לרר וערוץ 10 רוצים פשרה; פייסבוק תשכפל עמוד הצינור?
הסכסוך על עמוד הפייסבוק של הצינור עומד לפני פתרון, זמני בכל אופן. במהלך דיון שהתקיים היום (יום ב') בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, הגיעו מגיש הצינור לשעבר גיא לרר והנהלת ערוץ עשר להסכמות על פיהם העמוד הפופולרי ישוכפל - כך של-2 הצדדים יהיו עמודים עם אותם עוקבים, כ-1.1 מיליון במספר.
כזכור, לרר - שהגיש במשך שנים את 'הצינור' בערוץ עשר והיה מי שהגה גם את עמוד הצינור בפייסבוק, עבר לזכיינית רשת שם אמור לפתוח תכנית טלוויזיה דומה ל'צינור', וגם כבר לקחת חלק בשידורי חברת החדשות של ערוץ 2. בשבועות האחרונים התקיימו בינו לבין ערוץ 10 מגעים כדי להגיע להסדר כזה או אחר ולפתור את הסכסוך על עמוד הפייסבוק. בערוץ אומרים כי מדובר בנכס שלהם שנוצר על ידי עובד שכיר שלהם, ועתרו לבית הדין.
לרר המיוצג בידי עוה"ד יורם ליכטנשטיין, גבריאלה שוורץ וד"ר הלל סומר, מסר בתגובתו לבית הדין כי מדובר בדף שהקים בעצמו בהיותו כתב חדשות זוטר בחדשות 10, ללא קשר לעבודתו ולתפקידו בחברת החדשות, ועוד לפני עלייתה של התכנית. מאז לרר משמש כאדמין באופן רצוף של הדף. לטענתו, ההסכם בינו לבין 'חדשות 10' על כל תיקוניו לאורך השנים, אינו חל על נושא שכזה. הוא גם טען כי הפעיל את העמוד בזמנו הפנוי, ללא שכר נוסף, ובהמשך אף העסיק מכספו שלו 3 עובדים לטיפול בעמוד.
הפשרה תלויה בפייסבוק
במסגרת הפשרה המסתמנת, בחודשיים הקרובים לרר לא יקדם בעמוד תכנים שקשורים לתכניתו המגבשת בזכיינית רשת, ואילו ערוץ 10 לא יקדם תכנים של תכנית הצינור אותה מוביל כעת טל ברמן. ערוץ 10 יקבל הרשאה לשימוש בעמוד, כאשר עד כה האדמין היה בידי לרר בלבד, אבל ההרשאה של נציג ערוץ 10 לא תאפשר פעולה מלאה בעמוד כפי שיש בידי אדמין - ובמקרה הנוכחי, בידי לרר.
- האח הגדול מחזירה את רשת להוביל בפריים-טיים
- על רפורמת יבוא המוצרים התקועה - ואיך מהלך פשוט יוזיל מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד סוכם כי בימים הקרובים יעלה לרר סטטוס שיוסכם על ידי 2 הצדדים, המסביר את התנהלות העמוד בתקופה זו לנוכח הפשרה המסתמנת בין הצדדים
השופטת מיכל נעים דיבנר הצהירה מתחילת הדיון כי ברצונה להגיע לפשרה בנושא. דבריה, "ברור שדף הפייסבוק הזה שימש את התכנית במשך כל הזמן שהיא התקיימה, זה היה דף הפייסבוק היחיד שלה. ואולם מצד שני, נראה כאילו כתוב על העמוד הזה גיא לרר אול אובר איט. זה לא דף שאתה יכול להסתכל עליו במנותק מהבנאדם שניהל והקים אותו".
השופטת הפצירה בצדדים להגיע לסיכומים ביניהם, שהתקיימו במסדרונות בית הדין. הסיכום המרכזי הוא כאמור שכפול העמוד - מהלך שבוצע לפני מספר חודשים לגבי עמוד האח הגדול אחרי עקבו מאות אלפי צופים. כזכור, האח הגדול עברה לרשת, ולבקשת לא רצו לוותר על כל אותם מאות אלפי לייקים. לאחר פנייה לפייסבוק, הוסכם על שכפול עמוד, כאשר בקשת הוא הפך לחלק אינטגרלי מזה של הזכיינית, ואילו ברשת הוא נקרא האח הגדול.
שכפול עמוד הוא החלטה בלעדית של פייסבוק, והיא צריכה להסכים לכך. ההבנה בין ערוץ 10 ללרר תלויה כעת כולה בידי פייסבוק.

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
