לילך אשר טופילסקי דיסקונט
צילום: סיון פרג'

דיסקונט - עלייה של כ-30% ברווח ל-545 מיליון שקל

התשואה להון של הבנק עלתה במחצית הראשונה של השנה לכ-11.1% לעומת כ-9.6% במחצית הראשונה של 2018; ההכנסות עלו בכ-12% לעומת הרבעון השני של 2018
נועם בראל | (1)

קבוצת דיסקונט -1.03% פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה והציגה עליה של כ-12% בהכנסות ושל כ-28% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התשואה להון של הבנק עלתה במחצית הראשונה של השנה לכ-11.1% לעומת כ-9.6% במחצית הראשונה של 2018. על פי דו"חות הבנק, הכנסותיה של דיסקונט ברבעון השני הסתכמו בכ-2.27 מיליארד שקל, עליה של כ-12% לעומת הכנסות של כ-2.55 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד,  כאשר בראיה חצי שנתית, עלו ההכנסות בכ-11.9% לעומת המחצית הראשונה של 2018 והסתכמו בכ-4.86 מיליארד שקל. בשורה התחתונה, הקבוצה מסכמת את הרבעון השני עם רווח נקי של כ-545 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ-423 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, אשר משקף תשואה להון של כ-12.8% לעומת תשואה להון של 11% ברבעון המקביל אשתקד. האשראי לציבור של הבנק עלה בכ-10% והסתכם בכ-172.2 מיליון שקל לעומת כ-156.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בנק מקצועי ורציני (ל"ת)
    איתן 14/08/2019 13:38
    הגב לתגובה זו
אורי מקס מקס סטוק
צילום: רמי זרנגר
דוחות

מקס סטוק הוציאה 12 מיליון שקל כדי לגדר את השקל, ההכנסות צמחו ב-6%

ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל, הרווח התפעולי צמח ב־29% ל-57 מיליון שקל; בנטרול עסקאות הגידור, הרווח הנקי זינק ב־43%; תחלק 40 מ׳ דיבידנד; אורי מקס מסר ״ברבעון הנוכחי הרווח הנקי שהסתכם בכ-28 מיליון שקל הושפע מהפסדים בגלל עסקאות הגנה שנרשמו בשל הירידה בשער הדולר״

מנדי הניג |

רשת מקס סטוק מקס סטוק 2.8%   מדווחת על תוצאות חיוביות לרבעון השני עם צמיחה במכירות ושיפור בשיעורי הרווחיות התפעולית, אבל גם עם השפעה שלילית על השורה התחתונה בעיקר בגלל הפסדים מעסקאות הגנה שביצעה על שער הדולר. 

ההכנסות הסתכמו ב־336 מיליון שקל לעומת 317 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה של כ־6% - הודות לגידול של 4.2% במכירות חנויות זהות ולפתיחת סניפים חדשים. הגידול במכירות נבע מהרחבת סל הקנייה הממוצע, עלייה במספר הלקוחות ובמכירות העונתיות, וגם מגידול במכירות לזכיינים, בעקבות הגדלת שיעור המוצרים המיובאים ישירות על ידי החברה, אפשרות שהתאפשרה עם פתיחת המרלו"ג בשומריה.

הרווח הגולמי ברבעון עלה ב־12% ל־147 מיליון שקל (43.8% מההכנסות) לעומת 132 מיליון שקל (41.7%) בשנה שעברה. השיפור בשיעור הרווח הגולמי מיוחס לשיפור בתנאי הסחר, לעלייה בשיעור המוצרים המיובאים ישירות, לירידה בשער הדולר ולירידה בעלויות השילוח. הרווח התפעולי זינק ב־29% ל־57 מיליון שקל (16.9% מההכנסות) לעומת 44 מיליון שקל (13.9%) בשנה שעברה, תוך ירידה בשיעור עלויות המכירה והשיווק וההנהלה מכלל ההכנסות. ה־EBITDA המתואם (לפני IFRS 16 ובנטרול תגמול מבוסס מניות) גדל ב־26% ל־56.5 מיליון שקל לעומת 45 מיליון שקל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2025 הסתכם לכ-28 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ-29 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. הקיטון ברווח הנקי נובע מגידול בהוצאות המימון, ששיקף בעיקר הפסד בסכום של כ-16 מיליון שקל בגין שערוך עסקאות הגנה על הדולר למספר רבעונים קדימה, בעקבות הירידה בשער החליפין של הדולר למועד הדוח.

במחצית הראשונה של 2025 ההכנסות צמחו ב־7% ל־675 מיליון שקל לעומת 630 מיליון שקל אשתקד, הרווח הגולמי עלה ב־10% ל־291 מיליון שקל (43% מההכנסות), והרווח התפעולי עלה ב־16% ל־101 מיליון שקל.