על רקע הסוללה החדשה - הרווח של BYD זינק ב-73% ברבעון
חברת הרכב החשמלי הסינית לאחרונה הודיעה על השקת סוללה ומערכת טעינה שעשויות לחולל מהפכה בשוק הרכב החשמלי, בינתיים התוצאות חזקות - ההכנסות ברבעון עמדו על 274.9 מיליארד יואן, האנליסטים ציפו ל-265.6 מיליארד
חברת הרכב החשמלי BYD דיווחה על זינוק של 73% ברווח הנקי ברבעון הרביעי שהסתכם ב-15 מיליארד יואן (כ-2 מיליארד דולר), מה שמשקף את הצלחת האסטרטגיה של החברה לחתוך מחירים ולמכור במחירים זולים יותר מהמתחרים.
ההכנסות ברבעון זינקו ב-52.7% והסתכמו ב- 274.9 מיליארד יואן, בעוד האנליסטים ציפו ל-265.6 מיליארד יואן.
ב-2024 כולה הרווח זינק ב-34% לשיא של 40.3 מיליארד יואן (כ-5.37 מיליארד דולר). במהלך 2024 החברה כבשה את הפסגה מבחינת מכירות רכבים עם 4.25 מיליון רכבים שנמכרו בסין בשנה, ובכך עקפה את פולקסוואגן.
התוצאות של BYD מגיעות זמן קצר אחרי שהחברה הודיעה על סוללה ומערכת טעינה חדשות שעשויות לחולל מהפכה בשוק הרכב החשמלי - מדובר בפלטפורמה לטעינה בארכיטקטורת 1,000 וולט, שמסוגלת לספק טווח של 400 ק"מ בחמש דקות בלבד - מהירות שמתחרה במילוי דלק רגיל. החברה מתכננת להקים 4,000 תחנות טעינה כאלה בסין בלבד. הסוללה מציעה מעל 3,000 מחזורי טעינה-פריקה (כ-1.2 מיליון ק"מ בנסיעה ממוצעת), הרבה מעבר לרוב הסוללות המתחרות. מעבר לכך העלות של הסוללה נמוכה ביחס לסוללות אחרות.
בנוסף, השקעה מוגברת של ברקשייר האת'ווי, של וורן באפט, בחברות היפניות שפועלות מול ועם BYD מחזקת את החשיפה של BYD למשקיעים מערביים. באפט מחזיק ב-BYD בסכום נמוך, אחרי שמימש את החזקתו בשנתיים האחרונות. מעבר לכך, המשקיעים בעולם מחפשים כרגע הזדמנויות מחוץ לארה"ב, שם השווקים תנודתיים, ו-BYD נראית לרבים אטרקטיבית. מדובר בחברה צומחת ומתרחבת שמרוויחה ונסחרת במכפיל רווח יחסית סביר.
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- ירידה במכירות החודשיות של BYD; המניה נפלה 40% מהשיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה גם דיווחה מוקדם יותר החודש שגייסה כ-5.59 מיליארד דולר בהנפקת מניות, כאשר התמורה צפויה להיות מושקעת במחקר ופיתוח וגם בהתרחבות מעבר לים, כשהחברה אפילו ציינה כי היא שוקלת לפתוח את המפעל השלישי שלה באירופה בגרמניה. המסירות של BYD מחוץ לסין קפצו ב-71.9% והיוו כ-10% מסך המסירות של החברה.
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןנחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.
בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0
מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.
הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.
מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.
למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.
- הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן
- דלק רכב משלימה עסקה, כלמוביל מתרחבת לחו"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).
המחיר - 159,990 ש"ח
דף העמדה שהועבר והגיע לידי ביזפורטל. צילום יואב פולסארגון מנהלי התחבורה לאוצר - נדרשת מדיניות ארוכת טווח
במכתב שהופנה לועדת הכספים, משרדי האוצר, האנרגיה, איכות הסביבה והתחבורה מבקשים בארגון מנהלי התחבורה בישראל קביעת מדיניות ארוכת טווח שתאפשר ניהול מושכל ויעיל של ציי רכב.
בארגון מאוגדים מנהלי תחבורה בישראל המנהלים במצטבר כ - 300,000 כלי רכב.
העדר מדיניות שכזו פוגעת ביעדי המדינה בכל הקשור בצמצום התלות בדלקים, מעבר לאנרגיה ירוקה, הפחתת פליטת מזהמים, לרבות פגיעה בשכבות הביניים.
עם הצגת מתווה המיסוי העדכני שהוצג בוועדת הכספים לאחרונה הוזמן גם הציבור למסור את עמדתו לגורמים המעורבים.
מי שהרים את הכפפה אלו הם חברי ארגון מנהלי התחבורה בישראל, ארגון המאגד בתוכו מעל 200 חברות המפעילות את ציי הרכב הגדולים בישראל, עם למעלה מ 300,000 כלי רכב.
במכתב שנשלח אתמול (רביעי 19.11.25) אל ועדת הכספים וכן אל משרדי הממשלה המעורבים – אוצר, אנרגיה, איכות הסביבה, והתחבורה משיגים בארגון מנהלי התחבורה על המתווה המוצע ומעלים סוגיות קריטיות החשובות בניהול צי רכב מורכב.
עיקר ההשגות נוגעות לפגיעה הקשה בכלי הרכב החשמליים המאפשרים גם חסכון אנרגיה משמעותית למשק כולו, גם הפחתת פליטות מזהמים המשפיעים על כולנו וגם הגדלת הוצאות לשכירים (הגדלת מיסוי) ולחברות (הוצאות דלק).
- אושרה ערבות של 200 מיליון ש' לקרנות בתחום הביטחוני
- תקנות חדשות לחלוקת דיבידנדים בין חברות נכנסו לתוקף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העדר יכולת לתכנן לטווח ארוך עקב העדר מדיניות ברורה
בארגון מנהלי התחבורה מעלים את העדר היכולת לבצע תכנון ארוך טווח של צי כלי רכב שכן עסקת חכירה (ליסינג) היום היא עסקה הנמשכת על פני שלוש או ארבע שנים. בהעדר מתווה מיסוי מסודר, בעיקר בכל הקשור לשווי שימוש, המעסיק והעובד לא מסוגלים לבצע תכנון ארוך טווח ולבחור במתווה המתאים בהיבטי מיסוי.
