קארים בנזמה
צילום: אל איתיחאד טוויטר

יוותר על חצי מיליארד אירו? בנזמה שוקל לעזוב את אל איתיחאד

קבוצתו של הצרפתי נמצאת במשבר עמוק כשהאצבע המאשימה מופנת אליו, בשל היותו הכוכב הגדול ביותר של הקבוצה. האם הוא בדרך החוצה?
יובל כרמל |

חוזה העתק הכריע? חלוץ אל איתיחאד הסעודית, קארים בנזמה בן ה-36, לא מרוצה ממצב הקבוצה, שחווה ירידה דרסטית ביכולת לעומת השנה שעברה בה זכתה באליפות. כזכור, בדומה לשאר הקבוצות הגדולות במפרץ, בקיץ ערכה אל איתיחאד שנמצאת כיום במקום השיביע בליגה מסע רכש מרשים הכולל כמה שמות ענק כמו אנגולו קאנטה ופאביניו, והחתימה את הצרפתי מריאל מדריד במטרה להפוך אותו ל-"רונאלדו שלה", כשהציעה לו חוזה עתק.

קארים בנזמה (אל איתיחאד טוויטר)

בדומה לרונאלדו, חברו לשעבר של הכוכב הוא אחד המשתכרים הבכירים כיום בכדורגל העולמי, כשמרוויח 100 מיליון אירו לעונה, בחוזה ארוך משל הפורטוגלי. אך לאחרונה חווה בנזמה ירידה ביכולת, ונראה כי לאוהדים נמאס.

הקש שהכריע את גב הגמל היה ההפסד לאל נאסר ורונאלדו, שבו נרמסה אל איתיחאד 5:2 ואפשרה לאל הילאל לפתוח פער בפסגה של 25 נקודות. לאחר המשחק עזב בנזמה את סעודיה ופספס את אימוני הקבוצה האחרונים, אך לא לפני שהודיע להנהלת המועדון שהם מחויבים להביא רכש בחלון ההעברות בשביל שלא יעזוב את הקבוצה.

לאחר המשחק מול אל נאסר שבו החלוץ לא מצא את הרשת, סגר השבית בנזמה את חשבון האינסטגרם הפרטי שלו בעקבות הודעות קשות שקיבל מאוהדי הקבוצה. בפועל הצרפתי רשם מספרים לא רעים העונה, עם 12 שערים ו-5 בישולים ב-20 משחקים בכל המסגרות, אך נראה כי לאוהדי אל איתיחאד זה לא מספיק.

עוד תקרית שבה היה מעורב השחקן היא פיטוריו של המאמן נונו אספריטו, שתחת שרביטו זכתה הקבוצה באליפות ובסופרקאפ. הפורטוגלי הגיע בקיץ 2022 מטוטנהאם בשכר של כ-20 מיליון אירו לעונה ובחוזה לשנתיים, אך למרות האליפות בעונה שעברה הודיעה הקבוצה בנובמבר האחרון על סיום דרכו של המאמן, ככל הנראה בגלל בנזמה שדרש מההנהלה לפטרו בעקבות יחסים רעועים איתו.

מאז הקבוצה מינתה את מרסלו גז'ארדו הארגנטינאי שאימן את ריבר פלייט כ-8 שנים לפני שהגיע למפרץ אך גם תחתיו אל איתיחאד לא מלהיבה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.