רואה הזדמנות: יגאל לנדאו קנה בשבוע החולף מניות רציו ב-12.5 מיליון שקל
רואה הזדמנות: יגאל לנדאו, בעל השליטה המשותף בשותפות רציו יהש, הגדיל את החזקותיו בשותפות בהיקף משמעותי של כ-12.5 מיליון שקל, לאחר שביצע 3 עסקאות בין התאריכים 29-31 באוקטובר.
לנדאו, שיחד עם ליגד רוטלוי מחזיק בשליטה בשותפות שמחזיקה ב-15% מהזכויות ברשיון "לוויתן", הגדיל את היקף ההשקעה בין עסקה לעסקה למרות שגם מחירה של רציו עלה. כעת עולה רציו בעוד 2% ל-49.5 אגורות ונסחרת בשיא של השנתיים וחצי האחרונות לאחר זינוק של כ-45% מתחילת השנה, כך שלנדאו כבר מרוויח על השקעותיו האחרונות.
בעסקה הראשונה שהתבצעה ב-29 באוקטובר רכש לנדאו המשמש כמנכ"ל השותפות וכדירקטור בה כ-1.71 מיליון יחידות השתתפות במחיר של 46.99 אגורות. ב-30 באוקטובר זינק היקף הקנייה ל-11.43 מיליון יחידות השתתפות שנקנו במחיר של 47.52 אגורות והעסקה האחרונה היתה הגדולה ביותר ובמסגרתה הגדיל לנדאו את החזקותיו בעוד 13 מיליון יה"ש אותן רכש במחיר של 48.28 אגורות ובסה"כ רכש יה"ש בתמורה לכ-12.5 מיליון שקל.
לאחרונה ניתן האור הירוק מכיוונו של בג"צ שהחליט כי שותפויות הגז יוכלו ליצא 40% מהגז הטבעי שיופק בישראל לחו"ל. החלטה שהינה מהותית לפיתוח "לוויתן" שחלק מהגז בו מיועד ליצוא. בעקבות האישור צפוי להתקדם פיתוח פרוייקט הענק, אשר אליו עשויה גם להצטרף גם חברת וודסייד האוסטרלית שכבר לפני קרוב לשנה הודיעה על כוונתה לרכוש 30% מהזכויות ברשיון בו על פי הערכות ישנם קרוב ל-20 TCF של גז טבעי וגם פוטנציאל לנפט בשכבות העמוקות יותר.
- רציו: ירידה בהכנסות וברווח בשל הירידה במחיר הנפט
- רציו עם ירידה בהכנסות וברווח בצל המלחמה וחיבור צינור נוסף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 17.רציו רציו 06/11/2013 19:13הגב לתגובה זולא כדאי להתעסק עם קטנות שמן ישרמקו גלוב וכל החרטא...לא שוות כלום רק רציוווו
- 16.בסקטור גז-לוויתן עדיפה דלק קידוחים =15% +חלקה גבוה מרצי (ל"ת)משקיען 03/11/2013 18:55הגב לתגובה זו
- 15.נפט בגל (ל"ת)חי ד 03/11/2013 13:34הגב לתגובה זו
- 14.לא צריך להיות גאון כדי להבין שרציו תמשיך ותמשיך לעלות (ל"ת)רציו-נל 03/11/2013 13:27הגב לתגובה זו
- 13.רציו-נל 03/11/2013 13:26הגב לתגובה זואין לי ספק שגם תגיע לשער תלת ספרתי .וזה לא יקח לה הרבה זמן.
- 12.שאלת תם 03/11/2013 13:12הגב לתגובה זוואני מה אני אמרוה להבין ממה שאתה אומר? שאתה מחייך או כועס? אם אתה בפנים(מחזיק במניה) אני מבינה שאתה מילך..אם אתה בחוץ-אתה כועס....אבל העיקר מה שאתה אומר שיש דבים בגו ולנדאו לא סתם אוסף...אז ככה:אם אתה בפנים תהיי מחייך..אם אתה בחוץ-תרוץ לקנות...אחרת אתה לא תאמין אפילו לעצמך
- 11.זה כשהמקורבים יודעים הכל לפני כולם הכל מושחת ראו שמן (ל"ת)תום 03/11/2013 12:58הגב לתגובה זו
- 10.משה 03/11/2013 12:58הגב לתגובה זומנוף יותר מ6 האופציה בתוך הכסף ועוד 14 חודשים לפדיון כאשר רציו הייתה בשער 39 האופציה היה בשער 7.5 אז תעשו את החשבון לבד מה עדיף
- לדייק בכתיבה 03/11/2013 14:12הגב לתגובה זותוספת ההמרה ל 2015 64.4 אג'
- 9.בא 03/11/2013 12:27הגב לתגובה זותבינו לבד .
