ישראל היום באסל גטאס הקרן החדשה
צילום: סריקה

הקרן החדשה נגד ישראל היום: תובעת 75 אלף ש' פיצויים

העיתון פרסם כי הקרן תמכה ב"חגיגת אירוע פרידה" של באסל גטאס למרות שהיא הודיעה מראש שהדבר אינו נכון. במכתב התרעה דרשה התנצלות ופרסום תגובה, אולם נענתה בשלילה
אלכסנדר כץ |

הקרן החדשה לישראל הגישה הבוקר (יום ג') תביעת לשון הרע נגד העיתון ישראל היום בעקבות 3 כתבות שפורסמו נגד הקרן בתקופה האחרונה. התביעה מגיעה לאחר מכתב התראה שנשלח לעיתון לפני חודש וחצי, בו דרשה התנצלות ואפשרת לפרסם טור תגובה. 

התביעה מתייחסת ל-3 ידיעות שפרסם הכתב יאיר אלטמן, לפיהן הקרן החדשה לישראל "תמכה" ב"חגיגת אירוע פרידה" של באסל גטאס מהרשימה המשותפת, שנערכה לכבודו על ידי תומכיו, והיא הוגשה נגד העורך הראשי בועז ביסמוט, ואלטמן עצמו.

בכתב התביעה, שהגיש עו"ד ישי שנידור מטעם הקרן החדשה לישראל לבית משפט השלום בתל אביב, נכתב: "כל הקישור שעשו הנתבעים בין התובעת לבין גטאס ול'חגיגות' שנערכו לו ערב כניסתו לכלא הוא שקרי מיסודו, ונועד להכפיש את שמה של התובעת בקרב הציבור הישראלי הרחב כמי שמזדהה ומממנת מחבלים ושונאי ישראל. 

עוד קודם לפרסום, בקרן החדשה לישראל אומרים כי מסרו לכתב ולעורכיו כי המידע שהם מפרסמים אינו נכון, ולאחר הפרסום ביקשה מהעיתון לפרסם התנצלות והודעת הבהרה- אך מערכת 'ישראל היום' סירבה: "למרות שהנתבעים ידעו זאת כבר מראש, הם ביצעו את הפרסום, ובניסוח צעקני, מובלט ומסית, למרות פניות של הקרן החדשה לישראל- העיתון סירב לחזור בו ולהגיש התנצלות".

בקרן טוענים כי לצד הכותרת השקרית לכאורה - ״הקרן החדשה תמכה ב׳חגיגה׳ של גטאס״, פרסם 'ישראל היום' תמונה של גטאס נושא דברים ובכיתוב התמונה נכתב: ״ח״כ גטאס באירוע״. עם זאת, התמונה שפרסם ישראל היום בשער העיתון לא צולמה כלל באותו אירוע, אלא באירוע תמיכה שהתקיים כחודש לאחר מכן ואותו קיימה ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל.   

מנכ"ל הקרן החדשה לישראל, מיקי גיצין, אמר: "ישראל היום מנצל את כוחו כדי להפיץ שקרים ותעמולה, וזה חייב להיפסק. לא ייתכן שהעיתון יתעלם באופן בוטה מכל כללי האתיקה העיתונאית, או מהגינות בסיסית כלשהי, ולא ניתן לו לרמוס את האמת תחת רגליו״. 

מישראל היום נמסר: "אין תגובה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.