מיהם 10 הכדורגלנים הישראלים הכי מרוויחים בחו"ל?
שני כוכבים באיחוד אמירויות, ישראלים נוספים בהונגריה ויפן וגם חוזה העתק של מנור סולומון בטוטנהאם. מה שכרם של המרוויחים הגדולים?
הכדורגל העולמי שינה מגמה בשנתיים האחרונות, בעיקר לאור כניסתם של המועדונים מערב הסעודית ואיחוד אמירויות שמציעות שכר עתק עבור כדורגלנים. רבים מהם כבר עשו את המעברים - גם מועדונים באירופה הבינו שכדי להשאיר את הנכסים היקרים הם צריכים להעלות את השכר בזמן ולא להמתין לסוף הקיץ. הכדורגלנים הישראלים מנצלים את השינוי בשוק השחקנים. שני שחקנים ישראלים כבר חתמו במועדונים במזרח התיכון והם בין המרוויחים הגדולים. אז מי בעשירייה?
מקום גבוה בצמרת. אצילי (צילום: שלומי גבאי)
מקום 10: מוחמד אבו פאני (פרנצווארוש), 560 אלף דולר
כוכב מכבי חיפה עזב את המועדון לאחר שלוש אליפויות וזכה לשדרוג משמעותי, כאשר הכפיל את שכרו בכרמל. הקשר אומנם הודה שלא פסל את האפשרות להישאר אבל ההצעה הכספית פיתתה אותו.
מקום 9: אוסקר גלוך (זלצבורג), 600 אלף דולר
אחת הכישרונות הגדולים של הכדורגל הישראלי בעשורים האחרונים החזיק בהצעות ממועדונים גדולים אך בחר לעבור למועדון האוסטרי גם בשל הרצון להתקדם ולקבל דקות משחק רבות, אבל גם זכה להצעה כספית נאותה.
- אינטר רוצה את גלוך: עסקה של עד 25 מיליון אירו
- האם אוסקר גלוך שווה 30 מיליון אירו? זו הקבוצה שתגיש הצעה בקרוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקום 8: ליאל עבדה (סלטיק), 640 אלף דולר
הקשר הנהדר כבר זוכה להתעניינות ונראה כי ישדרג את עצמו בקרוב, אבל בינתיים הוא נהנה משכר גבוה בסקוטלנד.
מקום 7: גדי קינדה (קנזס סיטי), 918 אלף דולר
הקשר עזב את בית"ר ירושלים והפתיע דווקא במעבר לליגת ה-MLS, עוד הרבה לפני הגעתו של ליאו מסי.
מקום 6: נטע לביא (גמבה אוסקה), 1.15 מיליון דולר
שנה לפני היציאה ליפן קיבל לביא הצעת עתק מרוסיה, אבל לא שוחרר על ידי חיפה. כאשר הגיעה ההצעה מגמבה אוסקה היה ברור שהירוקים לא יוכלו לעמוד בהצעה הכספית.
מקום 5: אלי דסה (דינמו מוסקבה), 1.22 מיליון דולר
קפטן נבחרת ישראל בחר ביעד פחות פופולרי. קבוצות מרוסיה לא משחקות במסגרות האירופאיות אך הוא נהנה מכסף גדול.
מקום 4: שון וייסמן (גרנאדה), 1.67 מיליון דולר
החלוץ שהצליח להעלות ליגה בעבר עם ריאל ויאדוליד עושה זאת עם גרנאדה. הפעם ינסה להצליח גם בגרנאדה.
מקום 3: עומר אצילי (אל עין), 2 מיליון דולר
הכוכב הגדול של הכדורגל הישראלי בשנתיים האחרונות בחר לעזוב את ליגת העל והפך ליהודי הראשון שמשחק בקבוצה ערבית - וכל זאת בשכר עתק.
מקום 2: מונאס דאבור (שבאב אל האלי), 2.29 מיליון דולר
לאחר קריירה אדירה באירופה ולאחר שהפך לשחקן משמעותי בהופנהיים הגרמנית, בחר דאבור לעבור לקבוצה האמירתית ויקבל את אחת המשכורות הגדולות של שחקן ישראלי בחו"ל.
מקום 1: מנור סולומון (טוטנהאם), 3.34 מיליון דולר
- 2.אסף 01/08/2023 23:46הגב לתגובה זולא מסכים עם מה שרשמת על דאבור ואני אצוטט: " לאחר קריירה אדירה באירופה ולאחר שהפך לשחקן משמעותי בהופנהיים " לאחר קריירה אדירה באירופה? הבן אדם לא שיחק, ראה ספסל בעיקר, בכל הקבוצות ששיחק באירופה, כולל הופנהיים!
- 1.כולם אוכלי חינם. חזיזה הכי טוב בארץ (ל"ת)דולב חזיזה 30/07/2023 13:39הגב לתגובה זו
- רמרנ 30/07/2023 20:32הגב לתגובה זואיך חזיזה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