- 8.אברג"יל 03/11/2013 12:22הגב לתגובה זומיכל ..תני כבוד..gg זה ג"ו ג"ו
- 7.מיכל 03/11/2013 11:58הגב לתגובה זולא נעים לאמר שעוד פלצן ......אז בוא נגיד שנניח הוא רוצה להעלות את מחיר ההצעה לפני האוסטלים....אז זה אומר מה??? אולי זה רק מוכיח שיש לו על מה לדרוש??? ומה הקשר למה שקרה לפני שנה???פעם איינשטיין אמר שהגאונות בנבדל מהטיפשות היא מוגבלת....אגב..מה זה gg..?????? זה באוסטרלית GO GO ........????????
- 6.gg 03/11/2013 11:50הגב לתגובה זולקביעת בסיס שווי לעיסקה המתגבשת כדאי לו מאוד לשרוף גרושים 12 מליון ₪ ולהעלות בזה את שווי העסקה בכמה עשרות מיליונים נוספים אל תאמינו למי שרק לפני שנה מכר לברקליס 100 מליון ₪ רציו בדיסקאונט על השוק במחיר 29 אג'
- למה לגעגע סתם 03/11/2013 12:38הגב לתגובה זומשקף את שווי העסקה ולא להיפך.
- 5.נותן בראש 03/11/2013 11:45הגב לתגובה זולא מכיר אותך אבל לא נעים להגיד שמה שכתבת טיפשי.. אז הוא מכר קצת בעבר...אולי כי היה זקוק למזומנים והיה כדאי לו במקום לקחת הלואה בנקאית? ואולי היה צריך את הכסף לכל מטרה שהעיא..ואולי להשקעות..ואולי ואולי .. חסר סיבות? ואולי סתם ככל האדם רצה לממש רווח מסוים? והכי חשוב..אולי מאז התשנו דברים לטובה והגיע למסקנה שכדאי להגדיל אחזקה?חשבת על זה?????????
- 4.מבין עינין 03/11/2013 11:27הגב לתגובה זוהאפציה מדשדשת הרבה זמן..נכון שהיא עדייןצ לא בכסף-אבל כשהמניה תרוץ האופציה תזנק.....מניסיון
- אופציונר 03/11/2013 11:46הגב לתגובה זוהתחנה הראשונה בסוף השנה תוספת המימוש כרגעכ 47אג' . התחנה הבעה בתחילת 2015 ותוספת המימוש .64.4 אג'
- 3.יוני 03/11/2013 11:26הגב לתגובה זואם הוא כל כך מאמין למה הוא מכר בעבר ???
- בורסה 03/11/2013 11:48הגב לתגובה זוולקניה עכשוית .
- 2.סוחר חתיך 03/11/2013 11:23הגב לתגובה זוהגדולים רק אוספים אל תתנו להם לקנות בזול,רציו שווה 120 אג מינימום...אל תהיו לוזרים תחזיקו אותה חזק לאורך זמן ותראו פירות מההשקעה.מחר רציו כבר תשחק מעל 50 אג ויעד לסוף השנה 67-70 אג
- 1.רציונאלי 03/11/2013 11:19הגב לתגובה זוכבר חודשים אני אומר וחוזר ואומר שיש משהו במניה הזו..שלנדאו לא רוצה שותפים..שהוא מחזיק קלפים קרוב לחזה.....ואמרת לאסוף..לאסוף..מי שזרע בדימעה יקצור ברינה..וזה רק ההתחלה. רוצי רציו רוצי...
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל
אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה
קבוצת אלקטרה אלקטרה 0% , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.
לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.
220 שערים בשלוש טבעות
הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.
מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.
- בשורה ירוקה: יוזמה להקמת מתקן ראשון בישראל לייצור אנרגיה מפסולת
- רמ"י משיקה מכרז בלהבים: 254 מגרשים לחיילי מילואים ולנכי צה"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת
גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.
