נבחרת הנוער
צילום: צילום: אסי קופר- התאחדות לכדורגל

18.8 מיליון אירו: הכירו את היריבה של נבחרת ישראל בחצי הגמר

מדינת ישראל תעצור את נשמתה ביום חמישי בקרב ישיר בחצי הגמר מול נבחרת אורוגוואי שתגיע למשחק כפייבוריטית. כמה שווים השחקנים שלה?
 
מיכאל וייסרמן | (1)

נבחרת הנוער של ישראל תתייצב ביום חמישי הקרוב לאחד מרגעי השיא של הספורט הישראלי מאז ומעולם - היא תשחק בחצי גמר המונדיאליטו מול נבחרת אורוגוואי. על הנייר נראה כי יש יתרון בולט לקבוצה מדרום אמריקה, אבל לאחר שישראל הדיחה ברבע הגמר את נבחרת ברזיל בתוצאה 2:3 לאחר הארכה, נראה כי אין דבר כזה בלתי אפשרי.

יריבה לא פשוטה. נבחרת אורוגוואי (צילום: טוויטר אורוגוואי רשמי)

גם בנבחרת אורוגוואי משתדלים שלא לזלזל ביריבה "מהמזרח התיכון" ובתקשורת המקומית אף נכתב הבוקר: "נבחרת ישראל היא סגנית אלופת אירופה ואסור לזלזל בה. היא אולי ההפתעה הגדולה של חצי הגמר, אבל לאו דווקא מדובר בנבחרת חלשה. ביום נתון הכל אפשרי".

גם קפטן נבחרת אורוגוואי נשמע דרוך: "מדובר בטורניר מתיש וכל אחד כבר מרגיש את העייפות אבל הגענו לחצי הגמר ולא נרצה לעצור כאן". אורוגוואי אומנם לא נחשבת לנבחרת הכי מוכשרת בטורניר אבל עצם העפלתה לחצי הגמר אינה בבחינת הפתעה. אורוגוואי כבר הגיעה פעמיים לגמר בשנת 1997 ו-2013, אך הפסידה. ב-2017 זכתה בקופה אמריקה עד גיל 20. במשחק הראשון של הטורניר הנוכחי ניצחה אורוגוואי את עיראק בתוצאה 0:4, הפסידה 3:2 לנב רת אנגליה אך עלתה בזכות ניצחון 0:1 על טוניסיה. בשמינית הגמר היא גברה 0:1 על גמביה וברבע הגמר עברה  את ארצות הברית.

שווי השוק של נבחרת אורוגוואי הוא 18.85 מיליון אירו - פי 6 מנבחרת ישראל. השחקן היקר מבחינת שווי השוק הוא פבריסיו דיאז ששוויו 5 מיליון אירו. אחריו נמצא אנדראס פרארי שערכו הוא 2 מיליון אירו. השניים משחקים בליגה המקומית באורוגוואי. שני השחקנים שמשחקים מחוץ לאורוגוואי הם המגינים פקונדו גונסאלס, שנרכש במיליון אירו על ידי ולנסיה, ואלן מטורו שנרכש מקבוצתו באורוגוואי ב-1.7 מיליון אירו ועבר לגנואה האיטלקית.

השניים לא שותפו עד כה, לא בליגה הספרדית ולא בליגה האיטלקית. טורניר טוב ישנה עבורם את העתיד. מי שעשוי לעשות חיים קשים למאמן הישראלי אופיר חיים הוא המאמן של אורוגוואי, מרסלו ברולי ששימש בעברו גם כמאמן זמני בנבחרת אורוגוואי. האחרון זכה עם אורוגוואי בגביע הליברטטדורס.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הדר 06/06/2023 11:10
    הגב לתגובה זו
    שחקנים ששווים 1 מליון ומעלה, כ"א
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.