ישראל היום באסל גטאס הקרן החדשה
צילום: סריקה

הקרן החדשה נגד ישראל היום: תובעת 75 אלף ש' פיצויים

העיתון פרסם כי הקרן תמכה ב"חגיגת אירוע פרידה" של באסל גטאס למרות שהיא הודיעה מראש שהדבר אינו נכון. במכתב התרעה דרשה התנצלות ופרסום תגובה, אולם נענתה בשלילה
אלכסנדר כץ |

הקרן החדשה לישראל הגישה הבוקר (יום ג') תביעת לשון הרע נגד העיתון ישראל היום בעקבות 3 כתבות שפורסמו נגד הקרן בתקופה האחרונה. התביעה מגיעה לאחר מכתב התראה שנשלח לעיתון לפני חודש וחצי, בו דרשה התנצלות ואפשרת לפרסם טור תגובה. 

התביעה מתייחסת ל-3 ידיעות שפרסם הכתב יאיר אלטמן, לפיהן הקרן החדשה לישראל "תמכה" ב"חגיגת אירוע פרידה" של באסל גטאס מהרשימה המשותפת, שנערכה לכבודו על ידי תומכיו, והיא הוגשה נגד העורך הראשי בועז ביסמוט, ואלטמן עצמו.

בכתב התביעה, שהגיש עו"ד ישי שנידור מטעם הקרן החדשה לישראל לבית משפט השלום בתל אביב, נכתב: "כל הקישור שעשו הנתבעים בין התובעת לבין גטאס ול'חגיגות' שנערכו לו ערב כניסתו לכלא הוא שקרי מיסודו, ונועד להכפיש את שמה של התובעת בקרב הציבור הישראלי הרחב כמי שמזדהה ומממנת מחבלים ושונאי ישראל. 

עוד קודם לפרסום, בקרן החדשה לישראל אומרים כי מסרו לכתב ולעורכיו כי המידע שהם מפרסמים אינו נכון, ולאחר הפרסום ביקשה מהעיתון לפרסם התנצלות והודעת הבהרה- אך מערכת 'ישראל היום' סירבה: "למרות שהנתבעים ידעו זאת כבר מראש, הם ביצעו את הפרסום, ובניסוח צעקני, מובלט ומסית, למרות פניות של הקרן החדשה לישראל- העיתון סירב לחזור בו ולהגיש התנצלות".

בקרן טוענים כי לצד הכותרת השקרית לכאורה - ״הקרן החדשה תמכה ב׳חגיגה׳ של גטאס״, פרסם 'ישראל היום' תמונה של גטאס נושא דברים ובכיתוב התמונה נכתב: ״ח״כ גטאס באירוע״. עם זאת, התמונה שפרסם ישראל היום בשער העיתון לא צולמה כלל באותו אירוע, אלא באירוע תמיכה שהתקיים כחודש לאחר מכן ואותו קיימה ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל.   

מנכ"ל הקרן החדשה לישראל, מיקי גיצין, אמר: "ישראל היום מנצל את כוחו כדי להפיץ שקרים ותעמולה, וזה חייב להיפסק. לא ייתכן שהעיתון יתעלם באופן בוטה מכל כללי האתיקה העיתונאית, או מהגינות בסיסית כלשהי, ולא ניתן לו לרמוס את האמת תחת רגליו״. 

מישראל היום נמסר: "אין תגובה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.