גם מאנה בדרך לסעודיה: כמה עלו כל החברים החדשים של רונאלדו?
בעקבות חתימתו של רונאלדו בליגה הסעודית, יותר ויותר שחקנים עושים את המעבר למפרץ בשבועות האחרונים. קבוצות כמו אל הילאל (שרוצה את אמבפה), אל איתיחאד ואל אהלי מחתימות שחקנים מהשורה הראשונה (כאן תוכלו למצוא את הרשימה המלאה), חלקם בשיא הקריירה, ומעליהן נמצאת קבוצה אחת, הקבוצה של CR7 - אל נאסר.
אל נאסר, מהעיר ריאד, נוסדה ב-1955 כמועדון חובבני וב-1960 הפכה למועדון מקצועני. הקבוצה משחקת כיום בליגת העל הסעודית ועל שמה רשומות תשע אליפויות, מקום שני בדירוג אחרי אל איתיחאד של כרים בנזמה ואנגולו קאנטה ושישה גביעים. המועדון נמצא בבעלות קרן ההשקעות הסעודית הציבורית, שמחזיקה גם בשאר קבוצות הצמרת הסעודיות - אל איתיחאד, אל אהלי, ואל הילאל, כמו גם המועדון האנגלי ניוקאסל יונייטד, שסיימו במקום הרביעי בפרמייר ליג בעונה החולפת.
רונאלדו ואל נאסר סיימו במקום השני בעונה החולפת, לאחר מאבק ממושך מול אל איתיחאד. בעונה הבאה המועדון יכוון לאליפות ראשונה מאז עונת 18/19, לפיכך החל המועדון במסע רכש מרשים. בגזרת המאמן חתם לואיס קסטרו הפורטוגלי, שאימן בעברו בפורטו, ובדומה לרוב המועדונים בסעודיה, אל נאסר החתימו לא מעט שמות מרשימים עד כה - אך העובדה שרונאלדו משחק בשורותיה משחקת תפקיד חשוב בהגעתם של לא מעט שחקנים.
- 100 מיליון אירו - על מה? ניימאר לא מצדיק את הסכומים בסעודיה
- נחשף: כמה רונאלדו מרוויח לדקה בסעודיה ומתי הוא יפרוש?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רונאלדו וחברים. קרדיט: אל נאסר טוויטר רשמי
הראשון מבינהם הוא מרסלו ברוזוביץ' בן ה-30. הקרואטי שמחזיק בשווי שוק של כ-25 מיליון אירו, היה מבוקש בברצלונה אך בחר לחבור לרונאלדו במפרץ. אל נאסר שילמה לאינטר 18 מיליון אירו עבורו והקשר חתם עד 2026 ומשתכר באיזור ה-21 מיליון אירו לעונה. הבא אחריו הוא סקו פופאנה בן ה-28 (שווי שוק: 32 מיליון אירו), שחווה עונת פריצה מרשימה בלנס הצרפתית לאחר שהוביל אותה למקום השני ואף נבחר להרכב העונה בליגה לצד שמות כמו מסי ואמבפה. לאחר עניין מהפרמייר ליג ופסז', בחר פופאנה לחתום באל נאסר עד 2025; 25 מיליון אירו שולמו ללנס עבור הקשר.
השחקן האחרון שחתם בשורות הקבוצה עד כה הוא אלכס טלס, שעבר ממנצ'סטר יונייטד עבור 7 מיליון אירו. המגן הברזילאי בן ה-30 לא מצא את מקומו בקבוצה ובחר לחבור לחברו לקבוצה לשעבר, רונאלדו, בחוזה עד 2025. צפוי להרוויח כ-9.1 מיליון אירו לעונה. חשוב להזכיר גם את חכים זייש, שהיה על סף חתימה באל נאסר מצ'לסי עבור 9.5 מיליון אירו, אך נכשל בבדיקות הרפואיות והעסקה נפלה. בנוסף, המועדון ניהל מאבק מול אסטון וילה על מוסא דיאבי. ההצעה הראשונית של אל נאסר לבאייר לברקוזן, שעמדה על כ-43 מיליון אירו, נדחתה, ולבסוף שחקן בחר לעשות את המעבר לפרמיירליג.
