ברק בכר
צילום: הכוכב האדום בלגרד טוויטר רשמי

הכוכב האדום זכתה באליפות: למה ברק בכר ומכבי חיפה דווקא הרוויחו מפיטוריו?

המאמן יכל לקבל מענק שמן אם היה נשאר וזוכה באליפות, אבל לחלופין - קיבל פיצוי שמן, חוזה חדש במכבי חיפה ופרסומת לחברת מיזוג. המרוויחה הגדולה מפיטוריו היא מכבי חיפה שקיבלה אותו בחזרה בתוספת פיצוי שמן
איציק יצחקי |

ברק בכר פתח את העונה הנוכחית בכוכב האדום ופוטר ממנה, אחרי שאיבד את המקום הראשון בעקבות הפסד לפרטיזן בלגרד בדרבי בחודש דצמבר. אתמול, הקבוצה אותה בנה בקיץ זכתה באליפות סרביה, כשמי שעמד בין הקורות שלה לאורך כל העונה היה עומרי גלזר, עליו הקבוצה לא ויתרה כשמאמנו, יחד עם הצוות הישראלי, עזב.

על פי פרסומים בסרביה, בכר פספס הזדמנות לקבל מענק שמן. בכר זכה לשכר עצום - 1.2 מיליון אירו בערך, אבל אם היה נשאר ומביא הישגים, הוא היה יכול להגדיל את השכר שלו ב-200 אלף אירו נוספים.

לא רק בכר הפסיד מחוסר ההצלחה - לפי סעיף בחוזה בין מכבי חיפה לכוכב האדום, על כל נקודה שהקבוצה שלו הייתה משיגה בליגת האלופות, מכבי חיפה הייתה מקבלת כ-100 אלף אירו (צברה נקודה אחת בלבד). חשוב לציין כי מכבי חיפה קיבלה בכל מקרה פיצוי בעקבות שחרורו לסרביה ושלשלה לקופתה 500 אלף אירו.

בשורה התחתונה, בכר לא הצליח בליגת האלופות. הדרישה הייתה לפטרו כבר אחרי ההפסד ליאנג בויז בברן כשחוסר ההצלחה מנע ממנה ליפול אפילו לליגה האירופית, מאחר והיא לא סיימה במקום השלישי. הנזק לסרבים היה גדול יחסית: מעבר לפיצוי למכבי חיפה היא נאלצה לשלם פיצויים גם לעוזריו של בכר, גיא צרפתי וגיא וייזינגר, כ-150 אלף אירו לכל אחד. תחילה בכוכב האדום הקפיאו את שכרו, אך בשבועות האחרונים הושגה פשרה בין המועדון למאמן והוא יקבל את הכסף. פרט לכך, בכר חתם במכבי חיפה, ירוויח בעונה הבאה שכר לא מבוטל של כחצי מיליון אירו ויקבל גם תקציב גבוה במטרה להחזיר למכבי חיפה את האליפות (העונה לא נגמרה, אבל מכבי תל אביב מובילה בפער של 7 נקודות בפסגה ובדרך להחזיר את האליפות לקריית שלום).

אתמול, האדומים-לבנים גברו 1:2 על באצ’קה טופולה וניצלו הפסד דרמטי של ביברס נאתכו ופרטיזן בלגרד. הקבוצה של נאתכו הפסידה בדקה האחרונה של המשחק, אחרי שהישראלי איים לרדת מהמגרש, אחרי שספג קריאות משחקן יריב שטען כי בתור ישראלי, הוא תומך בהריגת פלסטינים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.