לוקה מודריץ
צילום: נבחרת קרואטיה טוויטר רשמי

לוקה מודריץ': השווי לא משקף את היכולת – מה סוד הקסם?

?המשחק אתמול הפך את הקרואטי הענק של ריאל מדריד לכובש המבוגר ביורו, גם הדברים שהשמיע בסיום הוכיחו כמה גדול הוא. מדוע קרואטיה צריכה "לחשב מסלול מחדש" אחרי היורו ולמה מודריץ' שווה רק 6 מיליון?
איציק יצחקי | (4)
המשחק בין איטליה וקרואטיה אתמול הוכיח עד כמה הכדורגל יכול להיות אכזרי. איטליה לא הגיעה לטורניר הזה. היא הפסידה במשחק האחרון לספרד ואתמול פיגרה עד הדקה ה-98', אז השוותה את התוצאה מול קרואטיה ועלתה לשמינית הגמר, תוך שהיא משאירה "חור בלב" של אוהדי קרואטיה, שהסיכוי שלה להעפיל לשמינית קלוש. מודריץ' ומסי (טוויטר אופא) מודריץ' ומסי (טוויטר אופ"א) התקשורת הזרה עסקה הלילה בעיקר בלוקה מודריץ', מי שנחשב לאחד השחקנים האהובים בעולם ורשם שיא חדש כשהפך לכובש המבוגר בתולדות היורו, כשהעלה את נבחרתו ליתרון מוקדם. מודריץ' עשה את מה שאף אחד לא עשה לפניו: הוא כבש בגיל 38 ועוד 289 ימים. בדקה ה-54' הקהל עמד על הרגליים מתוך תקווה שמודריץ' יבקיע את הפנדל שנרשם לזכות קרואטיה. הכוכב החמיץ את הפנדל, אבל לא נראה מאוכזב. הוא חזר לתפקד עד כר הדשא וכעבור דקה אחת הבקיע את השער שהעניק לנבחרתו יתרון. זהו הטורניר הרביעי בקריירה של מודריץ', ובכל אחד מהם הוא כבש. קרואטיה הפכה עם החמצת הפנדל לנבחרת השלישית בהיסטוריה שמחטיאה יותר מפנדל אחד בטורניר. את התואר המפוקפק קטפו בעבר הולנד וספרד, ביורו 2020. דווקא עיתונאי איטלקי, פרנצ'סקו רפיצ'ה, הגיע בסיום למסיבת העיתונאים ואמר למודריץ': "אני רוצה להודות לך על מה שהצגת היום ובכל הקריירה שלך. גם הפעם הראית שאתה שחקן ברמה עולמית, החטאת פנדל אבל כבשת שער. אני מבקש שלעולם אל תפרוש בגלל שאתה השחקן הכי מרשים שאי פעם שידרתי". מודריץ' התרגש וענה: "תודה לך על המילים הנפלאות האלה, מעומק ליבי. אני גם אשמח להמשיך לשחק לעד אבל מתישהו יהיה יום בו אצטרך לתלות את הנעליים".   קרואטיה עדיין לא יצאה מההלם, אבל נראה כי לאחר הטורניר הזה היא תצטרך לעשות חושבים לגבי ההמשך – הסגל שלה כבר מבוגר והכוכבים שלה חגגו כבר 30. מלבד מודריץ', שבקרוב יהיה בן 39, איבן פרישיץ' הוא בן 35, מרסלו ברוזוביץ' הוא בן 31, אנדריי קרמאריץ' חגג 33 ומתיאו קובאצ'יץ' כבר חצה את ה-30. בשיאו ב-2015 הוערך שוויו של מודריץ' ב-55 מיליון אירו, כשהיום הקרואטי שווה 6 מיליון אירו "בלבד", והסיבה לכך היא פשוטה: קשה לומר שמודריץ' אחרי השיא שלו כשהוא כל הזמן משתכלל, אבל ככל ששחקן מתקרב לגיל הפרישה שלו, הוא שווה פחות - זה תהליך טבעי שקורה לכל שחקן בעולם. הכדורגל עבר אינפלציה מהותית בשנים האחרונות, עם מחירי שחקנים שנסקו לשמיים. לשם השוואה, חברו לקבוצה של מודריץ', ג'וד בלינגהאם שמשחק גם כן בקישור, נחשב לשחקן היקר בעולם כיום ובקבוצה שלו יש רק עוד שחקן אחד עם השווי הזה, של 180 מיליון אירו – ויניסיוס. בעולם יש רק עוד שחקן אחד עם השווי הזה- ארלינד הולנאד ממנצ'סטר סיטי.       

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יצחק 27/06/2024 02:18
    הגב לתגובה זו
    שם הם עם אידאולגיה נאצית
  • 3.
    לאונל 25/06/2024 12:16
    הגב לתגובה זו
    עם השנים
  • 2.
    משתווה לרונאלדו ואני לא צוחק (ל"ת)
    דעתן 25/06/2024 11:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סוד הקסם שהוא פשוט ענק!!! (ל"ת)
    אסי 25/06/2024 10:18
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.