לימודי תכנות לילדים
שפות תכנות הן הדרך שלנו ליצור שפה משותפת עם המחשב שלנו. בשנים האחרונות ישנה עלייה בכמות בוגרי התארים האקדמאיים הקשורים לתחום, כמו גם בוגרי קורסים ייעודיים בתחום
לפני מספר שנים, בשנת 2015, שר החינוך דאז נפלתי בנט הדגיש עד כמה שפת התכנות היא אחת השפות החשובות כיום- הוא עשה זאת לאחר שנשיא ארה"ב אובמה עשה זאת בשנת 2014, אך עם שינוי מרענן- פנייתו הייתה כלפי הציבור הצעיר, קרי בני הנוער וילדים. במילים אחרות- תכנות לילדים. כמענה לאותה בעיה, סקראץ חזרה לקדמת הבמה ומטרתה לאפשר ולהקנות לאותם בני נוער סביבה טכנולוגית שבה הם יכולים ליצור קוד, ולבנות בסיס איתן.
אם כן, מדוע תכנות לילדים כה מומלץ?
נתחיל בכך ששפות תכנות ברובן הגדול מבוסות על פעולות מתמטיות שנוצרות על ידי המשתמש, במטרה ליצור שפה משותפת עם המחשב. כולנו תמימי דעים ויודעים, שמקצוע המתמטיקה הינו אבן יסוד בהתפתחות ופיתוח צורות חשיבה. כשאנו מצרפים למשוואה את נושא התכנות, אנו נדרשים לדעת להתאים את עצמנו למצב, או במילים אחרות- לפתור בעיות בצורה מגוונת ויצירתית. שילוב כזה יאפשר לילד לפתח את עצמו, הן מבחינה מקצועית והן מבחינת עצמאות ותחושת מסוגלות.
סיבה נוספת ולא פחות חשובה היא העתיד הלא רחוק. כפי שכבר ציינו למעלה, נשיא ארה"ב אובמה, נשא נאום לאומה האמריקאית בשנת 2014 שבכוונתו מסר אחד ברור- צאו ללמוד שפות תכנות. הנאום לא פנה אל הדור הראשון או הדור השני, אלא לדור השלישי- לבני הנוער ולילדים שנמצאים עכשיו במסגרות החינוכיות. על פי תחזיות של מיטב החוקרים בתחום, בארה"ב לבדה בעתיד הלא רחוק יהיה חוסר של מליון משרות תכנות לא מאוישות. אם נחזור לגבולות המדינה שלנו, נראה שלא מעט חברות התחילו להפנים את הנושא- וכך סקראץ חזר לקדמת הבמה. סקראץ הינה תוכנה שמיועדת לתכנות ברמה בסיסית מאוד. התכנות לרוב הוא של דמויות, שמקבלות הוראות ופקודות מתוך ארסנל בלוקים שהמשתמש בוחר. במילים אחרות- הבסיס הראשוני לתכנות.
תכנות לילדים- השקעה לטווח רחוק
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
