יוניליוור מגיבה ביצירתיות לקריאתה של שופרסל שלא לקנות את מוצריה - ומי המרוויח הגדול?

הקרב בין יוניליוור לשופרסל מתרחב, וכעת מערב רשתות נוספות
מכירות קמעונאיות, צילום: Getty images Israel
אתמול דיווחנו על קריאתה של חברת שופרסל ללקוחותיה שלא לקנות את מוצרי יוניליוור. החברה תלתה שלטים בסניפיה, בקריאה "לרכוש מוצרים מקבילים של המותגים האחרים". פעולה זו הגיעה ברקע לסכסוך בין שתי החברות, כשלטענת שופרסל, יוניליוור מסרבת להוריד את מחירי מוצריה, בעוד "אנו עושים כל מאמץ להורדת המחירים לצרכן". לשאלתנו אתמול את שופרסל אם הם חוששים מסוג של מהלך תגובה מצד יוניליוור, הגיבו בביטול להנחה זו. היום, מסתבר שיוניליוור אכן בוחרים להגיב.
הבוקר, יוניליוור מחליטה לנקום בשופרסל, ומבצעת הנחה של בין 10% ל-20% ממוצריה - ברשתות המתחרות בשופרסל: רמי לוי, ויקטורי ועוד.
בשיחה עם Bizportal שלל רמי לוי את הטענה כי החברה שלו מרוויחה מהסכסוך: "אנחנו לא מרוויחים מההפקר. אני דואג שהצרכן יקנה יותר בזול: כל ההנחה שאני מקבל תלך לצרכן. הרעיון שלי הוא להגיד לספקים שיש לנו מכנה משותף  - והוא הצרכן. הצרכן צריך להיות מרוצה, וכך כולם מרוויחים".
גורם בענף הרלוונטי למקרה, הדגיש כי ההנחות אינן כתגובה לפעולת שופרסל, ומבצעים על מוצרים אינם נדירים. לפי אותו גורם, ההנחה אינה בלעדית ברשת זו או אחרת. 
נציין כי אין זו הפעם הראשונה שרשת קמעונאות תולה שלטים כנגד חברה זו או אחרת. 
יש לשים לב כי הקרב בין הרשתות מתחמם דווקא לקראת חודש ספטמבר ותקופת החגים, אז צפויות קניות הצרכנים לזנק.
בשלט שנתלה אתמול בסניפי שופרסל, נכתב כי: אנו נאבקים לשמור על מחירים הוגנים של המוצרים הבאים של הספק יוניליוור: תלמה, קנור, הלמנס, בייגל בייגל, בלובנד, ורד הגליל, ליפטון, קליק, גלידות שטראוס, פינוק, בדין, דאב, סיף, אקס. לאור אי הסכמה עם בספק יתכנו מחסורים במוצרים אלה. אנו מזמינים אתכם לרכוש מוצרים מקבילים של המותגים האחרים".
מחברת יוניליוור נמסר כי:"יוניליוור אינה מתייחסת ליחסיה עם לקוחותיה באמצעי התקשורת".
חברת שופרסל סרבה להגיב לדיווחים אלו.
תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רמי לוי, תתבייש! משתף פעולה עם הגזלנים (ל"ת)
    eli 30/07/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    זה לא יצירתיות זה חוסר ברירה את הסחורה שהייתה צריכה לש
    אנונימי 30/07/2015 12:31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    את הסחורה שיונילוור הייתה צריכה לשווק דרך שופרסל היא צריכה לשווק דרך רשתות אחרות. מדובר בכמויות גדולות של סחורה ועל כן היא הייתה חייבת להוריד מחירים
    סגור
  • 1.
    אוהבים את המלחמות האלה !
    סוסו 30/07/2015 12:17
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תמשיכו להתקוטט כל שני וחמישי, או כל שעה לפחות. מי שנהנה זה הצרכן.
    סגור