רשת טיפני הציגה ירידה במכירות אבל המניה טסה כמעט 7%

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה טיפאני

עונת הדו"חות סיפקה לשווקים מבט נוסף על ההשפעות שיש להתחזקות הדולר והירידה בעלויות גורמי הייצור על הרשתות המסחריות בארה"ב. מכירות רשת היוקרה טיפני ירדו בשיעור של 8% ברבעון השני של השנה אל מול השנה שעברה. הנהלת טיפני טענה כי הירידה במכירות נרשמה בעיקר עם הירידה בהוצאות התיירים בכלל והתיירים הסינים בפרט. 

רווחי החברה הגיע לכדי 86 סנט למניה. ירידה של 5% אל מול שנה שעברה, אך תוצאה טובה משמעותית מצפי השוק שעמד על 71 סנט. הרווחים הטובים מהצפוי הופיעו בעקבות ירידה בחומרי הגלם של החברה (מתכת כסף וזהב).

טיפני סובלת באופן כפול מהתחזקות הדולר. בעוד התחזקות הדולר מקשה על התיירים בארה"ב להגדיל את הרכישות שלהם בשווקים המקומיים, הרשת גם סובלת מעלייה במחירי התכשיטים שלה בסניפים מחוץ לארה"ב.

המכירות באירופה ירדו בשיעור של 17% ברבעון האחרון. למעשה גם במדינות בהן נרשמה עלייה במכירות, דוגמת יפן, בסופו של דבר נרשמה ירידה בהכנסות לאור השינויים בשווי המטבע. 

טיפאני היא חברה לתכשיטנות, יצירות כסף, יהלומים וגמולוגיה (תורת אבני החן). החברה הוקמה בניו יורק בשנת 1837 על ידי טד יאנג וצ'ארלס לואיס טיפאני. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה