 כלי רכב, ירידה של 14.6% לעומת 139,053 בתקופה המקבילה אשתקד. הנתונים כוללים השפעה של הקדמת יבוא משמעותית בדצמבר 2024, שהייתה גבוהה יותר מפי שניים לעומת דצמבר 2023. נתוני המגמה מראים כי הירידה ביבוא רכבים פרטיים החלה כבר בתחילת השנה וממשיכה ברציפות.
מאחורי המספרים היבשים מסתתרת מציאות מאתגרת במיוחד ליבואנים: אלפי כלי רכב, בעיקר מדגמים סיניים חדשים ששוחררו מהמכס בדצמבר 2024 לפני העלאת מס הקנייה על רכב חשמלי, חונים במגרשים ברחבי הארץ, ללא קונים פרטיים. הסיבות לכך מגוונות: ירידה בביקושים בשל המלחמה, עודפי מלאי חסרי תקדים, ומגבלות החוק שמחייבות רישום רכב כחדש עד שנה ממועד ייצורו.
בחלק מהמקרים מדובר במכוניות שיוצרו כבר באוקטובר 2024 והובאו דרך מסלול ימי ארוך סביב אפריקה, מה שגרם לעיכובים נוספים. לאחר מאבק, קיבלו היבואנים ממשרד התחבורה הארכה של חודשיים למועד הרישום, אך ההקלה מוגבלת בזמן וכדי למנוע הפסדים כבדים, היבואנים פונים לציי רכב וחברות ליסינג עם הנחות חריגות, לעיתים של 25-30% ממחיר המחירון, הנחות שלקוחות פרטיים לא יכולים להשיג.
- אחרי הבהלה ליבוא: ירידה של 6.3% בהזמנות למוצרים בני קיימא באפריל
- אוטומוקס תייבא את משאיות JAC - המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד זאת, נמשכת תופעת "אפס הקילומטרים": על פי הערכות בענף, מסתובבים כיום בשוק 25-30 אלף רכבי אפס ק"מ, כמעט פי שלושה מהמלאי בשנים רגילות, מתוכם 7,000-9,000 מוחזקים ישירות על ידי היבואנים. חלקם נמכרים בהנחות קלות בלבד, אך אחרים מוצעים בהפחתות עמוקות שנועדו לקזז את ירידת הערך העתידית.