על רקע הסוללה החדשה - הרווח של BYD זינק ב-73% ברבעון
חברת הרכב החשמלי הסינית לאחרונה הודיעה על השקת סוללה ומערכת טעינה שעשויות לחולל מהפכה בשוק הרכב החשמלי, בינתיים התוצאות חזקות - ההכנסות ברבעון עמדו על 274.9 מיליארד יואן, האנליסטים ציפו ל-265.6 מיליארד
חברת הרכב החשמלי BYD דיווחה על זינוק של 73% ברווח הנקי ברבעון הרביעי שהסתכם ב-15 מיליארד יואן (כ-2 מיליארד דולר), מה שמשקף את הצלחת האסטרטגיה של החברה לחתוך מחירים ולמכור במחירים זולים יותר מהמתחרים.
ההכנסות ברבעון זינקו ב-52.7% והסתכמו ב- 274.9 מיליארד יואן, בעוד האנליסטים ציפו ל-265.6 מיליארד יואן.
ב-2024 כולה הרווח זינק ב-34% לשיא של 40.3 מיליארד יואן (כ-5.37 מיליארד דולר). במהלך 2024 החברה כבשה את הפסגה מבחינת מכירות רכבים עם 4.25 מיליון רכבים שנמכרו בסין בשנה, ובכך עקפה את פולקסוואגן.
התוצאות של BYD מגיעות זמן קצר אחרי שהחברה הודיעה על סוללה ומערכת טעינה חדשות שעשויות לחולל מהפכה בשוק הרכב החשמלי - מדובר בפלטפורמה לטעינה בארכיטקטורת 1,000 וולט, שמסוגלת לספק טווח של 400 ק"מ בחמש דקות בלבד - מהירות שמתחרה במילוי דלק רגיל. החברה מתכננת להקים 4,000 תחנות טעינה כאלה בסין בלבד. הסוללה מציעה מעל 3,000 מחזורי טעינה-פריקה (כ-1.2 מיליון ק"מ בנסיעה ממוצעת), הרבה מעבר לרוב הסוללות המתחרות. מעבר לכך העלות של הסוללה נמוכה ביחס לסוללות אחרות.
בנוסף, השקעה מוגברת של ברקשייר האת'ווי, של וורן באפט, בחברות היפניות שפועלות מול ועם BYD מחזקת את החשיפה של BYD למשקיעים מערביים. באפט מחזיק ב-BYD בסכום נמוך, אחרי שמימש את החזקתו בשנתיים האחרונות. מעבר לכך, המשקיעים בעולם מחפשים כרגע הזדמנויות מחוץ לארה"ב, שם השווקים תנודתיים, ו-BYD נראית לרבים אטרקטיבית. מדובר בחברה צומחת ומתרחבת שמרוויחה ונסחרת במכפיל רווח יחסית סביר.
- ג'אקו 7 בראש, צ'רי מצמצמת, טויוטה מובילה ביצרנים
- מתיחת הפנים ל-BYD Atto3 - מה באמת השתנה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה גם דיווחה מוקדם יותר החודש שגייסה כ-5.59 מיליארד דולר בהנפקת מניות, כאשר התמורה צפויה להיות מושקעת במחקר ופיתוח וגם בהתרחבות מעבר לים, כשהחברה אפילו ציינה כי היא שוקלת לפתוח את המפעל השלישי שלה באירופה בגרמניה. המסירות של BYD מחוץ לסין קפצו ב-71.9% והיוו כ-10% מסך המסירות של החברה.

מבחן כפול - MG HS היברידי, ו MG HS פלאג אין
ה MG HS משווק עם שלוש צורות הינע - טורבו בנזין, היברידי ופלאג אין. לקחנו את הדגמים ההיברידי והפלאג אין למבחן והמסקנות מעניינות.
אהבנו: התנהגות כביש, מרוח פנימי, צריכת דלק
פחות אהבנו: מחיר
ציון מסכם: ה HS ההיברידי 4.2 במדד פולס, ה HS פלאג אין 4.3 במדד פולס
אחרי שנהגנו ב MG HS עם מנוע הטורבו בנזין, הגיע תורם של ה HS עם ההנעה ההיברידית ואחיו עם הנעת פלאג אין.
