קרן קיימת לישראל
צילום: Getty images Israel
פרסום ראשון

מכרז קק"ל: אדלר, באומן, ראובני פרידן ויהושע בפנים

על פי תקציב קק"ל, הוצאות הפרסום כוללות בנוסף לשיווק ופרסום בדיגיטל, עיתונות וטלוויזיה, גם מרכיב משמעותי של תוכן שיווקי שעשוי להוות פרמטר שייבחן בקפידה בהצעות הקריאייטיב של משרדי הפרסום
משה בנימין | (3)

המכרז על תקציב הפרסום של קרן קיימת לישראל מתקדם לשלב הבא בו יציגו המשרדים בפני הנהלת הארגון, כחלק ממכרז תלת שלבי שכולל עמידה בתנאי הסף, פרזנטציות ובחינת ההצעה המסחרית. לאייס נודע כי במכרז צפויים להתמודד 4 משרדים: אדלר חומסקי, באומן בר ריבנאי, ראובני פרידן ויהושע TBWA.  

לא בכדי, 4 המשרדים המתמודדים על התקציב, צמודים אחד לשני בדירוג יפעת בקרת פרסום שהתפרסם לאחרונה. אדלר במקום ה-2, באומן ב-3 וראובני פרידן ויהושע TBWA תופסים את המקום ה-4 יחד. על פי יפעת בקרת פרסום, היקף התקציב של קק"ל עמד בשנת 2015 על כ-22 מיליון שקלים, המחירי מחירון, המהווים בפועל כ-10 מיליון שקלים.

ב-5 השנים האחרונות טופל התקציב על ידי משרד הפרסום מקאן תל אביב. בחודשים האחרונים הפסיקו הצדדים את ההתקשרות וקק"ל החליטה לצאת למכרז הנוכחי, למרות שהיא אינה מחויבת לעשות זאת על פי חוק חובת מכרזים. 

על פי תקציב קק"ל, הוצאות הפרסום כוללות בנוסף לשיווק ופרסום בדיגיטל, עיתונות וטלוויזיה, גם מרכיב משמעותי של תוכן שיווקי שעשוי להוות פרמטר שייבחן בקפידה בהצעות הקריאייטיב של משרדי הפרסום.  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ראובני משרד פח!!! (ל"ת)
    בענף 21/07/2016 10:23
    הגב לתגובה זו
  • jo 24/07/2016 10:22
    הגב לתגובה זו
    עושה קמטים בפנים. מה קרה? שוב לא עמד לך בסופש?
  • 1.
    יוחנן המקביל 20/07/2016 14:14
    הגב לתגובה זו
    לדעתי הוא גם זה שהריץ אותו לבחירות במועצה האזורית גלבוע.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.