עידן עופר מוכר את כל החזקותיו ברשת כתנאי לרישיון לייצור חשמל
ועדת הריכוזיות, בראשות מיכל הלפרין הממונה על ההגבלים העסקיים, הגיעה למתווה מוסכם עם קבוצת עופר להפחתת הריכוזיות הכלל-משקית של הקבוצה. על פי המתווה, הקבוצה תצא מתחום התקשורת ולא תפעל בו גם בעתיד. לאחר מכירת כל אחזקות הקבוצה בתחום התקשורת תוכל הקבוצה לקבל רשיונות לייצור חשמל.
במסגרת ההסכם, עידן עופר התחייב שלא לפעול בתחום התקשורת בישראל למשך 25 שנים לפחות עבור קבלת הרישיון. כזכור, ב-7 באוגוסט 2017 המליצה ועדת הריכוזיות לרשות החשמל לא להקצות לחברת צומת אנרגיה שנשלטת על ידי עידן עופר רישיון מותנה לייצור חשמל משיקולים של ריכוזיות כלל-משקית. רשות החשמל קיבלה את המלצת ועדת הריכוזיות ולא אפשרה לקבוצה לקבל את הרישיון המבוקש. בעקבות זאת, קיימה קבוצת עידן עופר מגעים ממושכים עם הוועדה בסופם הגיעו למתווה.
במסגרת המתווה, עופר מחויב למכור את מלוא זכויותיו ברשת מדיה לגוף שאינו גורם ריכוזי ושאינו קשור אליו - וגם לא לאודי אנג'ל עמו יש לו קשרים עסקיים.
התחייבות הקבוצה כוללת יציאה וניתוק שלה מכל פעילות בתחום התקשורת והתחייבות שלא תפעל בתחום בעתיד, ובכלל זה שלא תחזיק בגורם בעל השפעה בתחום השידורים או העיתונות הכתובה, בחברות רכש מדיה ובאתרי אינטרנט (או מדיה אלקטרונית אחרת) שעוסקים בתחומי החדשות או האקטואליה. ההתחייבות אף מגבילה את הקבוצה ביחס להחזקות בכלי תקשורת זרים. התחייבות זו, אותה דרשה הוועדה, נועדה לנטרל כל השפעה תקשורתית של קבוצת עידן עופר.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהתאם למתווה, רק לאחר שהקבוצה תמכור את מלוא זכויותיה ברשת במנגנון Fix It First, הוועדה לא תייעץ כנגד הקצאות לקבוצה בתחום ייצור החשמל ב-8 השנים הבאות, כל עוד ההספק הכולל המותקן שבידי הקבוצה לא הגיע לגבול שייקבע בעמדת רשות ההגבלים העסקיים ביחס לתחרות הענפית.
בנימוקיה, הוועדה לריכוזיות הסבירה את הסכמתה למתווה בכך שהשפעתה החיובית של יציאת הקבוצה מתחום התקשורת על הריכוזיות עולה לאין ערוך על הגידול בריכוזיות כתוצאה מההתרחבות שתתאפשר לקבוצה במסגרת המתווה בתחום החשמל. דהיינו הפגיעה במשק מבחינת החשש לריכוזיות גבוהה יותר כשעופר שולט בתקשורת מאשר כשעופר מחזיק ברישיון לייצור חשמל.
"רשת היא אחד מגופי התקשורת הגדולים והמשפיעים במשק - ערוץ רשת 13 הוא אחד משני הערוצים המובילים בישראל, ושידורי החדשות שהוא משדר הם הנצפים ביותר" אומרים בוועדה לריכוזיות. "תחום התקשורת הוא ענף חריג במידת ההשפעה הפוטנציאלית שיש לו ביצירת כוח מיקוח מול קובעי המדיניות, ובהקלה על הפעלתו של כוח מיקוח באמצעות שימוש מושכל בדיווח התקשורתי. השפעה זו מתעצמת כשמדובר בהחזקה בכלי תקשורת כה מרכזי".
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
עוד מסבירים ומנמקים בוועדה לריכוזיות, כי "יתירה מזאת להחזקה בכלי תקשורת השפעה רוחבית שמגבירה את כוח המיקוח שגורמים ריכוזיים עשויים להפעיל באמצעות החזקות בתחומי תשתית חיונית ובכלל, והיא מתעצמת ככל שהגורם ריכוזי יותר, על אחת כמה וכמה כשהיא מופעלת בידי הקבוצה הריכוזית ביותר במשק. מכאן שמכירת רשת תקטין מאוד את כוח המיקוח וההשפעה של הקבוצה ואת רמת הריכוזיות הכלל-משקית שלה. התועלת הכלל-משקית שיש להקטנה זו עולה לאין ערוך על הפגיעה בריכוזיות הכלל-משקית שעשויה להיגרם מהתרחבות הקבוצה בתחום החשמל - התרחבות מוגבלת כאמור".
עוד הוסיפה הוועדה כי יציאתה של קבוצת עופר מרשת ומתחום התקשורת היא יציאה מוחלטת מתחום שלקבוצה פעילות משמעותית בו, והיא משמשת בו שחקן דומיננטי ביותר, בעוד שהתרחבות הקבוצה בתחום החשמל אינה חדירה לתחום חדש אלא רק התרחבות בתחום שבו היא כבר פועלת שנים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
