נפט-גז

רואה הזדמנות: יגאל לנדאו קנה בשבוע החולף מניות רציו ב-12.5 מיליון שקל

בעל השליטה המשותף בשותפות המחזיקה ב-15% ב"לוויתן" ביצע 3 עסקאות תוך 3 ימים. כמה המניה עולה עכשיו"?
יעל גרונטמן | (21)

רואה הזדמנות: יגאל לנדאו, בעל השליטה המשותף בשותפות רציו יהש, הגדיל את החזקותיו בשותפות בהיקף משמעותי של כ-12.5 מיליון שקל, לאחר שביצע 3 עסקאות בין התאריכים 29-31 באוקטובר.

לנדאו, שיחד עם ליגד רוטלוי מחזיק בשליטה בשותפות שמחזיקה ב-15% מהזכויות ברשיון "לוויתן", הגדיל את היקף ההשקעה בין עסקה לעסקה למרות שגם מחירה של רציו עלה. כעת עולה רציו בעוד 2% ל-49.5 אגורות ונסחרת בשיא של השנתיים וחצי האחרונות לאחר זינוק של כ-45% מתחילת השנה, כך שלנדאו כבר מרוויח על השקעותיו האחרונות.

בעסקה הראשונה שהתבצעה ב-29 באוקטובר רכש לנדאו המשמש כמנכ"ל השותפות וכדירקטור בה כ-1.71 מיליון יחידות השתתפות במחיר של 46.99 אגורות. ב-30 באוקטובר זינק היקף הקנייה ל-11.43 מיליון יחידות השתתפות שנקנו במחיר של 47.52 אגורות והעסקה האחרונה היתה הגדולה ביותר ובמסגרתה הגדיל לנדאו את החזקותיו בעוד 13 מיליון יה"ש אותן רכש במחיר של 48.28 אגורות ובסה"כ רכש יה"ש בתמורה לכ-12.5 מיליון שקל.

לאחרונה ניתן האור הירוק מכיוונו של בג"צ שהחליט כי שותפויות הגז יוכלו ליצא 40% מהגז הטבעי שיופק בישראל לחו"ל. החלטה שהינה מהותית לפיתוח "לוויתן" שחלק מהגז בו מיועד ליצוא. בעקבות האישור צפוי להתקדם פיתוח פרוייקט הענק, אשר אליו עשויה גם להצטרף גם חברת וודסייד האוסטרלית שכבר לפני קרוב לשנה הודיעה על כוונתה לרכוש 30% מהזכויות ברשיון בו על פי הערכות ישנם קרוב ל-20 TCF של גז טבעי וגם פוטנציאל לנפט בשכבות העמוקות יותר.

מה חושב אלדד תמיר על המחיר של רציו?

מה האפסייד של רציו לדעת UBS?

רציו טסה 9.1% אחרי הכרעת בג"צ, מה שווי ה'לוויתן'?

