ליאל עבדה
צילום: טוויטר סלטיק

ליאל עבדה נגד מנור סולומון - מי הישראלי היקר ביותר כיום?

אתרי הכדורגל הגדולים מנוגדים בדעותיהם על הקיצוניים המוכשרים, עם שווי שוק שונה בכל אחד. ואיפה נמצא אוסקר גלוך?
יובל כרמל |

חלון ההעברות של החורף בפתח, כשעסקאות ענק צפויות לקרות בשבועות הקרובים. לפיכך, אתרי הספורט הגדולים מצאו לנכון לעדכן את שווים של כלל השחקנים בעולם. אחרי שעברנו על הסצנה העולמית, הגיע הזמן להרחיב על הישראלים והליגיונרים בפרט.

לפי אתר Transfermarkt הפופולארי, הכדורגלן הישראלי היקר ביותר כיום הוא מנור סולומון בן ה-24, שמשחק בטוטנהאם, עם שווי שוק של 18 מיליון אירו. הקיצוני עבר לצפון לונדון בקיץ, ואחרי 6 הופעות במדי הקבוצה בהן בישל 2 שערים, נפצע סולומון כשהוא צפוי לחזור בחודש הבא. שוויו של השחקן נשאר סטטי כבר במשך שנתיים, אך צפוי להשתנות בהתאם ליכולת שיציג סולומון בהמשך העונה.

היקר ביותר? מנור סולומון (טוטנהאם טוויטר)

אחריו מגיע אוסקר גלוך שמשחק ברד בול זלצבורג, עם שווי שוק של 15 מיליון אירו. הקשר בן ה-19 לא מפסיק לככב במדי האוסטרים, כשהעונה הוא 6 שערים ו-6 בישולים, כולל שער בלתי נשכח נגד אינטר בסן סירו במסגרת ליגת האלופות. גלוך וחבריו אמנם הודחו מהמפעל, אך הם בליגה המקומית הם נמצאים בצמרת הטבלה. הכישרון הצעיר רשם עליית ערך של 5 מיליון אירו בעדכון האחרון שקיבל.

במקום השלישי נמצא ליאל עבדה (22), שמשחק בסלטיק ונמצא כעת בסיטואציה מורכבת. השחקן נפצע בספטמבר האחרון, ונאלץ לראות את ארגון האולטראס של הקבוצה, הבריגדה הירוקה, תומכים בארגון הטרור חמאס. הארגון הושעה על ידי הנהלת המועדון לפני כחודש אך כעת חזר למגרשים כשהוא ממשיך להניף דגלי פלסטין ביציע. עבדה עשוי לעזוב את הקבוצה בינואר, כששווי השוק שלו כיום עומד על 7 מיליון אירו - ירידה של חצי מיליון משוויו הקודם.

אך ישנה תפנית - לפי אתר FootballTransfers, דווקא עבדה הוא השחקן הישראלי היקר ביותר כיום, עם שווי שוק של 14.4 מיליון אירו - כפול מהערכת Transfermarkt. שחקן הכנף ערך העונה 5 הופעות במדים הירוקים-לבנים, בהן כבש שער אחד והוסיף בישול.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.