השקת משקפי המציאות המעורבת של אפל: אכזבה נוספת לגיימרים
השקת משקפי המציאות המעורבת של אפל, במסגרת כנס המפתחים שערכה בשבוע שעבר, עוררה עניין רב בקרב חובבי טכנולוגיה בחרבי העולם. בזמן שמרבית הכותרות בנושא עסקו בחידושים הטכנולוגיים והמחיר הגבוה (3,500 דולר ליחידה) של המוצר החדש, תחום משחקי הווידאו אשר עשוי להנות מהטכנולוגיה החדשה נדחק לשוליים כמעט לחלוטין.
לקריאה נוספת
> אפל תפיח רוח חיים מחודשת בתחום המציאות המעורבת?
במסגרת ההשקה, הכריזה החברה כי משקפי ה-Vision Pro יהוו גם פלטפורמה עבור משחקי ווידאו, כשכבר מהיום הראשון ייהנו המשתמשים מספרייה קיימת של 100 משחקי אפל ארקייד (Apple Arcade). "בנוסף לצפייה בסרטים, אתה תוכל לשחק במשחקי אפל ארקייד...כמו NBA2k 23 על מסך גדול ככל שתרצה", אמרה אן קלי, מנהלת תוכניות הנדסה בכירה, בחטיבת הפיתוח הטכנולוגי של החברה, במהלך ההשקה.
- הענקית ששינתה את חיי כולנו יוצאת להנפקה ומה קרה היום לפני 10 שנים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משקפי Vision Pro. קרדיט: אפל
הגיימרים התאכזבו
על פניו נדמה שהמשקפיים החדשות טומנות בחובן חידושים טכנולוגיים, המאפשרים חווית מציאות מעורבת ברמה גבוהה ונגישה יותר ממה שראינו עד כה. דבר שעשוי להביא לכניסה נרחבת של מפתחים, שיבקשו לרתום את הטכנולוגיה המתקדמת לייצור משחקים אינטראקטיביים. לכך מצטרפת ההודעה של אפל לפיה מערכת ההפעלה visionOS תתמוך במנוע Unity, אשר מפעיל מערך של משחקים ויישומים על פני פלטפורמות שונות. דבר שאמור לעזור למפתחים להעביר וליצור משחקים חדשים לפלטפורמה החדשה.
אלא שההכרזה התקבלה באכזבה גדולה בקרב קהילת הגיימינג שציפתה לבשורות משמעותיות יותר מההשקה. על אף התמיכה במשחקים הקיימים, אפל לא הציגה שום משחק מציאות מדומה, כמו אלו אותם ניתן למצוא במשקפיים המתחרות של מטא (Meta Quest 2). במקום זאת, בהציעה החברה למשתמשים לעשות שימוש במשחקים החדשים באמצעות המשקפיים החדשים. במקום זאת, בחרה החברה להתמקד בתחומים אחרים, ובראשם פתרונות לסקטור העבודה, תוך שהיא זונחת לפחות בשלב זה את תחום הגיימינג. עדות לכך, ניתן למצוא בכך שה-Vision Pro דורש סוללה חיצונית וכבל, מה שהופך את המכשיר למעט מגושם עבור גיימרים.
חובבי הגיימינג קיוו שהמכשיר החדש וההשקה שלו יספקו דחיפה משמעותית למשחקי המציאות המדומה והמעורבת. כחלק ממהשקה אפל כלל לא עסקה במושג מטאברס (metaverse), המזוהה עם המתחרה מטא (פייסבוק לשעבר), ושמשחקי ה-Web3 כמו The Sandbox ו-Decentraland העניקו לו דחיפה. זאת על אף החידושים הטכנולוגיים שעשויים להוות פתח לחוויות משחק חדשות שלא קיימות בשלב זה במכשירים דומים.
- בזמן שמצמצתם: OpenAI שידרגה את יכולות עיבוד התמונה והמדעים של ChatGPT
- "החזון שלנו הוא להיות בכל קליניקה בעולם ולהציל חיים"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אקזיט ענק בסייבר - ארמיס תימכר ב-7 מיליארד דולר
אפל ממשיכה במסורת
לא מדובר בפעם הראשונה שהחברה זוכה לביקורת בנוגע לחוסר הדומיננטיות שלה בתחום המשחקים. בעבר ספגה אפל ספגה ביקורת בנוגע לחוסר ההשקעה שלה במכירות משחקים ב-App Store, ובהמשך בתמיכה של משחקים במחשבי המק (Mac). למרבה האירוניה, דווקא במהלך הכנס האחרון, במהלכו הושקו משקפי המציאות המעורבת, הקדישה אפל מקום משמעותי לתמיכה במשחקים במחשבי המק. בין היתר הציעה החברה כלים חדשים שיעזרו למפתחים, להעביר את המשחקים שלהם למחשבי המק ולגרום להם לפעול היטב על השבבים שלה. גולת הכותרת בתחום, הייתה הופעתו המפתיעה של מעצב משחקי הוידאו היפני המוכר הידאו קוג'ימה שהציג גרסה חדשה של מק למשחק הווידאו האחרון שלו, Death Stranding.
משקפי Vision Pro. קרדיט: אפל
בשנת 2019 ניסתה החברה לשקם את מעמדה בתחום המשחקים עם השקת אפל ארקייד (Apple Arcade). זאת במטרה להציב תחרות לשירותים דומים Xbox Game Pass ו-PlayStation Plus. אלא שהיעדר כותרים ואסטרטגיה ארוכת טווח, הקשו על הפלטפורמה להתרומם. זמן קצר לאחר ההשקה, מספר משחקים הפסיקו להיתמך והשירות הפך די מהר לבית קברות למשחקים גוועים.
בנוסף, אפל גם זכתה למוניטין שלילי ביחס שלה כלפי מפתחי צד שלישי. בעבר הלא רחוק נקלעה החברה למאבק משפטי עם Epic Games על חלוקת הכנסות, מה שהוביל את Epic להסיר את המשחקים שלה ממכשירי החברה. עוד לפני כן, נמתחה ביקורת על האופן שבו ה-Epic Games Launcher, פעל במחשבי המק. דבר שתרם לכך שגיימרים רבים בוחרים שלא לעשות שימוש במחשבי המק על אף היתרונות הטכנולוגיים שלהם.
שוק שיגיע ל-520 מיליארד דולר
שוק המשחקים הוא תעשייה שצומחת במהירות, אשר נשען על מיליוני אנשים המשחקים במשחקי וידאו, ברחבי העולם. על פי ההערכות, ההכנסות בשוק משחקי הווידאו צפויות להגיע במהלך שנת 2023 לכ-384.90 מיליארד דולר. בשנים הקרובות צפוי השוק להמשי ולצמוח בקצב צמיחה שנתי (CAGR 2023-2027) של 7.89%, מה שיביא להיקף שוק חזוי של 521.60 מיליארד דולר בשנת 2027. מספר המשתמשים צפוי להסתכם ב-3.10 מיליארד משתמשים עד 2027.
שוק משחקי הווידאו מתייחס לכל התעשייה העוסקת ביצירה, פיתוח, פרסום, הפצה ומונטיזציה של משחקי וידאו. השוק כולל מגוון רחב של מוצרים, כולל משחקים עבור קונסולות, מחשבים, ופלאפונים ניידים. הוא גם כולל חומרה ואביזרים כגון קונסולות משחקים, בקרים ומשקפי מציאות מדומה.

אקזיט ענק בסייבר - ארמיס תימכר ב-7 מיליארד דולר
דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר
דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר. ארמיס, חברת סייבר ישראלית-אמריקאית שנוסדה ב-2015 על ידי יוצאי יחידת 8200 ומבוססת בסן פרנסיסקו, מתמחה בניטור וניהול התקנים מחוברים ללא התקנת סוכנים. הפלטפורמה שלה מזהה אלפי התקנים "עיוורים" ברשתות ארגוניות, כולל IoT, ציוד רפואי, מערכות תעשייתיות OT ותשתיות קריטיות, ומספקת נראות מלאה לסיכונים. הטכנולוגיה מזהה יותר נקודות תורפה מכלים מסורתיים ומשרתת מעל 40% מחברות Fortune 100, כולל 7 מתוך Fortune 10, וכן ארגונים בבנקאות, תעשייה כבדה, תעופה וביטחון.
לאחרונה גייסה ארמיס 435 מיליון דולר בהובלת גולדמן סאקס ו-CapitalG, לפי שווי של 6.1 מיליארד דולר – עלייה משמעותית משווי 4.5 מיליארד דולר שהיה לפני כחצי שנה. ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) חצו את רף 300 מיליון דולר, צמיחה של למעלה מ-50% משנה קודם, עם אלפי לקוחות גלובליים. בשנתיים האחרונות ביצעה שלוש רכישות בתחומי ענן, AI ואבטחת OT, שתרמו מיליוני דולרים נוספים להכנסות. החברה מתכננת להגיע למיליארד דולר ARR תוך שלוש שנים, כשההצהרה היתה שהחברה נערכת להנפקה בעוד שנה-שנה וחצי.