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 17.
    רציו רציו 06/11/2013 19:13
    הגב לתגובה זו
    לא כדאי להתעסק עם קטנות שמן ישרמקו גלוב וכל החרטא...לא שוות כלום רק רציוווו
  • 16.
    בסקטור גז-לוויתן עדיפה דלק קידוחים =15% +חלקה גבוה מרצי (ל"ת)
    משקיען 03/11/2013 18:55
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    נפט בגל (ל"ת)
    חי ד 03/11/2013 13:34
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    לא צריך להיות גאון כדי להבין שרציו תמשיך ותמשיך לעלות (ל"ת)
    רציו-נל 03/11/2013 13:27
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    רציו-נל 03/11/2013 13:26
    הגב לתגובה זו
    אין לי ספק שגם תגיע לשער תלת ספרתי .וזה לא יקח לה הרבה זמן.
  • 12.
    שאלת תם 03/11/2013 13:12
    הגב לתגובה זו
    ואני מה אני אמרוה להבין ממה שאתה אומר? שאתה מחייך או כועס? אם אתה בפנים(מחזיק במניה) אני מבינה שאתה מילך..אם אתה בחוץ-אתה כועס....אבל העיקר מה שאתה אומר שיש דבים בגו ולנדאו לא סתם אוסף...אז ככה:אם אתה בפנים תהיי מחייך..אם אתה בחוץ-תרוץ לקנות...אחרת אתה לא תאמין אפילו לעצמך
  • 11.
    זה כשהמקורבים יודעים הכל לפני כולם הכל מושחת ראו שמן (ל"ת)
    תום 03/11/2013 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    משה 03/11/2013 12:58
    הגב לתגובה זו
    מנוף יותר מ6 האופציה בתוך הכסף ועוד 14 חודשים לפדיון כאשר רציו הייתה בשער 39 האופציה היה בשער 7.5 אז תעשו את החשבון לבד מה עדיף
  • לדייק בכתיבה 03/11/2013 14:12
    הגב לתגובה זו
    תוספת ההמרה ל 2015 64.4 אג'
  • 9.
    בא 03/11/2013 12:27
    הגב לתגובה זו
    תבינו לבד .
  • 8.
    אברג"יל 03/11/2013 12:22
    הגב לתגובה זו
    מיכל ..תני כבוד..gg זה ג"ו ג"ו
  • 7.
    מיכל 03/11/2013 11:58
    הגב לתגובה זו
    לא נעים לאמר שעוד פלצן ......אז בוא נגיד שנניח הוא רוצה להעלות את מחיר ההצעה לפני האוסטלים....אז זה אומר מה??? אולי זה רק מוכיח שיש לו על מה לדרוש??? ומה הקשר למה שקרה לפני שנה???פעם איינשטיין אמר שהגאונות בנבדל מהטיפשות היא מוגבלת....אגב..מה זה gg..?????? זה באוסטרלית GO GO ........????????
  • 6.
    gg 03/11/2013 11:50
    הגב לתגובה זו
    לקביעת בסיס שווי לעיסקה המתגבשת כדאי לו מאוד לשרוף גרושים 12 מליון ₪ ולהעלות בזה את שווי העסקה בכמה עשרות מיליונים נוספים אל תאמינו למי שרק לפני שנה מכר לברקליס 100 מליון ₪ רציו בדיסקאונט על השוק במחיר 29 אג'
  • למה לגעגע סתם 03/11/2013 12:38
    הגב לתגובה זו
    משקף את שווי העסקה ולא להיפך.
  • 5.
    נותן בראש 03/11/2013 11:45
    הגב לתגובה זו
    לא מכיר אותך אבל לא נעים להגיד שמה שכתבת טיפשי.. אז הוא מכר קצת בעבר...אולי כי היה זקוק למזומנים והיה כדאי לו במקום לקחת הלואה בנקאית? ואולי היה צריך את הכסף לכל מטרה שהעיא..ואולי להשקעות..ואולי ואולי .. חסר סיבות? ואולי סתם ככל האדם רצה לממש רווח מסוים? והכי חשוב..אולי מאז התשנו דברים לטובה והגיע למסקנה שכדאי להגדיל אחזקה?חשבת על זה?????????
  • 4.
    מבין עינין 03/11/2013 11:27
    הגב לתגובה זו
    האפציה מדשדשת הרבה זמן..נכון שהיא עדייןצ לא בכסף-אבל כשהמניה תרוץ האופציה תזנק.....מניסיון
  • אופציונר 03/11/2013 11:46
    הגב לתגובה זו
    התחנה הראשונה בסוף השנה תוספת המימוש כרגעכ 47אג' . התחנה הבעה בתחילת 2015 ותוספת המימוש .64.4 אג'
  • 3.
    יוני 03/11/2013 11:26
    הגב לתגובה זו
    אם הוא כל כך מאמין למה הוא מכר בעבר ???
  • בורסה 03/11/2013 11:48
    הגב לתגובה זו
    ולקניה עכשוית .
  • 2.
    סוחר חתיך 03/11/2013 11:23
    הגב לתגובה זו
    הגדולים רק אוספים אל תתנו להם לקנות בזול,רציו שווה 120 אג מינימום...אל תהיו לוזרים תחזיקו אותה חזק לאורך זמן ותראו פירות מההשקעה.מחר רציו כבר תשחק מעל 50 אג ויעד לסוף השנה 67-70 אג
  • 1.
    רציונאלי 03/11/2013 11:19
    הגב לתגובה זו
    כבר חודשים אני אומר וחוזר ואומר שיש משהו במניה הזו..שלנדאו לא רוצה שותפים..שהוא מחזיק קלפים קרוב לחזה.....ואמרת לאסוף..לאסוף..מי שזרע בדימעה יקצור ברינה..וזה רק ההתחלה. רוצי רציו רוצי...
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.