ממזרים: נטפליקס "המציאו" גרביים חכמות - לא ייצרו אפילו זוג אחד והרוויחו חשיפה אדירה
כולם מדברים על שנת הפרודקט. במקום קמפיינים, ממציאים מוצרים חדשניים ומגניבים. כבר בשנה שעברה ראינו את הניצנים בדמות מוצרים כמו הבינדי שמצילה חיים בהודו, המצוף שמגלה כרישים באוסטרליה והספר על פיראטים חביבים בניו-זילנד שעורך גם בדיקות ראיה לילדים. הבאסה היא שלהמציא מוצר ואז גם לייצר אותו להמונים זה קשה ויקר.
נראה שבנטפליקס הצליחו לסרוג לעצמם את כל הדרך לקאן, ולדלג בקלילות מעל כל השלב המעייף הזה של לייצר מוצרים מעבר לאבטיפוס הראשוני. בחודש האחרון הפיד שלי מלא בנטפליקס: נטפליקס המציאו גרבים שעוצרות את הטלוויזיה כשנרדמים! נטפליקס באים לארץ! גרביים! מהפכה! באים לארץ! גרביים גרביים גרביים גרביים גרביים!.
אז בטח כבר קראתם על הגרביים המופלאות שעוצרות את הסדרה בדיוק כשאתה מתחיל לנמנם - רעיון מדהים שיושב על תובנה חזקה. (אם לא קראתם אז צפו בסרטון הבא שמסכם את כל הכותרות בבלוגים הגדולים):
- דיסני בלחץ? נטפליקס ייצרה לראשונה להיט אנימציה משפחתית סוחף
- המלכודת של נטפליקס: כשהצלחה גדולה מדי הופכת לנטל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אז איך הם עשו את זה?
קצת רקע: פעמיים בשנה נטפליקס עורכים את Netflix’s internal 24 hour Hack Day - האקתונים פנים חברתיים שנותנים למהנדסים יד חופשית להמציא את הדבר הבא. בהאקתון האחרון, Hack אחד היה מבוסס על הצמיד של פיטביט (הצמיד שעוקב אחרי כמות ואיכות הכושר שמבצעים לאורך היום או ספציפית ההתעמלות). ה-Hack המדובר פעל כך שברגע שהצמיד מזהה שאתה נרדם הוא עוצר את הטלוויזה. ככה זה נראה כשמהנדסים של נטפליקס יוצרים סרטון הסבר (אמ;לק - פחות טוב מהסרטון מעלה).
נטפליקס חיבבו את הרעיון ושידרגו אותו לגרביים, מוצר שמתאים בול לקהל שלהם - בטטות שמעוכות מול הטלויזיה. הגרביים שנוצרו בצורה עצמאית על ידי נטפליקס (ללא צמיד הפיטביט הפעם) מבוססות על גלאי תנועה, ברגע שהצופה מפסיק לזוז למשך זמן מסויים, אורות לד בגרביים מתחילים להבהב (כך שאם סתם לא זזת הרבה זמן ואתה לא ישן - תוכל להזיז מעט את הרגל ולהמשיך בצפייה כרגיל). לאחר כמה הבהובים, גלאי התנועה שולח אות אינפרה-אדום (שמחקה את הלחיצה בשלט על כפתור הפאוז) וכך עוצר את נטפליקס עד שתתעוררו.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
נשמע טוב? כן! אבל רק לכותרות. למה? כי מספיק שהגרביים יהיו מתחת לשמיכה, מוסתרות על ידי כרית, שקית פופקורן, חתול מנמנם, או סתם לא בכינון ישיר לטלויזיה הן פשוט לא יעבדו. במילים אחרות, תחשבו שהשלט שלכם היה על כף הרגל שלכם. ביננו... זה כל מה שצריך. המוצר עשה את שלו ונטפליקס קיבלו חשיפה מטורפת.
רוצים לשמוע משהו יותר ערמומי? לאחר שנטפליקס הבינו שיש להם מוצר-קוצר-כותרות בידיים (או ברגליים, סטיגידיש) הם גילו שאין שום דרך לייצר את זה בייצור המוני. גם לייצר 50 חתיכות ולהעיף למובילי דעת קהל, זה פשוט מסובך מדי.
אז מה עושים? כלום. אתם תעשו
נטפליקס הרימו אתר חביב בשם מייק איט נטפליקס - באתר יש את כל רשימת המכולת לכל המרכיבים הדרושים: גלאי תנועה, לדים, צ'יפ ארדואינו שניתן לתכנות (והקוד שיש לשחק איתו בהתאם על מנת להתאים לגלי האינפרה האדומים הספציפים של הטלוויזה שלכם) ואפילו גזרה של הגרב אם אתם לגמרי הרד-קור ואשכרה רוצים לסרוג את זה לבד.
באמריקה כמו באמריקה יש קהילות סביב כל דבר וגם קהילה מפותחת של "עשה זאת בעצמך" בניחוח טכנולוגי כמו מייקזיין (נשמע פחות טוב בעברית). מייקזיין ערכו וידאו שמראה צעד אחר צעד לקהילת הגיקים היוצרים איך להכין את הגרב.
יענו, נטפליקס אפילו לא יצרו גרב נוספת למובילי דעת הקהל! אפילו מובילי דעת הקהל שנבחרו היו צריכים להכין את הגרב בעצמם ולהעלות את זה לרשת בסרטון בן שלוש וחצי דקות - או כמו שניסח את זה המגיב המוביל על הסרטון ביוטיוב: "3 דקות ושלושים שניות נגזלו מחיי על ידי איימישים היפסטרים". זה כל הסיפור, ככה הופכים גרביים לזהב באינטרנט וכנראה שגם לאריה בקאן.
כותבי הטור דן קשאני ורועי רוקח הם מצוות הקריאייטיב של מקאן דיגיטל
- 2.אבשלום קור 19/01/2016 19:33הגב לתגובה זוגרביים מופלאים. הגהה מישהו אצלכם?
- אסנת 20/01/2016 16:47הגב לתגובה זואין לכם עורך או מגיה שעובר על הכתבות?! גרביים הם ממין זכר,...גרביים חכמים, מופלאים וכו׳
- 1.מי המגעיל שישן עם גרביים? (ל"ת)אחד שלא מבין 19/01/2016 17:20הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.