בקשה מעורכי המהדורות: בפעם הבאה תסננו תמונות - לא צריך גופות ודם על המסך
"מיד במהדורה תיעוד דרמטי מזירת הפיגוע". כמה פעמים כבר שמענו את המשפט הזה בשבועות האחרונים? השעה 20:00 בערב אתה מתהלך בין הסלון למטבח והילדים מהלכים בין ארוחת הערב למקלחות. התמונות על המסך מזוויעות, מידי פעם הילד מציץ לראות על מה אתה כל כך עצבני ולמה אימא אומרת: "איזה אכזריים אלה". על המסך הכתב החרוץ שהגיע ראשון לזירת האירוע מראיין עד ראייה שגם נתן בוקס למחבל ומראה למסך את היד שלו שעדיין מלאה בדם. "זה הדם של המחבל", הוא מציין. מאחורי הכתב מתקבצים המונים שזוכים לדקות תהילה במחלקת הטראומה של הטלוויזיה.
אתה חוטף קריזה על הילד ואומר לו ללכת כבר לישון. "אבל עוד מוקדם ולא סיפרת לי סיפור עדיין", הוא עונה. עוד שנייה אתה שולף את השוקר שקנית לאשתך ומטיס אותו למיטה, אבל אז מתעשת, מכבה את הטלוויזיה והולך לספר לילד סיפור לילה טוב.
מציאות חיינו בשבועות האחרונים הפכה כמעט בלתי אפשרי. פיגוע רודף פיגוע, הכתבים מתרוצצים, השריקות של הוואטאפ לא נותנות מנוח וצילומי הווידאו מגיחים מכל עבר. צילומים מכל זווית אפשרית, הכל הולך והכל יתקבל במערכת בשמחה. צילומי האבטחה של המקום, צילום מהנייד, צילום מבית הקפה הסמוך, צילום בהילוך איטי של סבתא שבדיוק נסעה על קולנועית. מה השלב הבא? אולי צילום של המחבל שהיה חמוש במשקפיים של גוגל. אל דאגה, בקצב הזה גם לשם נגיע. האם זה ישודר? בלי שום בעיה.
צילומי הווידאו ששודרו לפני שבוע מהפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, חצו כל גבול. צילומי זוועה קשים לצפייה שמזכירים קורס מדיה בבית הספר של דאע"ש ולא שידור במהדורה מרכזית בשעה שברב הבתים ילדים עדיין ערים וצופים במסך הגדול. התחרות בין אמצעי המדיה השונים לא עוצרת ונדמה כי אין אף מבוגר אחראי שיגיד עד כאן. גם אם משה נוסבאום מודיע שמדובר בתמונות קשות זה ממש לא מספק.
הגיע הזמן שהתקשורת תגלה אחריות. תפקידה הוא לא רק להעביר מידע, אלא גם לסנן אותו ולתווך אותו לציבור הרחב, במיוחד במהדורות המרכזיות. צילומי זוועה נוכל למצוא באינספור אתרים וקבוצות וואטסאפ, אבל למה לעזאזל צריכים לחשוף אותנו לצילומים שמכניסים מדינה שלמה לטראומה. היכן מסתיימת האחריות החינוכית, ערכית, מוסרית של כלי התקשורת? בארה"ב יש כללים ברורים למערכות בנוגע לכיסוי פיגועים או אסונות. אין שידורים חיים, הצילומים ערוכים בדרך כלל מרחוק, אין גופות מדממות ומקפידים על אזהרת צפייה במיוחד כשילדים צופים במסך. אצלנו לצערי זה לא קיים כי הרי מדובר במלחמת דת והכל נעשה בשם אלוהי הרייטינג.
מועצת הרשות השנייה היא הגוף שאמור לפקח, לבקר ולקדם ערכים חברתיים ותרבותיים בתקשורת המסחרית. אך לצערנו מדובר בגוף חסר שיניים. דווקא במקום הזה ראוי שעורכי המהדורות יגלו אחריות וידאגו לסנן לנו את הצילומים המיותרים שרק מוסיפים שמן למדורה הרותחת ממילא. זה שיונית לוי מצקצקת בחוסר נוחות אחרי הכתבה זה כבר לא מספיק.
אריאל אבני הוא יועץ תקשורת בכיר במשרד ארד תקשורת
- 1.ויפה שעה אחת קודם (ל"ת)קורא 26/10/2015 09:51הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