- 2.עותניאל 31/07/2023 13:25הגב לתגובה זובקיצור נמרץ הזהב השחור מביא עשרות כדורגלנים לערב הסעודית שם הם מרוויחים מיליונים כתבה מרתקת המראה לנו שהעולם הגלובאלי היתחרפן
- 1.לזה קוראים "תאטרון בובות",מזיזים את כולם על חוט הכסף. (ל"ת)יוסף 24/07/2023 11:37הגב לתגובה זו
- איתי ממן 24/07/2023 14:33הגב לתגובה זוחחחחח כן ותאמין לי אמבפה הזה ילך אחרי הכסף ויגמור שם תקריירה

נפרד מרד בול עם 80 מיליון אירו; מה היעד הבא?
אחרי הדחה, פיצויים 70 מיליון דולר, מה יהיה הצעד הבא של כריסטיאן הורנר בפורמולה 1
כריסטיאן הורנר, האיש שהפך את רד בול לאימפריה של הפורמולה 1, סיים את דרכו באחת מהעזיבות המתוקשרות בתולדות הספורט המוטורי. אחרי שני עשורים בפסגה, שמונה אליפויות עולם לנהגים ושש ליצרניות, הורנר מצא את עצמו מחוץ לקבוצה שבנה מאפס אבל עם צ׳ק פיצויים מרשים שנע בין 60 ל־80 מיליון אירו. עכשיו, כשהאבק שקע, השאלה המרכזית היא לא מה היה, אלא מה יהיה: האם האיש שהמציא מחדש את ניהול קבוצות המרוצים יחזור לזירה והפעם מהצד של הבעלות?
כריסטיאן הורנר (במרכז) עם מקס וורסטפאן (מימין) בגרנד פרי הבריטי, המרוץ האחרון של הורנר בתפקיד (Getty Images/Red Bull Content Pool)
בהתחשב בגודל פיצויי הפיטורים, 60-80 מיליון יורו, תלוי לאיזה אתר מדיה מאמינים יותר, סיום המו״מ בין רד בול GmbH, ענקית משקאות האנרגיה והבעלים של קבוצת הפורמולה 1 הנושאת את שמה, לבין כריסטיאן הורנר, מי שמעשית ייסד את הקבוצה, ניהל אותה במשך 20 שנה, הוביל אותה לשמונה אליפויות עולם לנהגים ולשש אליפויות עולם ליצרניות, והודח ביולי האחרון, אחרי מאבק מתוקשר היטב שנמשך כמעט שנתיים, הרי משך המו״מ היה קצר ביותר. להורנר, ככל הנראה מנהל הקבוצה בעל השכר הגבוה ביותר בפורמולה 1, 10-12 מיליון יורו לעונה, נותרו עוד חמש שנים לסיום חוזהו, והחברה הפרטית העדיפה לסיים את הפרשה במהירות במקום להיגרר בין בתי משפט במשך שנים. מצידו, גם הורנר רצה לסיים את הפרשה, כדי שיוכל להתפנות לפרויקט הבא שלו, שרבים סבורים שיהיה בפורמולה 1, זירה שבה הוא זכה להצלחות כרון דניס, פרנק ויליאמס, טוטו וולף, ואפילו אנצו פרארי, אולם להבדיל מהם הוא היה שכיר, שברגע שהמעסיק הגיע למסקנה שנוכחותו פוגעת בקבוצה יותר מאשר מסייעת לה, הוא לא היסס לוותר על שירותיו מהיום למחר.
הורנר (51) צפוי לנצל את הטרנפורמציה העוברת כיום על סדרת הפורמולה 1 ומבנה הבעלות על הקבוצות, כדי למצוא את דרכו חזרה אל הספורט. אם בשנות ה-50׳ קבוצות נשלטו ע״י יצרניות רכב – מרצדס, מזראטי, אלפא רומיאו ועוד - החל משנות ה-60׳ נוסדה באי הבריטי תעשיית מרוצים שמתוכה צמחו קבוצות מרוצים עצמאיות, שרובן נעלמו ונשכחו ואחדות מהן, דוגמת מקלארן, ויליאמס עדיין פעילות. בשנים האחרונות מתקבע דפוס חדש של בעלות, ובו מדובר בשת״פ בין יצרניות רכב לבין משקיעים, לעיתים משקיעים פיננסיים בלבד, לעיתים משקיעים אסטרטגיים.
- בראד פיט על המסלול - הצלחה לסרט F1 של אפל; האם הסרט יזניק את הפורמולה 1 לשיאים חדשים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מקס וורסטפאן חוגג זכיה ראשונה באליפות עולם לנהגים בסיום הגרנד פרי של אבו דאבי 2021. עוד אליפות לאוסף של הורנר (Getty Images/Red Bull Content Pool)