נטפליקס
צילום: יח"צ/ יוטיוב
טור

ממזרים: נטפליקס "המציאו" גרביים חכמות - לא ייצרו אפילו זוג אחד והרוויחו חשיפה אדירה

איך הופכים גרביים לזהב באינטרנט? נטפליקס הכריזו על המצאה גאונית של גרביים המכבים את הטלוויזיה כשהצופה נרדם ובפועל לא ייצרו אפילו זוג אחד ושלחו את הקהל לעשות את זה בעצמו. המוצר עשה את שלו והחברה זכתה לחשיפה מטורפת
נושאים בכתבה נטפליקס

כולם מדברים על שנת הפרודקט. במקום קמפיינים, ממציאים מוצרים חדשניים ומגניבים. כבר בשנה שעברה ראינו את הניצנים בדמות מוצרים כמו הבינדי שמצילה חיים בהודו, המצוף שמגלה כרישים באוסטרליה והספר על פיראטים חביבים בניו-זילנד שעורך גם בדיקות ראיה לילדים. הבאסה היא שלהמציא מוצר ואז גם לייצר אותו להמונים זה קשה ויקר.

 

נראה שבנטפליקס הצליחו לסרוג לעצמם את כל הדרך לקאן, ולדלג בקלילות מעל כל השלב המעייף הזה של לייצר מוצרים מעבר לאבטיפוס הראשוני. בחודש האחרון הפיד שלי מלא בנטפליקס: נטפליקס המציאו גרבים שעוצרות את הטלוויזיה כשנרדמים! נטפליקס באים לארץ! גרביים! מהפכה! באים לארץ! גרביים גרביים גרביים גרביים גרביים!.

אז בטח כבר קראתם על הגרביים המופלאות שעוצרות את הסדרה בדיוק כשאתה מתחיל לנמנם - רעיון מדהים שיושב על תובנה חזקה. (אם לא קראתם אז צפו בסרטון הבא שמסכם את כל הכותרות בבלוגים הגדולים):

 

 

 

אז איך הם עשו את זה?

 קצת רקע: פעמיים בשנה נטפליקס עורכים את Netflix’s internal 24 hour Hack Day - האקתונים פנים חברתיים שנותנים למהנדסים יד חופשית להמציא את הדבר הבא. בהאקתון האחרון, Hack אחד היה מבוסס על הצמיד של פיטביט (הצמיד שעוקב אחרי כמות ואיכות הכושר שמבצעים לאורך היום או ספציפית ההתעמלות). ה-Hack המדובר פעל כך שברגע שהצמיד מזהה שאתה נרדם הוא עוצר את הטלוויזה. ככה זה נראה כשמהנדסים של נטפליקס יוצרים סרטון הסבר (אמ;לק - פחות טוב מהסרטון מעלה).

 

 

נטפליקס חיבבו את הרעיון ושידרגו אותו לגרביים, מוצר שמתאים בול לקהל שלהם - בטטות שמעוכות מול הטלויזיה. הגרביים שנוצרו בצורה עצמאית על ידי נטפליקס (ללא צמיד הפיטביט הפעם) מבוססות על גלאי תנועה, ברגע שהצופה מפסיק לזוז למשך זמן מסויים, אורות לד בגרביים מתחילים להבהב (כך שאם סתם לא זזת הרבה זמן ואתה לא ישן - תוכל להזיז מעט את הרגל ולהמשיך בצפייה כרגיל). לאחר כמה הבהובים, גלאי התנועה שולח אות אינפרה-אדום (שמחקה את הלחיצה בשלט על כפתור הפאוז) וכך עוצר את נטפליקס עד שתתעוררו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

נשמע טוב? כן! אבל רק לכותרות. למה? כי מספיק שהגרביים יהיו מתחת לשמיכה, מוסתרות על ידי כרית, שקית פופקורן, חתול מנמנם, או סתם לא בכינון ישיר לטלויזיה הן פשוט לא יעבדו. במילים אחרות, תחשבו שהשלט שלכם היה על כף הרגל שלכם. ביננו... זה כל מה שצריך. המוצר עשה את שלו ונטפליקס קיבלו חשיפה מטורפת.

רוצים לשמוע משהו יותר ערמומי? לאחר שנטפליקס הבינו שיש להם מוצר-קוצר-כותרות בידיים (או ברגליים, סטיגידיש) הם גילו שאין שום דרך לייצר את זה בייצור המוני. גם לייצר 50 חתיכות ולהעיף למובילי דעת קהל, זה פשוט מסובך מדי.

אז מה עושים? כלום. אתם תעשו

נטפליקס הרימו אתר חביב בשם מייק איט נטפליקס - באתר יש את כל רשימת המכולת לכל המרכיבים הדרושים: גלאי תנועה, לדים, צ'יפ ארדואינו שניתן לתכנות (והקוד שיש לשחק איתו בהתאם על מנת להתאים לגלי האינפרה האדומים הספציפים של הטלוויזה שלכם) ואפילו גזרה של הגרב אם אתם לגמרי הרד-קור ואשכרה רוצים לסרוג את זה לבד.

באמריקה כמו באמריקה יש קהילות סביב כל דבר וגם קהילה מפותחת של "עשה זאת בעצמך" בניחוח טכנולוגי כמו מייקזיין (נשמע פחות טוב בעברית). מייקזיין ערכו וידאו שמראה צעד אחר צעד לקהילת הגיקים היוצרים איך להכין את הגרב.

 

יענו, נטפליקס אפילו לא יצרו גרב נוספת למובילי דעת הקהל! אפילו מובילי דעת הקהל שנבחרו היו צריכים להכין את הגרב בעצמם ולהעלות את זה לרשת בסרטון בן שלוש וחצי דקות - או כמו שניסח את זה המגיב המוביל על הסרטון ביוטיוב: "3 דקות ושלושים שניות נגזלו מחיי על ידי איימישים היפסטרים". זה כל הסיפור, ככה הופכים גרביים לזהב באינטרנט וכנראה שגם לאריה בקאן.

כותבי הטור דן קשאני ורועי רוקח הם מצוות הקריאייטיב של מקאן דיגיטל

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבשלום קור 19/01/2016 19:33
    הגב לתגובה זו
    גרביים מופלאים. הגהה מישהו אצלכם?
  • אסנת 20/01/2016 16:47
    הגב לתגובה זו
    אין לכם עורך או מגיה שעובר על הכתבות?! גרביים הם ממין זכר,...גרביים חכמים, מופלאים וכו׳
  • 1.
    מי המגעיל שישן עם גרביים? (ל"ת)
    אחד שלא מבין 19/01/2016 17:20
    הגב לתגובה זו
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״