גם מאנה בדרך לסעודיה: כמה עלו כל החברים החדשים של רונאלדו?
בעקבות חתימתו של רונאלדו בליגה הסעודית, יותר ויותר שחקנים עושים את המעבר למפרץ בשבועות האחרונים. קבוצות כמו אל הילאל (שרוצה את אמבפה), אל איתיחאד ואל אהלי מחתימות שחקנים מהשורה הראשונה (כאן תוכלו למצוא את הרשימה המלאה), חלקם בשיא הקריירה, ומעליהן נמצאת קבוצה אחת, הקבוצה של CR7 - אל נאסר.
אל נאסר, מהעיר ריאד, נוסדה ב-1955 כמועדון חובבני וב-1960 הפכה למועדון מקצועני. הקבוצה משחקת כיום בליגת העל הסעודית ועל שמה רשומות תשע אליפויות, מקום שני בדירוג אחרי אל איתיחאד של כרים בנזמה ואנגולו קאנטה ושישה גביעים. המועדון נמצא בבעלות קרן ההשקעות הסעודית הציבורית, שמחזיקה גם בשאר קבוצות הצמרת הסעודיות - אל איתיחאד, אל אהלי, ואל הילאל, כמו גם המועדון האנגלי ניוקאסל יונייטד, שסיימו במקום הרביעי בפרמייר ליג בעונה החולפת.
רונאלדו ואל נאסר סיימו במקום השני בעונה החולפת, לאחר מאבק ממושך מול אל איתיחאד. בעונה הבאה המועדון יכוון לאליפות ראשונה מאז עונת 18/19, לפיכך החל המועדון במסע רכש מרשים. בגזרת המאמן חתם לואיס קסטרו הפורטוגלי, שאימן בעברו בפורטו, ובדומה לרוב המועדונים בסעודיה, אל נאסר החתימו לא מעט שמות מרשימים עד כה - אך העובדה שרונאלדו משחק בשורותיה משחקת תפקיד חשוב בהגעתם של לא מעט שחקנים.
- 100 מיליון אירו - על מה? ניימאר לא מצדיק את הסכומים בסעודיה
- נחשף: כמה רונאלדו מרוויח לדקה בסעודיה ומתי הוא יפרוש?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רונאלדו וחברים. קרדיט: אל נאסר טוויטר רשמי
הראשון מבינהם הוא מרסלו ברוזוביץ' בן ה-30. הקרואטי שמחזיק בשווי שוק של כ-25 מיליון אירו, היה מבוקש בברצלונה אך בחר לחבור לרונאלדו במפרץ. אל נאסר שילמה לאינטר 18 מיליון אירו עבורו והקשר חתם עד 2026 ומשתכר באיזור ה-21 מיליון אירו לעונה. הבא אחריו הוא סקו פופאנה בן ה-28 (שווי שוק: 32 מיליון אירו), שחווה עונת פריצה מרשימה בלנס הצרפתית לאחר שהוביל אותה למקום השני ואף נבחר להרכב העונה בליגה לצד שמות כמו מסי ואמבפה. לאחר עניין מהפרמייר ליג ופסז', בחר פופאנה לחתום באל נאסר עד 2025; 25 מיליון אירו שולמו ללנס עבור הקשר.
השחקן האחרון שחתם בשורות הקבוצה עד כה הוא אלכס טלס, שעבר ממנצ'סטר יונייטד עבור 7 מיליון אירו. המגן הברזילאי בן ה-30 לא מצא את מקומו בקבוצה ובחר לחבור לחברו לקבוצה לשעבר, רונאלדו, בחוזה עד 2025. צפוי להרוויח כ-9.1 מיליון אירו לעונה. חשוב להזכיר גם את חכים זייש, שהיה על סף חתימה באל נאסר מצ'לסי עבור 9.5 מיליון אירו, אך נכשל בבדיקות הרפואיות והעסקה נפלה. בנוסף, המועדון ניהל מאבק מול אסטון וילה על מוסא דיאבי. ההצעה הראשונית של אל נאסר לבאייר לברקוזן, שעמדה על כ-43 מיליון אירו, נדחתה, ולבסוף שחקן בחר לעשות את המעבר לפרמיירליג.
- 2.עותניאל 31/07/2023 13:25הגב לתגובה זובקיצור נמרץ הזהב השחור מביא עשרות כדורגלנים לערב הסעודית שם הם מרוויחים מיליונים כתבה מרתקת המראה לנו שהעולם הגלובאלי היתחרפן
- 1.לזה קוראים "תאטרון בובות",מזיזים את כולם על חוט הכסף. (ל"ת)יוסף 24/07/2023 11:37הגב לתגובה זו
- איתי ממן 24/07/2023 14:33הגב לתגובה זוחחחחח כן ותאמין לי אמבפה הזה ילך אחרי הכסף ויגמור שם תקריירה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