אלא ש-ServiceNow טרפה את הקלפים. ההצעה שלה כנראה היתה "טובה מדי", הצעה שאי אפשר להגיד לה לא. משקיעים כמו Insight Partners (שרכשה ב-2020 תמורת 1.1 מיליארד דולר) ו-CapitalG שהיו בסבבים מוקדמים ירוויחו פי 6-7 על ההשקעה,
כך או אחרת, השילוב של מערכות ארמיס עם ServiceNow, שפלטפורמת ה-ITSM שלה משרתת 85% מחברות Fortune 500, יאפשר ניטור התקנים משולב שמפחית עלויות תפעול ב-25-30% ויחזק חשיפה לשוק IoT שיגיע ל-15 מיליארד התקנים עד 2026. העסקה מבטאת טרנד רחב: 60% מעסקאות הסייבר מאז 2023 כוללות אינטגרציה לפלטפורמות ענק כמו Microsoft, Salesforce ו-Oracle, מקצרת זמן שילוב מ-12 ל-6 חודשים ומגדילה הכנסות משותפות ב-35%. לתעשייה הישראלית, זהו אקזיט נוסף אחרי שוויז נמכרה למיקרוסופט ב-32 מיליארד דולר וסייברארק לפאלו אלטו ב-25 מיליארד דולר.
- ארמיס בוחרת בעצמאות: במקום רכישה גייסה 435 מיליון דולר
- ארמיס במו"מ לגיוס של מאות מיליוני דולרים לפי שווי של יותר מ-5 מיליארד דולר - או מכירה מלאה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

אקזיט ענק בסייבר - ארמיס תימכר ב-7 מיליארד דולר
דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר
דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר. ארמיס, חברת סייבר ישראלית-אמריקאית שנוסדה ב-2015 על ידי יוצאי יחידת 8200 ומבוססת בסן פרנסיסקו, מתמחה בניטור וניהול התקנים מחוברים ללא התקנת סוכנים. הפלטפורמה שלה מזהה אלפי התקנים "עיוורים" ברשתות ארגוניות, כולל IoT, ציוד רפואי, מערכות תעשייתיות OT ותשתיות קריטיות, ומספקת נראות מלאה לסיכונים. הטכנולוגיה מזהה יותר נקודות תורפה מכלים מסורתיים ומשרתת מעל 40% מחברות Fortune 100, כולל 7 מתוך Fortune 10, וכן ארגונים בבנקאות, תעשייה כבדה, תעופה וביטחון.
לאחרונה גייסה ארמיס 435 מיליון דולר בהובלת גולדמן סאקס ו-CapitalG, לפי שווי של 6.1 מיליארד דולר – עלייה משמעותית משווי 4.5 מיליארד דולר שהיה לפני כחצי שנה. ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) חצו את רף 300 מיליון דולר, צמיחה של למעלה מ-50% משנה קודם, עם אלפי לקוחות גלובליים. בשנתיים האחרונות ביצעה שלוש רכישות בתחומי ענן, AI ואבטחת OT, שתרמו מיליוני דולרים נוספים להכנסות. החברה מתכננת להגיע למיליארד דולר ARR תוך שלוש שנים, כשההצהרה היתה שהחברה נערכת להנפקה בעוד שנה-שנה וחצי.
אלא ש-ServiceNow טרפה את הקלפים. ההצעה שלה כנראה היתה "טובה מדי", הצעה שאי אפשר להגיד לה לא. משקיעים כמו Insight Partners (שרכשה ב-2020 תמורת 1.1 מיליארד דולר) ו-CapitalG שהיו בסבבים מוקדמים ירוויחו פי 6-7 על ההשקעה,
כך או אחרת, השילוב של מערכות ארמיס עם ServiceNow, שפלטפורמת ה-ITSM שלה משרתת 85% מחברות Fortune 500, יאפשר ניטור התקנים משולב שמפחית עלויות תפעול ב-25-30% ויחזק חשיפה לשוק IoT שיגיע ל-15 מיליארד התקנים עד 2026. העסקה מבטאת טרנד רחב: 60% מעסקאות הסייבר מאז 2023 כוללות אינטגרציה לפלטפורמות ענק כמו Microsoft, Salesforce ו-Oracle, מקצרת זמן שילוב מ-12 ל-6 חודשים ומגדילה הכנסות משותפות ב-35%. לתעשייה הישראלית, זהו אקזיט נוסף אחרי שוויז נמכרה למיקרוסופט ב-32 מיליארד דולר וסייברארק לפאלו אלטו ב-25 מיליארד דולר.
- ארמיס בוחרת בעצמאות: במקום רכישה גייסה 435 מיליון דולר
- ארמיס במו"מ לגיוס של מאות מיליוני דולרים לפי שווי של יותר מ-5 מיליארד דולר - או מכירה מלאה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
