אורה אייר: יעילות של 99.9% בטיהור הקורונה בדימוי מצב אמת במעבדה
חברת אורה סמארט 0% אייר מדווחת כי בבדיקת מעבדה המדמה מצב אמת, נמצאה יעילות של 99.998% בנטרול נגיפי הקורונה באוויר חללים סגורים תוך שעה מהפעלת המערכת, וכזו בשיעור 87.37% לאחר חצי שעה.
הניסוי נערך במעבדת Bioanalysis Innovative בקליפורניה שמאושרת לניסויים ברמת בטיחות 3-BSL, כזו המצריכה פרקטיקות מחמירות, ציוד בטיחות מיוחד וחללים המתוכננים בצורה ספציפית בהתאם להנחיות ה-CDC האמריקאי (המרכז לשליטה ומניעת מחלות), כך מסבירים באורה אייר. שטח החלל בו התבצע הניסוי הוא חדר ברוחב 3 מטרים, אורך 2.5 מטר וגובה של 2.5 מטרים גם כן.
החברה מתכוונת להגיש את תוצאות הניסוי לרישוי אמ"ר (אביזרים ומכשירים רפואיים) במשרד הבריאות זאת על מנת "לאפשר לקובעי המדיניות ומקבלי ההחלטות כלים מוכחים נוספים לקטיעת שרשרת ההדבקה בנגיף בבתי הספר, בתי אבות, תחבורה ציבורית וחללים סגורים נוספים תוך המשך מדיניות משק פתוח עם הגבלות".
ניסויים קודמים שבוצעו ע"י בית החולים שיבא תל-השומר (שם עדיין נערך ניסוי המשך), משרד הביטחון הספרדי, המכון הביולוגי באוניברסיטת קמפיאנס בברזיל הראו גם הם תוצאות זהות לנטרול נגיפי קורונה, ולפי אורה אייר, גם נגיפים עמידים ממנו.
- מולקול ביקשה לסיים את הסכם המיזוג עם אורה סמארט - קורסת ב-29%
- אורה אייר מכריזה על תכנית התייעלות, מזהירה מהערת עסק חי וצונחת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עבור בתי חולים מדובר בעוד שכבת בטיחות כדי לוודא שנגיף הקורונה לא מועבר בין מחלקות, למשל בין נשאים שאינם מאומתים שבאו לקבל טיפול אחר שאינו קשור בקורונה, או כאלה שאף נבדקו לנגיף עם כניסתם לבית החולים אך קיבלו תוצאת פולס-נגטיב (כלומר שבבדיקה יצא שהם שליליים לנגיף - אף שהם חיוביים לו).
מבחינת שוקנוסף למוצר, שהוא בתי הדיור המוגן ובתי האבות, שאלת אימוץ המוצר היא מעט מורכבת יותר. האם שם ישתכנעו שנכון להשקיע במוצר של אורה אייר כדי להלחם בנגיף? החלופה הקיימת כמובן היא להסתמך על החיסונים, מדיניות התו הירוק והמסיכות - שילוב שדי מוכיח עצמו כיעיל. אין ציפייה כי בתי האבות יתלו את כל יהבם עליה, ויפסיקו להקפיד על מסיכות בהתקהלויות מסוימות או על בדיקות לקורונה. ואם כל ההגבלות הללו נותרות בעינם, הדבר מותיר את ההשקעה במערכת של אורה בעיקר כמותרות. הדברים אמורים בכל הקשור למלחמה בקורונה - טיהור אוויר בכללותו היא סוגייה אחרת שנכונה גם בעתות שגרה עבור לקוחות אלה (האם להשקיע בכך או לא).
