בגלל החגים: האתרים מאבדים גולשים, נענע10 ו'העכבר' קורסים; לוהט בספורט
חודש החגים הסתיים, ורוב אתרי האינטרנט שמרו על מקום בעשירייה הראשונה, אולם על פי נתוני הוועדה למדרוג באינטרנט, עולה כי למעט אתר אחד בעשירייה הפותחת, כל השאר סבלו מירידה במספר הגולשים ומספר הדפים הנצפים, לעתים עד 20%. ככה זה שגם כשיש לך אייפון, עדיין תעדיף לקפוץ לבריכה בסחנה ולא לגלוש לבדוק מה מצב המניות או איך הסתיים המשחק של הקבוצה שאתה אוהד.
מנתוני הוועדה המתפרסמים היום (יום ג'), עולה כי סיום שידור עונת 'הישרדות' פגעה באתר נענע10 שירד שלב אחד במיקום, אבל איבד נתח משמעותי במספר גולשיו; האתרים זאפ, XNET ו'עכבר העיר אונליין' נחתכו; ואילו ההפרש בין ONE לאתר 'ספורט 5' הוקטן בצורה משמעותית.
את הטבלה מוביל וואלה עם 2.425 מיליון גולשים ו-284 מיליון דפים נצפים בחודש ספטמבר (ירידה מ-2.471 מיליון גולשים וקריסה של 17% במספר הדפים הנצפים - מ-463 מיליון דפים נצפים); ל-ynet היו 2.083 מיליון גולשים ו-215 מיליון דפים נצפים (ירידה קלה מ-2.104 מיליון באוגוסט וירידה של 10% במספר הדפים הנצפים - מ-240 מיליון דפים); Mako של 'קשת' במקום השלישי עם 1.636 מיליון גולשים ו-79 מיליון דפים נצפים (מול 1.647 מיליון גולשים ו-85 מיליון דפים נצפים בחודש אוגוסט).
נענע10 יורד מהמקום הרביעי לחמישי, אבל קורס מבחינת מספר גולשים ומספר דפים נצפים: ירידה מ-1.441 מיליון גולשים באוגוסט ל-1.291 מיליון בחודש החולף, ו-46.8 מיליון דפים נצפים, 17% פחות מהחודש שלפני כן- 56 מיליון; מי שעקף אותו הוא תפוז עם 1.356 מיליון גולשים החודש, ירידה קלה מהחודש הקודם - 1.385 מיליון.
במקום ה-6 נמצא yad2 עם 1.071 מיליון גולשים (ירידה מ-1.136 מיליון); אתר האינטרנט של דפי זהב d.co.il שביעי עם 898 אלף גולשים (ירידה של 10% מאוגוסט אז קיבל האתר 998 אלף גולשים); זאפ למקום ה-8 עם ירידה של 8% מ-899 אלף ל-828 אלף גולשים; אתר הקהילות לצעירים FXP נחלש מ-809 אלף ל-783 אלף גולשים ועדיין במקום ה-9.
אתר NRG עלה מהמקום ה-13 ל-11, אבל רשם ירידה של 45 אלף במספר הגולשים בחודש הכי קריטי בהיסטוריה של קבוצת 'מעריב': החודש גלשו בו 523 אלף גולשים, מול 568 בחודש שלפני כן.
XNET מבית ידיעות עולה יורד שלב למקום ה-12 עם 514 אלף גולשים - איבוד של 12% ממספר הגולשים באוגוסט - אז גלשו בו 583 אלף. אתר 'הארץ' עולה 2 שלבים למקום ה-15 אבל מאבד גולשים - ירידה מ-515 אלף ל-497 אלף, מה שמצביע על היחלשות של רוב אתרי האינטרנט בחודש החגים.
אתר 'עכבר העיר אונליין' יורד מהמקום ה-12 ל-17, ונחתך ב-16%: מ-575 אלף ל-482 אלף גולשים; אתר 'רשת' מטפס מהמקום ה-25 ל-22 עם 290 אלף גולשים בחודש, מול 283 בחודש שלפני כן.
בגזרה הכלכלית: אתר TheMarker שומר על המקום ה-10 ומתחזק במקצת מ-607 ל-614 אלף גולשים בחודש החולף; 'כלכליסט' מטפס שלב אחד למקום ה-13, אבל מאבד כ-30 אלף גולשים, עם 506 אלף גולשים בסך הכל בחודש ספטמבר; ואילו גלובס, שבין יולי לאוגוסט איבד 50 אלף גולשים, מקטין את הירידה ל-12 אלף בלבד החודש, כשהוא יורד מ-516 אלף גולשים ל-504 אלף בספטמבר.
