קרן קיימת לישראל
צילום: Getty images Israel
פרסום ראשון

מכרז קק"ל: אדלר, באומן, ראובני פרידן ויהושע בפנים

על פי תקציב קק"ל, הוצאות הפרסום כוללות בנוסף לשיווק ופרסום בדיגיטל, עיתונות וטלוויזיה, גם מרכיב משמעותי של תוכן שיווקי שעשוי להוות פרמטר שייבחן בקפידה בהצעות הקריאייטיב של משרדי הפרסום
משה בנימין | (3)

המכרז על תקציב הפרסום של קרן קיימת לישראל מתקדם לשלב הבא בו יציגו המשרדים בפני הנהלת הארגון, כחלק ממכרז תלת שלבי שכולל עמידה בתנאי הסף, פרזנטציות ובחינת ההצעה המסחרית. לאייס נודע כי במכרז צפויים להתמודד 4 משרדים: אדלר חומסקי, באומן בר ריבנאי, ראובני פרידן ויהושע TBWA.  

לא בכדי, 4 המשרדים המתמודדים על התקציב, צמודים אחד לשני בדירוג יפעת בקרת פרסום שהתפרסם לאחרונה. אדלר במקום ה-2, באומן ב-3 וראובני פרידן ויהושע TBWA תופסים את המקום ה-4 יחד. על פי יפעת בקרת פרסום, היקף התקציב של קק"ל עמד בשנת 2015 על כ-22 מיליון שקלים, המחירי מחירון, המהווים בפועל כ-10 מיליון שקלים.

ב-5 השנים האחרונות טופל התקציב על ידי משרד הפרסום מקאן תל אביב. בחודשים האחרונים הפסיקו הצדדים את ההתקשרות וקק"ל החליטה לצאת למכרז הנוכחי, למרות שהיא אינה מחויבת לעשות זאת על פי חוק חובת מכרזים. 

על פי תקציב קק"ל, הוצאות הפרסום כוללות בנוסף לשיווק ופרסום בדיגיטל, עיתונות וטלוויזיה, גם מרכיב משמעותי של תוכן שיווקי שעשוי להוות פרמטר שייבחן בקפידה בהצעות הקריאייטיב של משרדי הפרסום.  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ראובני משרד פח!!! (ל"ת)
    בענף 21/07/2016 10:23
    הגב לתגובה זו
  • jo 24/07/2016 10:22
    הגב לתגובה זו
    עושה קמטים בפנים. מה קרה? שוב לא עמד לך בסופש?
  • 1.
    יוחנן המקביל 20/07/2016 14:14
    הגב לתגובה זו
    לדעתי הוא גם זה שהריץ אותו לבחירות במועצה האזורית גלבוע.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.