לא נחזור על מרכיבי העיצוב של ה HS, רק נאמר שככל שעברו הימים עם ה HS על דגמיו השונים, כך גם אנחנו התרגלנו לעיצוב ולתא הנוסעים המוצלח והמרווח של הרכב.
תעודת חובה קטגוריה קרוסאובר C-SUV מימדים (מטר) אורך 4.67 /רוחב 1.89 /גובה 1.665 /בסיס גלגלים 2.767 מספר מושבים חמישה הנעה קדמית, היברידית / פלאג אין הספק ומומנט בדגם ההיברידי 224 כ"ס, 34.6 קג"מ. בדגם הפלאג אין 272 כ"ס ו 37.2
קג"מ סוללה וטעינה בדגם ההיברידי 1.83Kwh / בדגם הפלאג אין 21.4Kwh טעינת AC 6.6Kw צריכת דלק ותקן 18.2 ק"מ לליטר בהיברידי, 200 ק"מ לליטר בפלאג אין. WLTP משולב בטיחות ציון איבזור בטיחות 5. חמישה כוכבים EuroNcap מחיר 184,888 ₪ להיברידי, 196,888 לפלאג אין
HS היברידי
- קרוסאובר בנזין? MG HS הפתעה נעימה
- דגם הבנזין של ה MG HS במבחן - מי חשב שהבנזין יחזור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה HS ההיברידי מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 143 כ"ס ו 23.4 קג"מ. שיא ההספק מגיע ב 5500 סל"ד ושיא המומנט ב 4000 סל"ד, ומיד אסביר מדוע זה נתון שאני מציין כאן. המנוע החשמלי בהספק של 198 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ, כך שההספק המשולב עומד על 224 כ"ס ו 34.6 קג"מ.
התאוצה מעמידה ל 100 קמ"ש אורכת 9.6 שניות והמהירות המירבית 195 קמ"ש.

ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי
ב.מ.וו ומרצדס, שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות מזהות את אותם האיומים העסקיים, דבר שיכול להביא לשיתוף פעולה היסטורי בין שתיהן במסגרתו מרצדס תתקין בדגמיה מנוע של ב.מ.וו.
אתם יכולים לבדוק את התאריך, אנחנו לא ב 1 באפריל.
האם בעתיד הנראה לעין דגמי מרצדס יצוידו במנועים מתוצרת ב.מ.וו ?
עבור רבים מדובר בשאלת כפירה המצדיקה סקילה, אבל לפי מגזין AUTOCAR הבריטי, מדובר באפשרות ממשית, ולמעשה בשיחות שמתקיימות בין שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות ונמצאות בישורת האחרונה.
הקשיים שחוות היצרניות המסורתיות לנוכח התחרות מהמזרח ובעיקר מסין, מחייבות פתרונות יצירתיים בהתאם. אחד מהם הוא בתחום שיתופי הפעולה.
בעבר הלא רחוק צוידו דגמי מרצדס במנועי בנזין פרי פיתוח משותף למרצדס ורנו, עם מנועי ה 1.33 טורבו בנזין, כך שלא מדובר באירוע יוצא דופן, ובתעשיית הרכב מקובלים שיתופי פעולה ושימוש ברכיבים בין יצרנים שונים. מה שפחות מקובל הוא שיתוף פעולה בין שתי יצרניות המתחרות ראש בראש לאורך עשרות שנים. עתה נראה ששתי היצרניות הגיעו לרצון לשתף פעולה לנוכח התחרות הגוברת והאיומים העסקיים ששתיהן רואות בתחרות העולה מהמזרח.
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- ב.מ.וו סדרה 5 - M5 חדשה ו - 520i מוזלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במרכז שיתוף פעולה אפשרי נמצא כרגע מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין של ב.מ.וו, שם קוד B48, שייתכן וימצא את דרכו לתא המנוע של דגמים עתידיים של המתחרה הגדולה שלה, מרצדס בדגמי הליבה של היצרנית ה C-Class, E-Class ה GLA, GLB, GLC ועוד.