כריסטיאנו רונאלדו ורומלו לוקאקו
צילום: צילום מסך

מי החלוץ שמוכן לקצץ בשכר כדי לשחק אצל מוריניו ברומא?

החלוץ הבלגי, רומלו לוקאקו, הביע הסכמה לעבור לרומא. מה תהיה הדרישה של צ'לסי?
 
מיכאל וייסרמן |

עתידו של החלוץ רומלו לוקאקו עמד הקיץ על הפרק. החלוץ חתם על חוזה בצ'לסי אך אינו נמצא בתוכניות של המועדון האנגלי. ההתעניינות הגיעה דווקא מהכדורגל האיטלקי. גם בעונה שעברה הושאל לוקאקו לאינטר, שם היה קרוב לזכייה בליגת האלופות אך הפסיד בגמר למנצ'סטר סיטי בתוצאה 0:1 ואינטר אף רצו כי ימשיך, בתנאי שיקצץ בשכרו. 

ייפגש עם מוריניו? לוקאקו (צילום: טוויטר אינטר)

לוקאקו סירב לאינטר וכבר היה בדרכו ליובנטוס, אך המשא ומתן פוצץ כאשר גם אוהדי יובנטוס הפגינו נגד צירופו. נראה כי מי שתזכה בשירותיו תהיה רומא. לוקאקו הביע נכונות להצטרף לקבוצה של ז'וזה מוריניו ואף סיכם תמורת קיצוץ בשכרו, שעמד בעונה האחרונה על 10 מיליון אירו. כעת הוא צפוי להרוויח ברומא כ-7.5 מיליון אירו.

במקביל, מתנהלות שיחות בין רומא לצ'לסי על דמי ההעברה. האחרונה הייתה מעדיפה להיפרד ממנו אך רומא מעוניינת להשאילו לעונה ועשויה לשלם על ההשאלה כ-5 מיליון אירו. רומא הגיעה בעונה שעברה לגמר הליגה האירופית, שם הפסידה לסביליה. היא רוצה להצליח העונה גם בגזרה האירופית וגם בגזרה המקומית ומעוניינת בחלוץ הבלגי.

רומא פתחה רע את העונה כאשר במחזור הראשון סיימה בתיקו 2:2 מול סלרנטינה ואתמול (שבת) הפסידה לורונה בתוצאה 1:2.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.