אנטוניו ספר הפועל באר שבע
צילום: טוויטר הפועל באר שבע

משלוש יוצאת אחת: לאיזו קבוצה יש את הזרים האיכותיים ביותר?

רגע לפני פתיחת ליגת העל בדקנו מי משלושת המועדונים הגדולים התחזקו בזרים האיכותיים. מה שווי השוק של הזרים במכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל באר שבע? התשובות בפנים
מיכאל וייסרמן |

ליגת העל תיפתח בשבת וגם העונה נראה כי המאבק על אליפות המדינה יהיה קרב משולש בין מכבי חיפה, מכבי תל אביב והפועל באר שבע, שנכון לעכשיו נראית בעלת הסגל הכי פחות מרשים. בשנים האחרונות קרב האליפות הוכרע בעיקר בשל איכויות השחקנים הזרים והקבוצה שהביאה את הזרים האיכותיים ביותר גם חגגה בסיום העונה.

"ביזספורט" בחן מי משלושת הגדולות עמלו בקיץ יותר מכל אחת אחרת כדי להנחית את הזרים האיכותיים ביותר. לפי שווי השוק, התשובה די ברורה.

 

בשיאו. שרי (צילום: באדיבות מכבי חיפה)

 

מכבי חיפה

עבדולאי סק: 1.5 מיליון אירו

לורנצו צ'ימיץ': 750 אלף אירו

פייר קורנו: 1.2 מיליון אירו

שואו קפומאנה: 1.3 מיליון איר

צ'רון שרי: 400 אלף אירו

פרנדצי פיירו: 2 מיליון אירו

 סה"כ: 7.15 מיליון אירו

 

מכבי תל אביב

דרק לוקאסן: 1.2 מיליון אירו

הנריק סאבוריט: 800 אלף אירו

איוואן מאסון: 2 מיליון אירו

פארפה גויאגון (חזר מהשאלה): 1.4 מיליון אירו

מילסון: 900 אלף אירו

 סה"כ:  6.3 מיליון אירו

 

הפועל באר שבע

הלדר לופס: 300 אלף אירו

אדריאן פאון: 1 מיליון אירו

כריסטופר פטרסון: 800 אלף אירו

אנטוניו ספר: 900 אלף אירו

פטריק קלימלה: 2.5 מיליון אירו

סה"כ: 5.5 מיליון אירו

לסיכום, על פי הנתונים האלה נראה כי יש יתרון ברור למכבי חיפה שאף מחזיקה בשורותיה גם שני שחקנים זרים שהפכו למתאזרחים - המגן דניאל סודגורן והקשר עלי מוחמד. זה מביא את שווי השוק שלהם לכמעט 10 מיליון אירו. לעומתה, מכבי תל אביב שחררה לאחרונה את ג'ורג'ה יבאנוביץ' וצפויה להתחזק בזר נוסף שעל פי ההערכות יהיה זר בסכום משמעותי, זאת כדי לנסות ולחזור אליפות לאחר שלוש שנים שבהן חגגה מכבי חיפה. גם הנריק סאבוריט נמצא בתהליך אזרוח אבל בשלב זה אין אישור ממשרד הפנים.

באר שבע נראה כי נמצאת הרחק מאחור, כך לפחות לפי משיקי ההכנה וגביע הטוטו, לא כולל ההדחה מאירופה. את התשובות הסופיות נקבל כנראה רק בחודש מאי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.