בליץ  רפאל מוזינסקי
צילום: בליץ

בליץ השלימה תהליך רישוי ותקינה באיחוד האמירויות להזמנת 600 קטנועים

ההיקף המצטבר של ההזמנה, הכולל את עלות רכישת הקטנועים, סוללות ומטענים וכן שירותים נוספים, מוערך בכ-4 מיליון דולר
דור עצמון |

חברת בליץ בליץ 7.98% העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק קטנועים חשמליים סיימה את הבחינה הראשונית (Initial testing) ותהליך הרישוי והתקינה המתאימים (Homologation) עם שותף עסקי מקומי באיחוד האמירויות, אשר היוו תנאי להזמנה של כ-600 קטנועים מסוג X3000 על פני תקופה של כ-24 חודשים.

במסגרת ההזמנה לא נקבעה מקדמה כספית. הקטנועים יסופקו לזכיין בהתאם למחירון החברה, על פיו רכש הזכיין כ-3 קטנועים ששימשו את הזכיין לצורך הבחינה הראשונית ותהליך הרישוי. ההיקף המצטבר של ההזמנה, הכולל את עלות רכישת הקטנועים, סוללות ומטענים וכן שירותים נוספים, מוערך בכ-4 מיליון דולר.

בנוסף, במסגרת ההזמנה נקבע כי הזכיין ישמש כמפיץ בלעדי של בליץ באותו אזור לתקופה של כשנתיים, החל מתאריך ה-28.2.2023. הזכיין יפעל לשיווק הקטנועים של החברה, ללקוחות פוטנציאליים. כמו כן, במסגרת ההזמנה הסכימו הצדדים להתקשר בתוך כ-90 יום החל מתאריך ה-28.2.2023 בהסכם זיכיון מפורט ביחס לקטנועי החברה באיחוד האמירויות.

עוד הוסכם על ידי הצדדים, כי במקרה שהזכיין לא יעמוד בהתחייבויותיו, לבליץ הזכות למנות זכיין או מפיץ אחר בחלוף תקופה של שנתיים. החברה תהיה מחוייבת להמשיך ולספק שירותים וחלקי חילוף במשך תקופת האחריות שהינה לשנתיים. כפי שנמסר לחברה, הזכיין הינו חברה ותיקה המתמחה ביבוא ביגוד ממותג ללקוחות קצה המתאימים לפרופיל לקוחות החברה.

להערכת בליץ ההזמנה עשויה לסייע לחברה ולזכיין במאמציהם לחשוף את הקטנועים, הטכנולוגיה והשירות שבאפשרותם להציע, ללקוחות פוטנציאליים באיחוד האמירויות. הוסכם כי הזכיין יפעל להרחבת שיתוף הפעולה עם החברה, מעבר למסגרת ההזמנה, להזמנת קטנועים בהיקף שנתי של כ-1,200 יחידות, אולם יובהר כי הסכמה זו הינה הצהרתית בלבד ואינה מחייבת.

רפאל מוז'ינסקי מנכ"ל בליץ: "אני שמח לעדכן כי אנו עומדים ביעדים שהצבנו לעצמינו לחדור בהצלחה לשוק חדש נוסף ומשמעותי וזאת לאחר שסיימנו בהצלחה את הבחינה הראשונית ותהליך התקינה. ההזמנה הפוטנציאלית אשר עומדת על כ-4 מיליון דולר והינה פתח כניסה לשוק חדש, שוק משמעותי אשר יכול להביא את בשורת הקטנועים החשמליים שלנו ושירותיה הנלווים של חברת בליץ מוטורס, לחצי האי ערב. זוהי הבעת אמון נוספת במודל העסקי, באיכות האופנועים, הסוללות ובפרט במעטפת השירותים והמידע שאין שני לה בתחום בו בליץ מתמחה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: