רגעי נחת לקול הקורא במדבר: ליוסי ורשבסקי התעוזה לפנות לקהל אחר
כל הרצאה שלי אני נוהג לפתוח במשפט "לא קוראים לי משה" ואני מסביר ששום דבר שאני אומר איננו תורה מסיני, אני בסך הכל אומר את דעתי המבוססת על ניסיוני ועל דעותיהם של עוד מתי מעט ברי סמכא ובדרך כלל אני בדעת מיעוט. תמיד הייתי. הן כפרסומאי והן כבעלים של חברת השמה.
יום אחד שאל אותי סטודנט סקפטי "אז למה שנקשיב לך?" והשבתי לו בזו הלשון: " אל"ף, כי תמיד טוב לשמוע דעה שעוד לא שמעת ובי"ת, יש לי אליבי. כל מי ששעה לעצתי לא הצטער על כך לעומת זאת ישנם רבים רבים שלא קיבלו את עצתי וכן הצטערו על כך".
אז למה אני מלאה את ששת קוראיי הנאמנים בסיפור הזה? כי, כידוע, מי שמחזיק בדעת מיעוט ואיננו מרפה משול לקול קורא במדבר שאיש לא שומע ולא מקשיב לו והוא מכלה את כוחותיו לריק. אבל ישנם מקרים נדירים בהם אותו קורא בודד נהנה מרגעים של נחת כשהוא נוכח לדעת שלקריאותיו נמצא שומע.
אחד מאותם רגעי נחת, היה מנת חלקי כאשר לפני שנתיים או שלוש קמה עמותה בראשותם של ראשי המשק, שמטרתה לעודד ארגונים וגופים עסקיים להעסיק גם בוגרי מדעי הרוח, כי כמו שאמר אז עמוס שפירא , יו"ר העמותה "אנחנו צריכים גם אנשים חושבים ולא רק מהנדסים" ואני הרי חוזר וטוען טענה זאת, כבר למעלה מ-30 שנה, מעל כל בימה הניתנת לי, בפני כל מי שמוכן להטות לי אוזן וביותר מטור אחד שלי.
- יותר ויותר ישראלים מצטרפים להשקעה בתחום הלוגיסטיקה,
- מעשייה דמיונית לכבוד ראש השנה - על חברה ותיקה בשם ישראלוביץ' ובניו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הטיעון שלי שלימודי MBA הם בזבוז זמן, הפך כבר מזמן לסוג של קאלט ואני לא נלאה מלחזור ולומר שמוטב ללמוד: פילוסופיה, מתמטיקה, תלמוד, ספרות וכ"ו המפתחים את כישורי החשיבה. עניין חשוב עשרות מונים מלקבע תבניות חשיבה בלימודי MBA.
לאחר שעמוס שפירא מונה לנשיא אוניברסיטת חיפה הוא הנהיג בה מסלול MBA מיוחד למנהלים המשלב לימודי מנהל עסקים עם לימודי מדעי הרוח שמטרתו להכשיר דורות חדשים של מנהלים חושבים. ומי כמוהו יודע עד כמה הזן הזה נחוץ במחוזותינו.
רגע נוסף של נחת חוויתי ביום ו' האחרון כשקראתי בדה מרקר את חזונו של יוסי ורשבסקי המנכ"ל החוזר של ערוץ 10. "יותר אקטואליה, תחקירים, דוקו , דרמה וללא ריאליטי". וזה הרי בדיוק מה שטענתי וחזרתי וטענתי מאז קום הערוץ. מפת הטלוויזיה משוועת לערוץ שידור שייתן מענה לקהל (כ-30% מהציבור) שדרישותיו האינטלקטואליות שונות מאלה של קהל צופי ערוץ 2.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
אני זוכר שבכל פעם שכתבתי על כך (לפחות 3 פעמים) היו צוחקים ולועגים לי במסדרונות ערוץ 10. (אנחנו ערוץ broadcast, מה, הוא רוצה להפוך אותנו לnerocast?) אבל עתה, בלית ברירה, נפל האסימון והמנכ"ל החוזר, הבין סוף סוף שרק בדרך זאת יש תוחלת לערוץ. "שכל איז א קריכאר" אומרים ביידיש (השכל הוא זחלן) או אם תרצו "ההכרח הוא אם כל ההמצאות" כמו שאומרים באנגלית.
אני מברך את יוסי ורשבסקי על התובנה ועל התעוזה. המתכון שהצהיר עליו הוא בדיוק המתכון הנכון לערוץ שלא יתחרה על צופי ערוץ 2 אלא יפנה לקהל צופים אחר. אבל המתכון הנכון הוא רק צעד ראשון. כמו בבישול, ההצלחה תלויה באיכות חומרי הגלם. רק אם התכנים שיוצעו בערוץ יהיו ברמה עילית ובאיכות גבוהה, יוכל הערוץ להמריא. רק כאשר התכנים ימשכו אליהם את אותו קהל צופים אנין טעם הוא ישמש כפלטפורמה אטרקטיבית למפרסמים של מוצרים שקהל היעד שלהם וקהל הצופים בערוץ, חד הם.
ועוד משהו. "עם ההצלחה גובר התיאבון" אמר הפילוסוף ההונגרי פרנץ וארוש. עתה, אני מייחל ליעד הבא: שיבוא יום ומשטרת התנועה תתחיל לחלק דו"חות לכל אותם גנבים, עזי פנים, הגונבים את התור לרמזור . כל אלה שלא נאה להם לעמוד בתור ותמיד נוסעים בגאון לאורך התור ונדחקים בחוצפה לראשו ואין פוצה פה ומצפצף. הם מוציאים אותי מדעתי, בכל פעם מחדש. למה הם עושים את זה? כי הם יכולים, כי באוטו שלהם הם "שקופים" והשוטרים עסוקים בעניינים אחרים. כבר למעלה מעשרים שנה אני מדבר על זה, כמה זמן עוד יעבור, לדעתכם עד שגם זה יטופל?
הכותב הוא מנכ"ל החברה למשאבי אנוש ADMAN לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת
- 1.קורא 4/6 26/08/2014 13:54הגב לתגובה זוקודם הערה - כשורשבסקי אומר "אקטואליה, תחקירים, דוקו ודרמה" זה עוד לא מעיד על איכות. מהז'אנרים האלו אפשר לייצר דברים נפלאים אבל אפשר לייצר גם הרבה מאוד זבל. לכן צריך לחכות ולראות. ושאלה - אם הז'אנרים האלו עולים כמו ריאליטי (וכולנו יודעים שדרמה טובה או דוקו טוב עולים הרבה כסף) אבל מביאים במקרה הטובה 20%-30% פחות רייטינג איפה המודל הכלכלי מאחורי ההצעה הנהדרת שלך? הרי אני בטוח שכל אחד מששת קוראייך הנאמנים (וגם הרבה אחרים) ישמח לראות אתר בלי ריאליטי. אבל איך מרוויחים כאן כסף? את זה עוד לא הבנתי.
- גינגי פרידמן 26/08/2014 15:51הגב לתגובה זוקורא 4/6 מכובדי, לגבי ההערה, הרי זה בדיוק מה שכתבתי בגוף הטור. המתכון אינו מספיק הכל תלוי באיכות המרכיבים. ובאשר לשאלתך. שום דבר לא עולה כמו ריאליטי. המודל הכלכלי הוא בכך שערוץ הפונה לנישה של 30% העליונים, יוכל לשמש פלטפורמה לפרסום למוצרים הפונים אך ורק לנתח שוק זה ובמחיר כלכלי, לדוגמא: מרצדס, אאודי, בולטהאופ, קסטיאל ודומיהם. ומוסדות תרבות ואמנות לסוגיהם. המתכון הזה עובד במדיה אחרים ואין סיבה שלא יעבוד גם בטלוויזיה. אני מודה לך על התייחסותך
- קורא 4/6 26/08/2014 21:29אני לא בטוח שערוץ שמיועד לקוראי הארץ (זה פחות או יותר הפלח שעליו אתה מדבר) יכול להיות רווחי. הרי תקציבי הפרסום של אותם מותגי פרימיום הם תקציבים נתונים ולא גדולים במיוחד (הכסף הגדול נמצא במותגים שפונים להמונים)ובשביל טלוויזיה צריך יותר כסף מאשר בשביל עיתון. נחכה ונראה. נקווה שיצליח.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
