המשבר בתחום העיתונות: אם יעשה בדק בית - תשע"ג דווקא טומנת בחובה סיכוי
הימים האחרונים לא היו טובים לעיתונות הכתובה: הפגנות בקרליבך, פיטורים בהארץ, פיטורים שקטים יותר בידיעות אחרונות ובגלובס, ובכלל, גל פיטורים בשוק התקשורת. התחושה שהעיתונות הכתובה הגיע לסוף דרכה, הפכה ליותר מציאותית בשנה החולפת.
ולמרות זאת, להערכתי השנה הקרובה טומנת בחובה סיכוי לעיתונות הכתובה. בפעם הראשונה יש הכרה שהעיתונות הכתובה היא עוגן תרבותי-דמוקרטי בחברה הישראלית, ואולי סוף סוף מישהו יחשוב מחוץ לקופסא ויאמץ את הפורמט הצרפתי - הקניית הערך של המילה הכתובה לבני הנוער. דווקא המשבר הנוכחי יכול להוות זרז להתגייסות של ממשלת ישראל להצלת העיתונות הכתובה, תוך שמירה על עצמאותה.
מי שהקשיב השבוע לח"כ שלי יחימוביץ' שהגדירה את הסערה בעיתון מעריב כ"פיגוע", מבין שגם במשטר המרכזי בישראל - הממשלה, הכנסת ומעצבי דעת הקהל, יש הכרה בעובדה שאם לא תהיה פה עיתונות חזקה, הדבר עלול לפגוע בחברה הישראלית ובערכי הדמוקרטיה שלה. נכון שהדמוקרטיה מתקדמת ואת הקידמה אי אפשר לעצור, אבל עדיין אפשר להקנות את הערך של חשיבות המלה הכתובה.
במקביל, העיתונות המודפסת תצטרך לעשות בדק בית רציני: לא עוד מדיה חדשותית, אלא פרשנית. לא להביא את הסיפור, אלא להביא את הצדדים השונים בו. לא לחפש את הכותרת, אלא להביא את ניתוח המציאות.
המותג מעריב מספיק חזק בעיניי בשביל לשרוד את התקופה הקרובה. העיתונות הכללית והכלכלית תצליח לשרוד, 'ידיעות אחרונות' ו'ישראל היום' ימשיכו להוביל, ודבר אחד בטוח שיקרה - כל העיתונות הכתובה תפעל במצב של שקיפות מלאה מול הקורא. כלומר, מאחורי הקלעים של העיתונות המודפסת, הקווים האידיאולוגיים - אם ישנן, יובאו לפתחו שת הקורא, שיחליט לאיזה מן הפרשנויות הוא מאמין.
- 2.סטודנט מעריץ 20/09/2012 20:13הגב לתגובה זוהיא אחת הנשים המדהימות שאני מכיר הייתה המרצה שלי ובזכותה אני בתחופ
- מיגדר? חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)באיזה תחום בדיוק? 22/09/2012 09:06הגב לתגובה זו
- 1.איזה קישקוש. בורותכם תביא לסופכם (ל"ת)אסף 20/09/2012 09:48הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