בקרב אתרי הספורט - המלחמה לא נפסק, וההפרש בין שניהם קטן בצורה משמעותית. כזכור, בין יוני ליולי איבדו 2 האתרים כ-10% מגולשיהם, אולם בחודש שלאחר מכן התחזקו בצורה משמעותית: כעת נחלש שוב ONE, הפעם ב-8% ויורד שלב למקום ה-16 - עם 487 אלף גולשים (מול 527 בחודש שלפני כן), מול אתר 'ספורט5' שממשיך במגמת ההתחזקות - ל-468 אלף גולשים בספטמבר (אחרי שהתחזק ב-13% מיולי לאוגוסט - מ-367 אלף ל-416 אלף גולשים באוגוסט). כעת א 'ספורט5' במקום ה-18, וההפרש בין 2 האתרים עומד על 19 אלף גולשים, לאחר שעמד באוגוסט 111 אלף גולשים.
מהיום: מדידת רייטינג על בסיס יומי
החל מהיום תפרסם הוועדה למדרוג באינטרנט באמצעות ממשק אינטרנטי, את נתוני כמות המבקרים היומית (RU) באתרי הוועדה.
לדברי מנכ"ל הוועדה, גל תורג'מן, "מדד הרייטינג היומי של אתרי האינטרנט הוא כלי חשוב למפרסמים ולכלל העוסקים בתעשיית הפרסום באינטרנט. נתוני המדד מאפשרים לאמוד את החשיפה היומית לגולשים בכלל האתרים החברים בוועדה. בנוסף, בחודשים הקרובים תפרסם הוועדה נתונים נוספים אודות שיעורי הגלישה ממכשירים ניידים ואודות הצפייה בוידיאו ברשת".
תורג'מן הוסיף עוד כי "הוועדה גם מגבשת בימים אלו מסמך המלצות לקביעת סטנדרטים לכלי הפרסום באינטרנט שיסייעו לשיפור חווית המשתמש ולהגברת האפקטיביות של אמצעי הפרסום ברשת. סטנדרטים אלו כבר הוכנסו לשימוש במדינות כגון ארה"ב ובריטניה בהן האינטרנט מהווה פלטפורמת פרסום דומיננטית ואנו בטוחים שלצד נתוני המדידה השונים שהוועדה מספקת, הם יתרמו להפיכת האינטרנט הישראלי לגורם המקומי המוביל מבין כלי המדיה השונים".
בקבוצות האתרים: מגמה מעורבת עם נטייה לירידות
בדירוג הקבוצות המחזיקות מספר אתרים, נרשמה ירידה לכל הקבוצות - וואלה, ynet, mako, זאפ, תפוז, 'הארץ - TheMarker', וירידה זו משויכת שוב לתקופת החגים, בהם הישראלים אינם נמצאים במקומות העבודה, ומטיילים.
*קבוצת בעלות: מתייחסת לכל אתר שמוחזק בשיעור הוני של מעל 50% מהון המניות על ידי מי מהקבוצות. הדרוג מתייחס לקבוצות בעלות החברות בוועדה למדרוג האינטרנט ואישרו הפצת נתוניהם.
1.קבוצת וואלה כוללת את האתריםwalla.co.il, yad2.co.il, wallashops.co.il, tipo.co.il, zahav.ru, mazaltov.walla.co.il, jobcity.co.il, yoram.co.il, vgames.co.il
2.קבוצת וינט כוללת את האתרים:ynet.co.il, net-games.co.il, xnet.co.il, alljobs.co.il, bigdeal.co.il, ynetnews.com, mynet.co.il, ynet-shops.co.il, ynetttours.co.il
3.קבוצת מאקו כוללת את האתרים:mako.co.il, buy2.co.il,netex.co.il, shironet.co.il
4.קבוצת תפוז כוללת את האתרים:tapuz.co.il, myfirsthomepage.co.il, il.blogtv.com
5.קבוצת זאפ כוללת את האתרים:d.co.il, zap.co.il, doctors.co.il, rest.co.il, dday.co.il, wisebuy.co.il, madas.co.il, mitchatnim.co.il, ilimudim.co.il, mishpati.co.il, kamash.co.il, shavuz.co.il, adira.co.il
6.קבוצת הארץ TheMarker כוללת את האתרים:themarker.com, mouse.co.il, haaretz.co.il, haaretz.com
- 1.בוואלה כתבו שNRG עלה (ל"ת)מוזר 16/10/2012 12:04הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.