- 5.אחד 03/10/2021 23:54הגב לתגובה זולמשל חובה בקופות חולים ובתי חולים. המקומות האלה זה מדגרות נגיפים
- 4.ברור לכם שמלא יקנו עכשיו בגללכם ? (ל"ת)03/10/2021 15:33הגב לתגובה זו
- 3.הספקן 03/10/2021 13:05הגב לתגובה זוחדר של 8 מ"ר. שעה שלמה לנטרול הנגיף כאשר הנגיף מדביק תוך דקות ספורות... ראו ציוד מתחרה שאותה מעבדה בדקה שמנטרל 99.9% מנגיפי קורונה תוך10 דקות במקום שעה שלוקח לאורה סמארט: https://www.signify.com/global/our-company/news/press-releases/2021/20210304-signify-and-innovative-bioanalysis-validate-effectiveness-of-signifys-uvc-lighting-on-disinfecting-the-air
- 2.אנונימי 03/10/2021 11:53הגב לתגובה זושלא תעיזו לגעת במניות פח האלה.תשארו עם התחתונים.פשוט הרצות חופשי
- 1.משקיע פשוט 03/10/2021 10:18הגב לתגובה זוחברים לא לאכול לוקשים סתכלו מה עשו לו סיעטא שהוא לא יכול להיות קטאליסט למנייה
קובי אלכסנדר (נוצר ב-AI)ההשקעה המוצלחת של קובי אלכסנדר, והאם המימוש האחרון הוא סימן להמשך?
קובי אלכסנדר מממש 66 מיליון שקל ממניות אי.בי.אי אחרי 20 שנות השקעה; וגם: דברים שצריך לדעת על קובי אלכסנדר
קובי אלכסנדר מכר 240 אלף מניות של בית ההשקעות אי.בי.אי בשער של 275 שקלים למניה, סכום כולל של 66 מיליון שקלים. העסקה בוצעה בהנחה של 4% ממחיר השוק. לפני המכירה החזיק אלכסנדר ב-19.2% ממניות החברה; כיום נותרו בידיו 15.8%, בשווי של 620 מיליון שקלים. ההשקעה המקורית היתה ב-2005, בסך 50 מיליון שקלים עבור 25% מאי.בי.אי, והיא הניבה תשואה מצטברת של יותר מפי 12.
שווי השוק של אי.בי.אי חצה את 4 מיליארד שקלים במקביל לשיפור בתוצאות וקריאה נכונה של המפה. אי.בי.אי נכנס לפני יותר מעשור לתחום הקרנות האלטרנטיבות למשקיעים כשירים וזה הפך לזרוע מאוד מרכזית ברווחיו.
בשבוע האחרון מכרו ארבעה בכירים באי.בי.אי אופציות בשווי 50 מיליון שקלים
מי הוא קובי אלכסנדר?
קובי אלכסנדר הוא יזם הייטק ישראלי שייסד את קומברס טכנולוגיות (לשעבר אפרת) ב-1984 עם בועז משעולי ויחיעם ימיני. החברה, שפיתחה פתרונות ערך מוסף לתקשורת, גדלה ל-5,000 עובדים ו-1.5 מיליארד דולר מחזור שנתי בשיאה ב-2000, עם שווי שוק של 20 מיליארד דולר. אלכסנדר כיהן כמנכ"ל 25 שנה, והוביל IPO ב-1996 (גיוס 100 מיליון דולר) והשקעות בסטארט-אפים כמו וויקס (50 מיליון דולר ב-2007).
ב-2006 הוא הואשם בתרמית ניירות ערך: תמחור לאחור של אופציות למנהלים, שחסך 7 מיליון דולר מיסים והטיב עם בכירים, כולל אלכסנדר שקיבל אופציות בשווי 2 מיליון דולר. לאחר כתב אישום בארה"ב, נמלט לנמיביה (ללא הסכם הסגרה), שם שהה 10 שנים תחת שם בדוי, בעוד קומברס איבדה את שוויה וחוסלה.
ב-2016 הוא הוסגר, הורשע ב-2017 ברישום כוזב, ונידון ל-30 חודשי מאסר. ריצה 12 חודשים בארה"ב ובישראל, ושוחרר ב-2018 לאחר ניכוי שליש.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 3.07% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
