אורה אייר: יעילות של 99.9% בטיהור הקורונה בדימוי מצב אמת במעבדה

החברה דיווחה על בדיקת מעבדה נוספת שהראתה תוצאות חיוביות למערכת שלה - נטרול כמעט מלא תוך שעה. עתה תפנה לקבלת אישור ממשרד הבריאות למכור בארץ. בארה"ב כבר החלה למכור למשווקים עבור בתי דיור מוגן
איתי פת-יה | (5)
נושאים בכתבה אורה אייר

חברת אורה סמארט 0% אייר מדווחת כי בבדיקת מעבדה המדמה מצב אמת, נמצאה יעילות של 99.998% בנטרול נגיפי הקורונה באוויר חללים סגורים תוך שעה מהפעלת המערכת, וכזו בשיעור 87.37% לאחר חצי שעה.

הניסוי נערך במעבדת Bioanalysis Innovative בקליפורניה שמאושרת לניסויים ברמת בטיחות 3-BSL, כזו המצריכה פרקטיקות מחמירות, ציוד בטיחות מיוחד וחללים המתוכננים בצורה ספציפית בהתאם להנחיות ה-CDC האמריקאי (המרכז לשליטה ומניעת מחלות), כך מסבירים באורה אייר. שטח החלל בו התבצע הניסוי הוא חדר ברוחב 3 מטרים, אורך 2.5 מטר וגובה של 2.5 מטרים גם כן.

החברה מתכוונת להגיש את תוצאות הניסוי לרישוי אמ"ר (אביזרים ומכשירים רפואיים) במשרד הבריאות זאת על מנת "לאפשר לקובעי המדיניות ומקבלי ההחלטות כלים מוכחים נוספים לקטיעת שרשרת ההדבקה בנגיף בבתי הספר, בתי אבות, תחבורה ציבורית וחללים סגורים נוספים תוך המשך מדיניות משק פתוח עם הגבלות".

ניסויים קודמים שבוצעו ע"י בית החולים שיבא תל-השומר (שם עדיין נערך ניסוי המשך), משרד הביטחון הספרדי, המכון הביולוגי באוניברסיטת קמפיאנס בברזיל הראו גם הם תוצאות זהות לנטרול נגיפי קורונה, ולפי אורה אייר, גם נגיפים עמידים ממנו.

עבור בתי חולים מדובר בעוד שכבת בטיחות כדי לוודא שנגיף הקורונה לא מועבר בין מחלקות, למשל בין נשאים שאינם מאומתים שבאו לקבל טיפול אחר שאינו קשור בקורונה, או כאלה שאף נבדקו לנגיף עם כניסתם לבית החולים אך קיבלו תוצאת פולס-נגטיב (כלומר שבבדיקה יצא שהם שליליים לנגיף - אף שהם חיוביים לו).

מבחינת שוקנוסף למוצר, שהוא בתי הדיור המוגן ובתי האבות, שאלת אימוץ המוצר היא מעט מורכבת יותר. האם שם ישתכנעו שנכון להשקיע במוצר של אורה אייר כדי להלחם בנגיף? החלופה הקיימת כמובן היא להסתמך על החיסונים, מדיניות התו הירוק והמסיכות - שילוב שדי מוכיח עצמו כיעיל. אין ציפייה כי בתי האבות יתלו את כל יהבם עליה, ויפסיקו להקפיד על מסיכות בהתקהלויות מסוימות או על בדיקות לקורונה. ואם כל ההגבלות הללו נותרות בעינם, הדבר מותיר את ההשקעה במערכת של אורה בעיקר כמותרות. הדברים אמורים בכל הקשור למלחמה בקורונה - טיהור אוויר בכללותו היא סוגייה אחרת שנכונה גם בעתות שגרה עבור לקוחות אלה (האם להשקיע בכך או לא).

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אחד 03/10/2021 23:54
    הגב לתגובה זו
    למשל חובה בקופות חולים ובתי חולים. המקומות האלה זה מדגרות נגיפים
  • 4.
    ברור לכם שמלא יקנו עכשיו בגללכם ? (ל"ת)
    03/10/2021 15:33
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הספקן 03/10/2021 13:05
    הגב לתגובה זו
    חדר של 8 מ"ר. שעה שלמה לנטרול הנגיף כאשר הנגיף מדביק תוך דקות ספורות... ראו ציוד מתחרה שאותה מעבדה בדקה שמנטרל 99.9% מנגיפי קורונה תוך10 דקות במקום שעה שלוקח לאורה סמארט: https://www.signify.com/global/our-company/news/press-releases/2021/20210304-signify-and-innovative-bioanalysis-validate-effectiveness-of-signifys-uvc-lighting-on-disinfecting-the-air
  • 2.
    אנונימי 03/10/2021 11:53
    הגב לתגובה זו
    שלא תעיזו לגעת במניות פח האלה.תשארו עם התחתונים.פשוט הרצות חופשי
  • 1.
    משקיע פשוט 03/10/2021 10:18
    הגב לתגובה זו
    חברים לא לאכול לוקשים סתכלו מה עשו לו סיעטא שהוא לא יכול להיות קטאליסט למנייה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

עודד טהורי
צילום: אפשרת קופר
ראיון

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"

אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"

מנדי הניג |

ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. 

על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות  שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.

 בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69%   הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.

היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?

"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".

אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?