לוקה מודריץ': השווי לא משקף את היכולת – מה סוד הקסם?
מודריץ' ומסי (טוויטר אופ"א)
התקשורת הזרה עסקה הלילה בעיקר בלוקה מודריץ', מי שנחשב לאחד השחקנים האהובים בעולם ורשם שיא חדש כשהפך לכובש המבוגר בתולדות היורו, כשהעלה את נבחרתו ליתרון מוקדם.
מודריץ' עשה את מה שאף אחד לא עשה לפניו: הוא כבש בגיל 38 ועוד 289 ימים. בדקה ה-54' הקהל עמד על הרגליים מתוך תקווה שמודריץ' יבקיע את הפנדל שנרשם לזכות קרואטיה. הכוכב החמיץ את הפנדל, אבל לא נראה מאוכזב. הוא חזר לתפקד עד כר הדשא וכעבור דקה אחת הבקיע את השער שהעניק לנבחרתו יתרון.
זהו הטורניר הרביעי בקריירה של מודריץ', ובכל אחד מהם הוא כבש. קרואטיה הפכה עם החמצת הפנדל לנבחרת השלישית בהיסטוריה שמחטיאה יותר מפנדל אחד בטורניר. את התואר המפוקפק קטפו בעבר הולנד וספרד, ביורו 2020.
דווקא עיתונאי איטלקי, פרנצ'סקו רפיצ'ה, הגיע בסיום למסיבת העיתונאים ואמר למודריץ': "אני רוצה להודות לך על מה שהצגת היום ובכל הקריירה שלך. גם הפעם הראית שאתה שחקן ברמה עולמית, החטאת פנדל אבל כבשת שער. אני מבקש שלעולם אל תפרוש בגלל שאתה השחקן הכי מרשים שאי פעם שידרתי". מודריץ' התרגש וענה: "תודה לך על המילים הנפלאות האלה, מעומק ליבי. אני גם אשמח להמשיך לשחק לעד אבל מתישהו יהיה יום בו אצטרך לתלות את הנעליים".
קרואטיה עדיין לא יצאה מההלם, אבל נראה כי לאחר הטורניר הזה היא תצטרך לעשות חושבים לגבי ההמשך – הסגל שלה כבר מבוגר והכוכבים שלה חגגו כבר 30. מלבד מודריץ', שבקרוב יהיה בן 39, איבן פרישיץ' הוא בן 35, מרסלו ברוזוביץ' הוא בן 31, אנדריי קרמאריץ' חגג 33 ומתיאו קובאצ'יץ' כבר חצה את ה-30. בשיאו ב-2015 הוערך שוויו של מודריץ' ב-55 מיליון אירו, כשהיום הקרואטי שווה 6 מיליון אירו "בלבד", והסיבה לכך היא פשוטה: קשה לומר שמודריץ' אחרי השיא שלו כשהוא כל הזמן משתכלל, אבל ככל ששחקן מתקרב לגיל הפרישה שלו, הוא שווה פחות - זה תהליך טבעי שקורה לכל שחקן בעולם. הכדורגל עבר אינפלציה מהותית בשנים האחרונות, עם מחירי שחקנים שנסקו לשמיים. לשם השוואה, חברו לקבוצה של מודריץ', ג'וד בלינגהאם שמשחק גם כן בקישור, נחשב לשחקן היקר בעולם כיום ובקבוצה שלו יש רק עוד שחקן אחד עם השווי הזה, של 180 מיליון אירו – ויניסיוס. בעולם יש רק עוד שחקן אחד עם השווי הזה- ארלינד הולנאד ממנצ'סטר סיטי.LOVELY MOMENT as an Italian journalist asks Luka Modric to never retire, calling him "one of the finest players" he's ever covered. Rare to have media applaud a player in post-match presser. But if any player deserves, it's the Croatian midfielder. ❤️👏pic.twitter.com/zlLEBdcn7y
— Men in Blazers (@MenInBlazers) June 24, 2024
- 4.יצחק 27/06/2024 02:18הגב לתגובה זושם הם עם אידאולגיה נאצית
- 3.לאונל 25/06/2024 12:16הגב לתגובה זועם השנים
- 2.משתווה לרונאלדו ואני לא צוחק (ל"ת)דעתן 25/06/2024 11:39הגב לתגובה זו
- 1.סוד הקסם שהוא פשוט ענק!!! (ל"ת)אסי 25/06/2024 10:18הגב לתגובה זו
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צהדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד
עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW),
ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.
הגרנד
פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן,
מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.
שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון
עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.
אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום
תעשייתי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צהדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד
עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW),
ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.
הגרנד
פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן,
מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.
שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון
עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.
אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום
תעשייתי.
- עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
- נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".
