הפוסטר של האקונומיסט: רק מי שצריך מבין - ומוחמא
מילה אחת שווה אלף תעלולי פוטושופ: בלי תמונות דביקות מאימג' בנק, בלי צילום, איור או סוג של עבודת תלת מימד של אמן מתוסכל שמכר את נשמתו לפרסום ובלי שעות של תעלולי פוטושופ במחשב. רק רצף מושלם של מילים שמייצרות מודעות שאולי אין בהן כלום, אבל יש בהן הכל: תובנה מדויקת.
שלט חוצות לפי הספר (לא הספר שלמדתם בבית ספר לפרסום). אין מצב שאם אתה קופירייטר שעבד פעם על שלט חוצות עם הארט דיירקטור שלו לא שמעת ממנו את המשפט הבא: "תקצר את הקופי, אף אחד לא יוכל לקרוא את זה". וסביר להניח, שכאן התחיל ביניכם "דיון מעמיק", כאילו הייתם לפחות שני פילוסופים צרפתיים בתוכנית לייט נייט.
אז לטובת כל אותם צוותי קריאייטיב שהתחבטו בשאלה גורלית זו, התגייס צוות קריאייטיב במשרד הפרסום AMV/BBDO לונדון ופיצח עבורם את הסוגיה בשלט חוצות גאוני לאקונומיסט - מגזין העסקים הבריטי האיכותי בעולם: "פוסטר צריך להכיל לא יותר מ-8 מילים, שזה המקסימום שהקורא הממוצע יכול לקלוט במבט אחד. השלט הזה, בכל אופן, הוא עבור קוראי האקונומיסט".
אני מודה שמעולם לא קראתי את האקונמיסט, אבל קראתי כל עמוד בספר שיצא לפני 5 שנים ומאגד את מודעות הפרסום ושלטי החוצות של המותג הנפלא הזה. הספר הזה הוא "התנ"ך של הקופירייטינג", אין בו תמונות ויש בו יש רק שלושה דברים: רקע אדום, טקסט לבן והרבה אינטליגנציה, תחת קונספט הגג של המגזין: "הקוראים שלנו הם סופר אינטליגנטיים ומתוחכמים וככה אנחנו צריכים לפנות אליהם".
אז נכון שבמקרה של השלט הזה, היו לא מעט אנשים שלא קלטו כלום מהשלט. אבל מי שהיה צריך לקלוט, קלט... הבין, צחק ואפילו הרגיש חכם ומוחמא. מה אני אגיד לכם, אפילו קפקא ביום חלש שלו, היה כותב את זה יותר קצר. אבל זהו, שזו הגאונות של הקמפיין האלמותי עטור הפרסים של האקונומיסט ושל השלט הספציפי הזה.
אז לא משנה אם בשלט יש 8 מילים או 26 מילים, אם הוא מכוון ל"מסעודה משדרות" או ל"ג'סיקה מלונדון", כדאי שבסופו של משפט - הקופי "ייגע" בקהל היעד במקומות עמוקים. אל דאגה, במקרה הזה, אף אחד לא יאשים אתכם בהטרדה מינית.
- 15.מצוציין ! (ל"ת)אדיר זקן 02/10/2012 09:59הגב לתגובה זו
- 14.אסי, תעשה לי בריף! (ל"ת)דקלה 22/09/2012 21:19הגב לתגובה זו
- 13.גאוני! (ל"ת)אור 21/09/2012 11:48הגב לתגובה זו
- 12.מאיר 20/09/2012 21:45הגב לתגובה זועוד לא ראיתי כותב אחד שהוצע כאן כה הרבה תגובות מאנשים. כנראה שהוא משהו נכון....
- 11.hila 20/09/2012 14:45הגב לתגובה זוובאמת מבט מעניין וכתיבה חדה
- 10.אתה אמיתי? אנחנו ב-2012 תתקדם קצת (ל"ת)רועי 20/09/2012 14:43הגב לתגובה זו
- זה הקונספט של הטור - חמור דיגיטלי. (ל"ת)roni 20/09/2012 15:41הגב לתגובה זו
- קונספט לא קונספט זה מביך אותו ואותנו (ל"ת)רועי 20/09/2012 17:41
- 9.20/09/2012 14:28הגב לתגובה זואתה פחות.
- 8.ערן 20/09/2012 14:23הגב לתגובה זומעולה
- המתקן 20/09/2012 17:51הגב לתגובה זואסי, מה יהיה עם התגובות העצמיות עוד מימי גיתם?
- 7.גדול!!!! (ל"ת)דוד 20/09/2012 14:00הגב לתגובה זו
- 6.אש 20/09/2012 13:52הגב לתגובה זומודעה מבריקה וכותב מבריק
- 5.מבריק ומלפני עשור! ממש כמו אסי שביט... (ל"ת)אחד אחד 20/09/2012 13:46הגב לתגובה זו
- 4.אין קרדיט על צילום הספר? (ל"ת)הצלם העירום 20/09/2012 13:23הגב לתגובה זו
- 3.יוד החמוד 20/09/2012 13:20הגב לתגובה זוהעיקר שהרקע יהיה אדום אש!
- 2.צביקה 20/09/2012 13:18הגב לתגובה זואחלה פוסט....
- 1.אמיר 20/09/2012 13:04הגב לתגובה זושלט שהפך לקלאסיקה וניתוח חביב
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)