ברק בכר
צילום: הכוכב האדום בלגרד טוויטר רשמי

בסרביה מיישרים קו: ברק בכר פוטר מהכוכב האדום - כמה עלה למועדון?

אחרי כשבעה חודשים מאז שקיבל את המפתחות, ברק בכר ככל הנראה לא ימשיך במועדון הסרבי. אילו פיצויים יקבל וכמה עלה לקבוצה סך הכל?
יובל כרמל |

הכוכב האדום של ברק בכר הפסידה אתמול (רביעי) את הדרבי של בלגרד, במשחק שלפי הדיווחים חרץ את גורלו של המאמן הישראלי. ביברס נאתכו נעץ בעיטת עונשין לשערו של עומרי גלזר והמשחק נגמר בתוצאה 2-1, כשפרטיזן עלתה למקום הראשון שוב.

נכון לכתיבת שורות אלו, בכר וצוותו עדיין לא ניהלו שיחות רשמיות עם הנהלת המועדון, אך בתקשורת הסרבית חשפו את מתווה הפיצויים, לאחר שלפני מספר שבועות חישבו את הסכומים שעלה המאמן למועדון הסרבי.

ברק בכר (הכוכב האדום טוויטר)

בכר חתם במועדון עד 2026, כשהוא ועוזריו מרוויחים שכר עתק של 1.2 מיליון אירו לעונה. הכוכב תאלץ לשלם להם פיצויים של בערך 3.6 מיליון אירו, אלא אם עוזר המאמן גיא צרפתי ומאמן השוערים גיא וייזינגר יבחרו להישאר בסרביה, הפיצויים ירדו לסכום של בערך 2.7 מיליון אירו.

בנוגע לסכומים הכוללים שעלה למועדון, תחילה נקנה בכר ממכבי חיפה בחצי מיליון אירו, כשבליגת האלופות השיגה הקבוצה נקודה אחד בלבד ב-5 משחקים, לאחר שסיימה בתיקו מול יאנג בויז. תיקו בליגת האלופות שווה כ-930 אלף אירו, מתוכם 100 אלף הולכים למכבי חיפה בעקבות ההסכם בין הקבוצות. עצם ההשתתפות במפעל, שאליו העפילה הקבוצה של בכר בצורה אוטומטית דרך המקום הראשון בליגה הסרבית, הכניס לקופת המועדון 15.6 מיליון אירו.

מבחינת הרכש, השחקן הצעיר סטרהיניה ארקוביץ' עזב לזניט עבור 8 מיליון אירו, הבלם הגאורגי אירקלי אזרובי עזב לשחטאר דונייצק ב-3 מיליון אירו, אקס מכבי תל אביב אלכסנדר פשיץ' הצטרף לשחקנו לשעבר של בכר, מוחמד אבו פאני בפנצווארוש, כש-1.5 מיליון אירו הועברו לכוכב האדום, כשגם פטאר סטאניץ' עבר לבאצ'קה טופולה בסכום זעום יחסית, כ-200 אלף אירו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.